Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1484
Hei freaks,

Har Logitech z5500 med 3,5mm Jack kabler som jeg ønsker og koble til lydkortet Xonar u7. Men får det ikke til. Har prøvd å google dette i en god stund, og har forstått at jeg trenger noen adaptere og andre kabler osv. Men resten er gresk for meg.

Har noen tips til hvordan jeg kan få koblet dette sammen slik at jeg får best mulig lyd?
Sist endret av Zarni; 15. september 2015 kl. 16:34.
Hva er det du ikke får til?

Jeg kjøpte selv nettopp en Xonar U5 og koblet til mitt Z-5500 uten noen problemer.
Du har hull for side, ctr og rear.
Så ser du bakpå "kontrolleren" på Z-5500 for å se hva som er hva av kablene og plugger i ditt U7. Har du installert Sonic Studio programvaren fra Asus? Har du satt Xonar U7 kortet som din "default audio device"?
Jeg har også måttet trykke på 5.1 inne i Sonic Studio. Jeg merker dog at det kun beveger seg noe på indikatoren for front høytaler når jeg spiller musikk. Jeg har også valgt Music under preset i Sonic Studio, og jeg har lyd i alle høyttalerne mine på tross av at programmet bare viser liv i front.

Edit: Jeg brukte de tre jackpluggene som fulgte med i pakken til Z-5500. Ellers vil andre tilsvarende kabler gjøre samme jobben.
Edit2: På "kontrolleren" til Z-5500 har jeg også valg 6-ch direct på Effect, og Direct som input.
Sist endret av møkk; 15. september 2015 kl. 16:45.
Prøvde oppsettet du beskriver. Med lyden ble 2.1 og helt dass uansett hva slags innstillinger jeg brukte. Det var en som fortalte meg at jeg måtte kjøpe RCA adapter, men det er så mange forskjellige. Prøvd å google det og, men ikke blitt noe smartere dessverre.

Har lekt med ideen og koble anlegget med en optisk kabel med spdif adapter. Går dette? Som sagt er jeg helt noob på dette. Så må mates med teskjeer
Du skal ikke trenge noen adapter. Jeg er rimelig sikker det er en innstilling en eller annen plass som skal endres på. Det være seg Sonic Studio eller Windows.

Jeg har ikke kortet tilkoblet for øyeblikket, men håper noen guruer her kan hjelpe deg videre.
Det ser ut som du trenger en RCA til 3.5mm adapter for å få lyd til frontene dine. ASUS U5 har en 3.5mm jack for front, mens ASUS U7 har 2 stk RCA for front, en for R og en for L. Du trenger noe slikt som på bildet under.

http://ecx.images-amazon.com/images/I/41yLqPOU6bL._SX300_.jpg

Å koble til med optisk skal også fungere, da står Z-5500 for all omkodingen av det digitale signalet. Da må du velge rett input på "kontrolleren".
Wow.

Se der ja. Nå ser jeg forskjellen på U5 og U7. Beklager på det sterkeste. Flaskepost har helt rett at du trenger en slik overgang.
En overgang som Flaskepost viser i sitt innlegg finner du muligens på din lokale Spaceworld, Elkjøp eller Clas Ohlson
Sitat av Flaskepost Vis innlegg
Det ser ut som du trenger en RCA til 3.5mm adapter for å få lyd til frontene dine. ASUS U5 har en 3.5mm jack for front, mens ASUS U7 har 2 stk RCA for front, en for R og en for L. Du trenger noe slikt som på bildet under.

http://ecx.images-amazon.com/images/I/41yLqPOU6bL._SX300_.jpg

Å koble til med optisk skal også fungere, da står Z-5500 for all omkodingen av det digitale signalet. Da må du velge rett input på "kontrolleren".
Vis hele sitatet...
Ok, så jeg kjøper en slik adapter, og plugger dem inn på front L, og R. Men hvor skal så de tre resterende 3.5mm jack kobles inn? Da har man 4 muligheter. side, center, rear og adapteren selvfølgelig.

Edit: riktig kabel? http://www.clasohlson.com/no/Exibel-...dkabel/38-1619
Sist endret av Zarni; 21. september 2015 kl. 21:17.
Mulig jeg er treig nå men, vil du ikke bare ha TO resterende jacker etter at du har festet splitteren på en av dem?

Koble til de tre jackene baki boken til Z-5500. Feste splitter på den som er koblet i "front". Nå har du 2xRCA og 2xjack igjen.
RCA kobles jo på front L og R i Xonar U7. Så plugger du de to resterende 3.5 jackene i de passende hullene på U7. Noe som burde være i Ctr og Rear.
"Side" tror jeg ikke du skal bruke med mindre du får deg 7.1

Edit: Det ser ut som den riktige overgangen ja.
Sist endret av møkk; 22. september 2015 kl. 11:24.