Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1950
Vi har litt 2c-e vi har kjøpt, men mangler en vekt som er nøyaktig nok til at vi vil bruke den til dosering (0.05g). Det vi tenkte var at vi kunne løse opp 100mg i 1l vann, sånn at det ville tilsi at det var 10mg i 1dl vann, for å gjøre det lettere å dosere.

Det vi lurer på er om det er noe spesielt vi må gjøre med vannet? Holder det å helle det ut i vannet og røre godt rundt og la det stå litt? Eller kreves det mer?

Håper på raske svar
Det burde holde å bare røre/riste skikkelig, så går det nok fint. Man trenger sjeldent mer, men vær nøyaktige med doseringen, vi vil ikke ha enda flere dødsfall

Edit: TYPO!11
Det er mye bedre og blande det ut med sprit(Høy %) siden det blandes bedre ut da.
Å ta 2c-e oralt har ganske mange ulemper etter min mening. For det første varer rusen såpass lenge at det blir kjedelig, man ender fort med søvnløshet og man må bruke enormt mye mer stoff enn andre inntaksmetoder. Jeg foreslår heller å snorte 5-10mg og heller jobbe seg oppover. Det svir litt, men effekten blir mer intens og varer kortere. Lenge nok til at man får med seg alt, og kort nok til at det ikke blir kjedelig.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg må si meg uenig med Nichotin her. Effektene varer lenge, ja, men det er mye sikrere å dosere bittelitt feil oralt enn nasalt. I tillegg så er det mye enklere å bli kvalm og eventuelt spy når man tar det nasalt, noe som etter min mening er en jævla ekkel opplevelse på 2C-E.
Effekten blir svakere over lengre tid, med mindre man veier opp med mye større dose. Jeg synes det er bedre å få en kortere rus med heftige hallusinasjoner enn å sitte i mange mange timer med småhallusinasjoner. Kvalme kan man få uansett om man tar det oralt eller nasalt, røyk gjerne en joint på forhånd for å få bukt med dette problemet.

Ang. å dosere feil, er det nok lettere oralt. Lettere å riske å ta for lite til at det blir gøy eller såpass at man har effekten lengre enn behagelig. I nesa kan man lett starte med en liten dose og heller jobbe seg opp siden effekten kommer mye fortere. Dessuten er det ikke verdens undergang å ta noen milligram for mye, for 2c-e er euforisk av natur og det skal litt til før man får en badtrip. Start med 5-10mg, og fyll heller på.
Jeg sier meg enig med Nichotin her. Jeg snorta 10mg og fikk en fisefin, dog kortvarig rus spekket med hallusinasjoner og latterkick. Men da jeg testet det oralt ble det for mye av det gode. Rusen ble lengre enn behagelig, og ikke fullt så intenst som om du hadde tatt det nasalt. Og, som Nichotin sier, ble det til slutt kjedelig.
Sist endret av Sky; 11. mars 2007 kl. 18:44.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Personlig mener jeg at det er bedre å ta en litt for liten dose, enn en alt for stor. Det er riktig at man kan bli kvalm uavhengig av inntaksmåte, men det er også riktig at både 2C-E og de andre 2C-stoffene lettere frembringer kvalme nasalt enn oralt.

Du har rett i at det er lettere å etterdosere nasalt, men da er det igjen enda enklere å gjøre dramatiske feil - eksempelvis å dosere feil. Dosering bør i mine øyne gjøres på forhånd, med et klart hode.

Men dette er veldig subjektivt. Du har helt klart andre preferanser enn meg, og tar jeg ikke helt feil også mer nøyaktige måleinstrumenter .

PS: 10mg regnes av erowid som en heavy dose, og personlig har jeg aldri hatt en så voldsom opplevelse på 2C-E som på 8(?)mg nasalt (som forresten helt klart slår effektene av 30mg oralt ned i støvlene).
PSPS: Hvis du er som meg, og gjerne liker å utforske et stoff med et "rent hode", så kan ingefær være en god erstatning til cannabis som kvalmedempende. Men hvis man er ute etter cannabis stimulerende effekter så er naturligvis ingefær bare vås .

Edit: Hmm, etter å ha lest Hasjisjs innlegg, så virker det som om dere har en annen opplevelse av nasale doser enn meg. Mulig mine målinger er helt på villspor, eller at noen av oss har mottatt stoff fra en av leverandørene som i det siste har hatt rykte på seg for å levere stoff med nedsatt kvalitet?
Sist endret av Tias; 11. mars 2007 kl. 18:44.
Tias: Det var jeg som tullet 10mg var mer enn nok for meg.
Kvaliteten på stoffet har jeg ingenting å utsette på fra min side hvertfall, og etter det jeg har lest på Undrug har andre også rost kvaliteten opp i skyene. Det er forskjell på hvor godt stoffene fungerer på folk, så det kan nok ha noe med det å gjøre også.

