Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 10106
Hei.

Jeg kjøpte elektronisk sigarett fra dealxtreme til mamma. Hun er redd for å bruke den fordi den er laget i Kina.

http://dx.com/p/quit-smoking-usb-rec...3#.Uv_avJE1VC4


Er det sikkert å bruke denne? Kan man få kreft av det som ligger i sigaretten? Er det noen som har erfaringer med akkuratt denne?

Hva betyr at den smaker "mellow"?
Eksemplarisk erstatning for sigaretter. Nesten alt blir laget i Kina, så det skal ikke ha noe å si. Mellow betyr at den er mild. Hadde DX elektroniske sigaretter før. Eneste minus er at du må lade den hvert 10 minutt.

Det er bare en olje med smak og nikotin i sigaretten.
Sist endret av nattenssønner; 15. februar 2014 kl. 23:21.
Ikke kjøp den kina driden,dårlig kvalitet! Jeg anbefaler Totally Wicked's produkter!

Pjec.dk f.eks.. sender som gave så går ikke innom tollen!

Denne er helt super!:
http://pjec.dk/shop/ego-c-plus-861p.html
Integrert
kaan921's Avatar
Trådstarter
Sitat av thundercat Vis innlegg
Ikke kjøp den kina driden,dårlig kvalitet! Jeg anbefaler Totally Wicked's produkter!

Pjec.dk f.eks.. sender som gave så går ikke innom tollen!

Denne er helt super!:
http://pjec.dk/shop/ego-c-plus-861p.html
Vis hele sitatet...
Å. Jeg tenker å kjøpe denne nå! Men når jeg skal velge væske, så står det Tobak 0 mg, 6 mg, 18 mg og 32 mg. Hva er forskjellen her? Jeg vil ha en som smaker mest normal tobakk.
Det har ingenting med smaken å gjøre. Det du nevner er mengden nikotin det er i den. Tror moren din vil bli mest fornøyd med 18mg nikotin, da dette sikkert tilfredsstiller avhengigheten, men ikke gjør avhengigheten værre
Sist endret av nattenssønner; 15. februar 2014 kl. 23:56.
Hehe, typisk ''Mammaer''.. Hun er redd for at den elektroniske sigaretten Kan være kreftfremkallende, så hun vil heller røyke normale sigaretter som hun hvertfall vet er kreftfremkallende?
Integrert
kaan921's Avatar
Trådstarter
På røyken hun røyker per dags dato står det "Nikotin 0,7mg". Hun røyker Prince Mild. Burde hun ta 18 mg da?
18mg er regnet som "normal" styrke.
nedover mot 12mg er relativt mildt å 32mg kommer til å svi godt i halsen. selv har jeg dampa fornøyd avgårde på 16mg veske jeg lager selv for rundtom 2kr/ml det siste året

når du kjøper veske med nicotin fra utlanded er det viktig at du kjøper fra et EU land hvor dette er lovlig (dvs ikke danmark) som f.eks england.
libertyflights i UK er en bra og stabil butikk for sånne ting

edit: E-veske består forøvrig av en nicotin base av propynel eller vegetabilsk glycol og smakstilsetninger. er du redd effekten av å konsumere VG eller PG burde du droppe nesten alt flytende du kjøper på butikken da dette er i alt mulig
Sist endret av Dyster; 16. februar 2014 kl. 00:20.
Sitat av kaan921 Vis innlegg
På røyken hun røyker per dags dato står det "Nikotin 0,7mg". Hun røyker Prince Mild. Burde hun ta 18 mg da?
Vis hele sitatet...
Glem at det står 0.7 der i forhold. Er hu skikkelig innrøykt så 18mg eller 24mg. Jeg vurderer gå opp til 24 fra 18.
Integrert
kaan921's Avatar
Trådstarter
Burde jeg kjøpe fra pjec eller Libertyflights? Hvis fra Liberty, hvilken skal jeg velge der?
Sitat av kaan921 Vis innlegg
Burde jeg kjøpe fra pjec eller Libertyflights? Hvis fra Liberty, hvilken skal jeg velge der?
Vis hele sitatet...
Velg selv hvem er billigst? Jeg handler kun hos Pjec.dk(Totally Wicked leverandør) Der kommer varen 2 dager etter bestilling rett i postkassen, ingen toll og dem har slengt med en ekstra flaske væske til meg iallefall.. Super fornøyd
Integrert
kaan921's Avatar
Trådstarter
Slutter man å røyke med elektronisk sigarett, hvis man tar Tobakk-smak 18 mg med nikotin?
Ja om hun tar det valget. Suget for nikotin/sigaretter blir iaf borte om hun røyker el-sigg, men nikotinen vil hun fortsatt være avhengig av.
Sist endret av nattenssønner; 16. februar 2014 kl. 01:41.
Sitat av Dyster Vis innlegg
når du kjøper veske med nicotin fra utlanded er det viktig at du kjøper fra et EU land hvor dette er lovlig (dvs ikke danmark) som f.eks england.
libertyflights i UK er en bra og stabil butikk for sånne ting
Vis hele sitatet...
Ikke lovlig i Danmark?? Handler som bare det ifra Danmark, klart det er lovlig...

