Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1145
Noen som har erfaring med mikrodosering av sopp over tid, og vil fortelle om det?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Her var det dårlig med svar. Jeg er også interessert. Er det noen som har erfaringer å dele? Evt. En guide for hva og hvordan og hvor lenge og hvor mye?
Anonym bruker
"Pensjonert Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er jo veldig mye på nettet, av egen erfaring følte jeg egentlig ikke noe impactful og tror det mest var placebo.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er jo veldig mye på nettet, av egen erfaring følte jeg egentlig ikke noe impactful og tror det mest var placebo.
Vis hele sitatet...
Ja det er mye på nettet, så mye at jeg ikke vet hvilke jeg skal stole på. Noen tips?
Hva slags sopp..?
Mikrodoseringer av hvit fluesopp f.eks er ikke å anbefale.
Storetrær
Lycke's Avatar
Mikrodosering av sopp og lsd har vist seg å ha ingen-liten effekt utover placebo. Vill heller anbefale å ta en lav-dose i ny og ned f.eks 0.1-0.2g kubensis før jobb eller hvis du skal treffe andre. Gir like mye energi som en energidrikk og som regel en oppsving i humøret tilsvarende 1-2 pils uten at man er synlig beruset
Microdosering blir jo individuelt på alle måter. En sopp kan inneholde like mye som tre, en annen like lite som en tredjedel av snittet. Så er det personforskjeller oppå der. Det som er mikro for noen er makro for andre. Mitt motto når det gjelder det meste er at Less is more. Så lenge det virker altså. Begynner du øke så er fort himmelen taket. Og du får omtrent ikke nok. Spiste en del flein for mange år siden. Syns det gikk en nedre grense på 15-20 sopp for å komme opp. Ellers ble det liksom bare rastløst og neste…….. Vil jo liksom at panelet skal blafre litt på veggen og at fargekartet henger igjen etter hånda når du drar den forbi fjeset. Og det fungerte ihvertfall ut hver soppsesong.
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Driver endel med minidosering av sopp, altså litt over mikro, man merker noe, men subtilt.

Dette er genialt i mange settinger hvor man ikke skulle tro der var genialt. Kan være på juleselskapet med storfamilien, kaffebesølet hos naboen som du egentlig synes er litt kjedelig. Eller kjæresten til bestevenninna til din kjæreste som også er litt døll. Evnt bare sofakos med dama, ender det med sex ender det alltid med at vi kommer samtidig og da man er helt intuna og mister seg selv helt i sexen (som smittet over på kjæresten). Tur i skogen med hele familien er også genialt.

Fellesnevner er at ingen vet jeg har tatt minidose sopp. Jeg er i godt humør. Sosiale settinger jeg i utgangspunktet kan føle er litt pliktløp ender med å bli utrolig koselig.

Jeg bruker det altså lite bevisst terapeutisk i minidoser, men som verktøy og sosial smøring samt humørboost og det funker som regel alltid overraskende bra.
Jeg bruker kun til mikrodosering. 2-5 sopp er nok per uke.

Eneste som skjer er at du blir lettere til sinns, fargene er litt sterkere og lydene er behagelige ute i naturen.

Depresjonen og angsten min forsvinner hvertfall, så det hjelper meg mye.

Men så skal det sies at jeg hadde angst og depresjon fra før, så jeg røyker kun cannabis på kveldene og tar mikrodosering av cubensis eller flein 3-6 ganger i året.

Husk å planlegge litt før du tar så lite, du kan aldri måle hvor mye eller lite psilopsybin det er i en sopp uansett.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Her var det dårlig med svar. Jeg er også interessert. Er det noen som har erfaringer å dele? Evt. En guide for hva og hvordan og hvor lenge og hvor mye?
Vis hele sitatet...
https://www.reddit.com/r/microdosing/s/bvx9OHPGUu
Kan finne en del info i den linken
For at mikrodose virkelig skal funke bør du følge et program som tar høyde for tolleransebygging og også helst 14 dager på og 14 dager av.
Det beste man kan gjøre er å finne basenivået sitt, for batchen kan variere i styrke og folk har forskjellige tolleranser. Så ta foreksempel 0.5g, kjenner du det litt er det basenivået ditt, kjenner du det mer enn litt må du gå ned og kjenner du ikke noe må du prøve mer. Jeg tar 50% av basenivået og bygger meg opp til basenivået ila 14 dager.
Sitat av CannaLars Vis innlegg
For at mikrodose virkelig skal funke bør du følge et program som tar høyde for tolleransebygging og også helst 14 dager på og 14 dager av.
Det beste man kan gjøre er å finne basenivået sitt, for batchen kan variere i styrke og folk har forskjellige tolleranser. Så ta foreksempel 0.5g, kjenner du det litt er det basenivået ditt, kjenner du det mer enn litt må du gå ned og kjenner du ikke noe må du prøve mer. Jeg tar 50% av basenivået og bygger meg opp til basenivået ila 14 dager.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde forstått det sånn at man ikke skulle kjenne noe? At da var dosen for høy.
Jeg har holdt på i en måned nå. Annenhver dag, pulverisert cubensis aa+ i gelatin kapsler. 0,1-0,2g.
Jeg syntes det er vanskelig med "medisiner" som ikke gir umiddelbar virkning da jeg aldri blir klok på om jeg er et offer for placebo eller om det er andre faktorer i livet som spiller inn. Jeg er jo nå en måned uten thc for eksempel, går ukentlig til terepaut,det er en måned siden jeg tok amfetamin sist, et kvart år siden med mdma, jeg har begynt å ta d-vitamin daglig. Jeg tror jeg føler meg bedre enn jeg gjorde før jeg begynte å mikrodosere men men det kan jo like gjerne være alt det andre. Har skrevet dagbok mens jeg har holdt på så skal kikke i den når jeg nå tar en pause etter en måned med annenhver dag.

Har gått å tygd på tanken om å prøve meg på minidoser, heller sporadisk ved behov enn til faste tider og datoer.

Når jeg tidligere har tatt større doser har det vært gøy, det, noen ganger rart og et par ganger vanskelig, men har aldri kjent på noe særlig etter glød eller positiv virkning i ettertid.
Sist endret av Majao Gibensis; 28. januar 2024 kl. 22:00.
Helt riktig, man skal ikke kjenne noe. Derfor du skal finne ut på hvilken dose du begynner å kjenne noe og halvere den. Og med økt tolleranse etter 14 dager skal du ikke kjenne noe på basenivået heller, så derfor kjenner man ikke noe ila. hele prosessen.