Det du gjør er å måle opp på forhånd, slik Tias sier. Det er jeg enig med, måling når man er på tur går sjelden bra. En tre-fire linjer per person kan være et greit sted å starte. Bedre å måle opp for mange enn for få. De jeg selv har sendt på tur på 2C-E har gjerne fått 10mg med en gang, og jeg har enda til gode å se noen lide for den avgjørelsen. Skulle man klare å dosere litt for høyt er det ikke akkurat verdens undergang pga. 2C-Es natur som stoff.
Sist endret av Nichotin; 11. mars 2007 kl. 19:02.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hasjisj: Ah, right. Gikk meg hus forbi .

Når det gjelder 2C-Es natur så er jeg på alle måter enig med Nichotin her, det er ikke det farligste stoffet å overdosere på.
Jeg må si jeg er litt forbauset over den store trangen til å ta RCer nasalt. De fleste andre steder, f. eks amerikanske rusmiddelforum, fraråder selv de mest hardbarkede psychonauter å innta RCer nasalt, men det ser ut til å være ganske populært her til lands.
Det kommer jo helt an på stoffet. 2c-t-2 er f eks skikkelig farlig å ta nasalt, men 2c-e går helt fint. Det svir litt, men ellers bare greit. Dette amerikanske forumet vil gjøre lurt i å ikke anbefalle folk å ta -alle- stoffer nasalt, men det går bra med noen. 2c-e er et som går veldig fint. 2c-t-x går ikke fult så fint. Det gjelder å gjøre research.
Ja, det er ikke bare å kaste seg ut i snorte et RC. Det kan få fatale følger. Men som Gest sier, går 2C-E fint å snorte, dog det svir i nesen. Det gjelder rettogslett å gjøre research, og ikke kaste alt mulig opp i nesa di.

Slaktern: Det er ingen trang her på forumet og ta RCer nasalt. Men når det gjelder 2C-E, som faktisk er rimelig trygt å snorte, og samtidig gir en meget intens, men kortere rus så er det flere her på forumet som foretrekker det. Men 2-c-t-x stoffene ville jeg aldri snorta. Og det skyldes research Les, les og les før du putter i deg alt mulig.
Og til 2c-t-stoffenes forsvar går de også an å snorte hvis man er meget forsiktig. Det er heller ikke snakk om noen spesiell trang, bare å gjøre rusen mer behagelig. Jeg tar heller litt sviing i nesa i starten mot å slippe å være halvrusa i mange mange herrens timer etterpå.
Sist endret av Nichotin; 12. mars 2007 kl. 13:46.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Du sikter til 2C-x stoffer? Vel, jeg har allerede snortet 2C-E uten noen problemer. Og tro meg, de fleste oppegående her på forumet vet å sjekke erowid og/eller andre kilder før de tar noe som de ikke vet hva er.
HVA ER 2C-x ?Kanskje jeg er hellt fjern,men det har jeg aldri hørt om..
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av yancca
HVA ER 2C-x ?Kanskje jeg er hellt fjern,men det har jeg aldri hørt om..
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/2C_%28psychedelics%29
Sjekk også ut erowid for mer informasjon.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sier meg enig med Hasjisj og Nichotin her. Tok 10 mg 2C-E nasalt i går og det gav en bedre tur enn 30 mg oralt. Det svei litt i starten men det gikk over. Ble heller ikke kvalm.
10mg er en fin dose. Da får man det man er ute etter, en tur. Mitt første møte med 2c-e var dosen 10mg nasalt og det var en fin opplevelse, ikke for hard ikke for lang. Har enda til gode å prøve mindre doser, men tror dette fort vil bli kjedelig. Ha en joint i nærheten den hjelper å sette fart på turen. Tok 10mg uten å røyke og det ble ikke særlig til turing, mye visuals og lite mindfuck.
Litt offtopic her, men hva er de store forskjellene på 2C-E og 2C-B?
Sitat av DoktorLars
Litt offtopic her, men hva er de store forskjellene på 2C-E og 2C-B?
Vis hele sitatet...
jeg ville da tro rusen?
2c-e
2c-b

Sitat av erowid
The effects of 2C-B have been described as a cross between the effects of LSD and MDMA, but that it is nothing like a combination of the two. It is mildly psychedelic, much less mind-expanding or disassociative than mushrooms or LSD, but much less directed than MDMA.
Vis hele sitatet...
Sist endret av TETRS; 18. mai 2007 kl. 18:37.