Sitat av kaan921 Vis innlegg
Slutter man å røyke med elektronisk sigarett, hvis man tar Tobakk-smak 18 mg med nikotin?
Vis hele sitatet...
Nei, E-sig med nikotin er en erstattning for sigaretter.. det er ikke for å slutte å røyke.

Med E-sig'n får en i seg nikotinen i form av damp og ikke de farlige stoffene som er i sigaretter:

Ammoniak. Et etsende stoff som brukes blant annet i gjødsel. Bryter ned lungene og kan føre til alvorlige lungesykdommer.
Arsenikk. Giftstoff som ellers blir brukt i blant annet rottegift.
Cyanid. Fargeløs og svært dødelig gass. Det er denne tilsetningen som gir hodepine eller kvalme hos mennesker som røyker for første gang, eller som røyker svært mye over en kort periode.
Nikotin. Det viktigste virkningsstoffet i sigaretter, kan både virke beroligende og stimulerende. Nikotin er svært avhengighetsskapende. Undersøkelser viser at unge kan bli avhengige lettere enn voksne, og uten å røyke daglig. Avhengighet vil vise seg ved abstinenssymptomer som kvalme, svimmelhet, søvnforstyrrelser, uro, ubehag, nedstemthet når man slutter.
Karbonmonoksid (CO). Usynlig og luktfri gass. CO binder seg lettere til de røde blodcellene enn oksygen gjør og hindrer dermed transporten av oksygen rundt i kroppen. Når man røyker får man redusert oksygentilførsel til alle cellene i kroppen. Dette gjør at man kan føle seg tungpustet og slapp etter å ha røykt en sigarett. I tillegg gjør CO at blodet blir tykkere, noe som øker risikoen for hjerte- og karsykdommer som for eksempel hjerteinfarkt og hjerneslag.
Tjære. Et av de andre hovedstoffene i røyken. Satt til for å få nikotinen mer effektivt inn i lungene. Det er tjæren i sigarettene som er hovedårsaken til hjerte- kreft- og lungesykdommer som hvert år dreper 7500 mennesker i Norge.
Nikkel og bly. Tungmetaller som øker sjansen for lungeinfeksjoner og kan være skadelige for en rekke indre organer.


Her er hva Totally Wickeds nikotin væske inneholder:

http://www.totallywicked-eliquid.co....the-fluid.html
Sist endret av thundercat; 16. februar 2014 kl. 01:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ikke det at jeg støtter tobakksrøyking, men ...

Sitat av thundercat Vis innlegg
Ammoniak. Et etsende stoff som brukes blant annet i gjødsel. Bryter ned lungene og kan føre til alvorlige lungesykdommer.
Vis hele sitatet...
Slike mengder er det ikke i tobakksrøyk! Har du sett noen der tårene renner av ammoniakk, når dem røyker?

Arsenikk. Giftstoff som ellers blir brukt i blant annet rottegift.
Vis hele sitatet...
Arsenikk blir ikke brukt til noe! Dette skyldes dens farlighet og akkumuleringsemne! Men det har vært brukt til en del ting, bl.a. imprengenering av treverk (lenge siden).

I dag er det bare lesere av Agatha Christie og som også er idioter, som bruker arsen i giftdrap. Giftdrap med arsen er veldig lett å oppdage og undersøke, så det er en fin måte å bli tatt på! Arsen er også umulig å få tak i, da det ikke har noen bruksområder, og er kjent til giftdrap.
For mange år siden, ble det bl.a. bruk til behandling av skabb og andre -parasitter og hudsykdommer.

Cyanid. Fargeløs og svært dødelig gass. Det er denne tilsetningen som gir hodepine eller kvalme hos mennesker som røyker for første gang, eller som røyker svært mye over en kort periode.
Vis hele sitatet...
Det stemmer at tobakksrøyk inneholder hydrogencyanid, men dette ER SÅ LITE, at en ikke merker dette, og det er helt ufarlig. En får også i seg hydrogencyanid igjennom bl.a. eplekjerner.
Kvalmen, hodepinen og svimmelheten kan helt og holdent alene tilskrives nikotin, som faktisk er det akutt farligste stoffet i tobakksrøyk, mens tjæren er det på lang sikt (sett bort ifra avhengighet).

