Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3412
Hvordan kan man egentlig lære å sette pris på ting? Lærer man det, så blir man ikke så negativ til mangler i livet og slikt. Jeg har selv funnet en metode som fungerer for meg og absolutt alle. Denne kan sikkert så og si alle kjenne seg igjen i. Fikk denne tanken idag etter telting ei uke på fjellet. Når jeg kom hjem så lyste øynene mine opp. Bad, kjøkken, kjøleskap osv osv.. Alt virket LUKSUS for meg. Følte meg lykkelig. Hadde jeg ikke vært i villmarka, hadde jeg aldri satt pris på hjemmet mitt på denne måten. Så poenget er, du kan ikke sette pris på din nåværende livsstil før du har opplevd verre. Hvis du skal forklare til en unge at det finnes folk i verden som kan leve et helt år med de penga han vil bruke på playstation, så vil jo han aldri forstå dette, før han har opplevd å være i samme situasjon selv. Jeg var jo også sånn. Jeg var så og si likegyldig i forhold til skole og det med karakterer. Jeg visste selv at jeg hadde MASSEVIS av muligheter i Norge som folk aldri kunne tenkes å få i andre land. Satte jeg pris på dette? Nei... Men jeg kunne fortsatt aldri innse det. Hadde folk flest, inkludert meg, lært å sette pris på et hvilket flott liv vi har i Norge, så hadde vi ikke blitt så fort sure og deppa pga bagateller.
Jepp. Man blir ikke lykkelig før man går fra alt som gjør deg lykkelig.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Forsøk på å være morsom?
Vis hele sitatet...
Freistnad på å ikkje faila totalt i Contra.

Du kann fint setja pris på livet ditt utan å gå gjenom helvete, men det tek litt disiplin. Dei fleste høvelege religionar legg vekt på byggjing av karakter gjenom nedbrjoting — som tragedie, krig og lang faste. Einaste det ikkje gjeld er protestantismen, som er mindre ein religion og meir eit skalkeskjul for kaffemisbruk.
Sitat av uppdali Vis innlegg
Du kann fint setja pris på livet ditt utan å gå gjenom helvete,.
Vis hele sitatet...



Helt enig!, Kort forklart: husk att det er deg selv og ingen andre enn deg, som skaper negative tanker, så om en klarer å mastre sin egen psyke, negativitet og positivitet, så har du nøkkelen til evig positivitet.
Mener du at vi i Norge skal lære å sette pris på luksusen? Dette er jo veldig forskjellig fra person til person ang hvor mye luksus man ønsker. For meg er det ikke viktig.

Opplevd verre? Vi bor i Norge og har det trygt og godt 24/7, men alle har jo opplevd verre tider enn andre før. Vi har jo alle en periode i livet vært på bunn og en gang på topp så man vet forskjell på dårlig og bra, men lykke er noe mer enn dette i mine øyne.

Setter pris på en uke i skogen jeg ikke at det blir så alt for ofte men.

Sitat av Plateau Vis innlegg
Jepp. Man blir ikke lykkelig før man går fra alt som gjør deg lykkelig.
Vis hele sitatet...
Hmm. Du blir hvertfall fort klar over hva som er viktig i livet når du mister det, men det gjør deg ikke lykkelig.
Forstår ikke helt hva du mener jeg =/
Sitat av Inspecta_Deck Vis innlegg
Hmm. Du blir hvertfall fort klar over hva som er viktig i livet når du mister det, men det gjør deg ikke lykkelig.
Forstår ikke helt hva du mener jeg =/
Vis hele sitatet...
Ironi er litt vanskelig på nett...
En sikker måte å bli lykkelig på er å slippe sitt ego. Jeg gjorde det sist lørdag og har fortsatt problemer med å være negativ.
Jeg blir lykkelig om kveldene, når jeg får sitte for meg selv i helgen og tenke på alt og ingenting.
Uten å bekymre meg for å måtte legge meg og våkne tidlig neste morgen.

Hvis vi plusser på Coco Caribe - La Bomba på det, så er verden perfekt. Får en slags lykkerus

Om dagen så kan ting ofte være leit fordi jeg får aldri være i fred.

Jeg er nok det motsatte av deg, trådstarter.
Hvis jeg får lov å gå på tur i skog, fjell og mark blir jeg lykkelig
Det er noe med naturen.

Uheldigvis er ikke pappa eller mamma naturfolk..
Sist endret av onClipEvent; 3. september 2010 kl. 21:29.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Blir lykkelig når jeg kan være med venner og finne på noe kult/kødd eller henge sammen på LAN.

Er generellt ikke ulykkelig i hverdagen, men visse ting kan deprimere en, er bare å ikke tenke på det så lenge

Se for deg verden som en sinuskurve, oppturer og nedturer
Jeg er også definitivt glad i naturen. Drar ofte på telting. Blir en slags getaway fra alt mas og tjas i hverdagen. Elsker det. Men det jeg ville fram til var at når jeg kom tilbake så satte jeg så mye mer pris på hjemmet mitt enn før.
den som ikke har høye forventninger, blir sjeldent skuffet.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
LYKKE er å være tro mot noe, en hobby eller person som betyr mye for deg. LYKKE er å være trygg på tingen og ikke bekymre seg om hva andre syns eller problemer i livet. lykke er rett og slett en type hobby
Sitat av drittsekken Vis innlegg
LYKKE er å være tro mot noe, en hobby eller person som betyr mye for deg. LYKKE er å være trygg på tingen og ikke bekymre seg om hva andre syns eller problemer i livet. lykke er rett og slett en type hobby
Vis hele sitatet...
Det finnes ingen fasitsvar på lykke!

Sitat av drittsekken Vis innlegg
LYKKE er å være trygg på tingen og ikke bekymre seg om hva andre syns eller problemer i livet.
Vis hele sitatet...
For noen er lykke faktisk det å kunne hjelpe andre med deres problemer.

Ta for eksempel dem som jobber i Leger uten grenser, har hørt flere av dem si at lykken i deres liv er å kunne hjelpe andre med problemer som de ikke klarer å løse selv.

Vil det si at de har feil svar på lykke?
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
nei, de brenner for dette, hadde de hatt et problem med å gjøre dette hadde de ikke vært lykkelige. leger uten grenser er en type hobby (ville jeg sagt), for folks om liker å hjelpe andre
og seff finnes det ikke fasitsvar, men det jeg snakket om gjelder de fleste
Hva skal skaffe deg oppvaskmiddel til kjøkkenet ditt? hva skal skaffe deg shampoo til badet ? osv ?

PENGER = Evil = EPIC FAILURE = Uten er man fucked = MEN = Man kan leve på trygd ( a )
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
wtf?? (titengsfaen)
Sitat av drittsekken Vis innlegg
Men det jeg snakket om gjelder de fleste
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du det?
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
det sier seg jo selv at alle liker NOE
blir lykkelig når jeg står på ski
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg har nå vært rusfri i et år, og har jobbet masse med familien min. Nå klarer jeg å sette pris på ting jeg ikke brydde meg om før. Det kan være alt fra samtaleemner til det å være sammen med venner og familie. Nå bryr jeg meg, og klarer å ser mer positivt på livet generelt.
Jeg er lykkelig først når jeg kommer meg ut i skog og mark. Jo lengre jeg kan leve som en villmann i skogen, og gjerne under stusslige kår, jeg bedre trives jeg. Ingenting er som å sitte å se på jegertv'n (bålet) mens det blåser og regner med en whiskeyslant i snyltekoppen.
For å prøve å være glad i et nettverk må vi virkelig kreve.. Det er noe annet enn det. Hvis du tror det vil fungere, de vil.