Nikotin. Det viktigste virkningsstoffet i sigaretter, kan både virke beroligende og stimulerende. Nikotin er svært avhengighetsskapende. Undersøkelser viser at unge kan bli avhengige lettere enn voksne, og uten å røyke daglig. Avhengighet vil vise seg ved abstinenssymptomer som kvalme, svimmelhet, søvnforstyrrelser, uro, ubehag, nedstemthet når man slutter.
Vis hele sitatet...
Les det over, kan også slenge inn, at det er en nervegift, som mimikerer acetylkolin. Og som mange andre plantegifter er nikotin en alkaloid.

Karbonmonoksid (CO). Usynlig og luktfri gass. CO binder seg lettere til de røde blodcellene enn oksygen gjør og hindrer dermed transporten av oksygen rundt i kroppen. Når man røyker får man redusert oksygentilførsel til alle cellene i kroppen. Dette gjør at man kan føle seg tungpustet og slapp etter å ha røykt en sigarett.
Vis hele sitatet...
Ja det stemmer, at CO binder seg mye sterkere til hemoglobinet enn oksygen. Derfor er CO så giftig!
I tillegg gjør CO at blodet blir tykkere, noe som øker risikoen for hjerte- og karsykdommer som for eksempel hjerteinfarkt og hjerneslag.
Vis hele sitatet...
PISSPREIK! Stemmer at tobakksrøyk øker faren for hjerteinfarkt og slag, men dette er for at nikotinen og CO øker pulsen og blodtrykket. Da nikotin er et stimulerende stoff, som bl.a. får de perferie blodårene til å snevre seg i sammen. CO vil også øke pulsen betraktelig. Mens det er tjære, som avleires i blodårer, og er den viktigste medfaktoren for hjerneslag og hjerteinnfarkt!

Tjære. Et av de andre hovedstoffene i røyken. Satt til for å få nikotinen mer effektivt inn i lungene. Det er tjæren i sigarettene som er hovedårsaken til hjerte- kreft- og lungesykdommer som hvert år dreper 7500 mennesker i Norge.
Vis hele sitatet...
Stemmer det med kreften. Les også over om CO.

Nikkel og bly. Tungmetaller som øker sjansen for lungeinfeksjoner og kan være skadelige for en rekke indre organer.
Vis hele sitatet...
Bare mikroskopiske mengder som forurensning, og du dør av andre ting enn bly og kadmium fra tobakk! Tjære kanskje? Samme gjelder arsen.
Mamma kan jo alltids se på NRK-FBI fra ett par uker tilbake.

http://tv.nrk.no/serie/forbrukerinsp...514/29-01-2014
Sitat av amdb73 Vis innlegg
PISSPREIK! Stemmer at tobakksrøyk øker faren for hjerteinfarkt og slag, men dette er for at nikotinen og CO øker pulsen og blodtrykket. Da nikotin er et stimulerende stoff, som bl.a. ..
Vis hele sitatet...
Dette kommer ifra Ung.no og skal være FAKTA. Så krangle med dem da
Sjekk ut Halo E-Sig. Mindre og mer lik en vanlig røyk. Masse forskjellige smaker, bra service og gode muligheterr for å personalisere. Jeg har en Halo G6.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Har en pakke fra DX som inneholder e-væske (med nikotin) som ser ut til å ha blitt stoppet i tollen. Pakken er sendt fra Kina, altså utenfor EU/EØS. Hva slags konsekvenser kan jeg forvente meg? Har virkelig ikke råd til å betale en bot på mange tusen.
Sitat av ThwiX Vis innlegg
Har en pakke fra DX som inneholder e-væske (med nikotin) som ser ut til å ha blitt stoppet i tollen. Pakken er sendt fra Kina, altså utenfor EU/EØS. Hva slags konsekvenser kan jeg forvente meg? Har virkelig ikke råd til å betale en bot på mange tusen.
Vis hele sitatet...
Værste tilfelle blir den destruert/sendt i retur.
Jeg er mer bekymret over alle disse smak og luktene som blir tilsatt i nikotin ampullene til e-sigarettene. Dette blir varmet opp og fordampet også. Noen som har noe informasjon angående akkurat det?

Hvis moren din er så bekymret, så ville jeg kjøpt nikotin uten noen form for tilsetninger.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Jeg er mer bekymret over alle disse smak og luktene som blir tilsatt i nikotin ampullene til e-sigarettene. Dette blir varmet opp og fordampet også. Noen som har noe informasjon angående akkurat det?

Hvis moren din er så bekymret, så ville jeg kjøpt nikotin uten noen form for tilsetninger.
Vis hele sitatet...
I det der er det ikke noe, som er verre enn nikotin. Aromastoffene er antageligvis de samme en finner i de naturlige produktene. Der pentyletanat i pærer og oktyletanat i appelsiner er greie eksempler. Husk nikotin er giftigere enn blåsyre for folk flest (unntatt de som er tungrøykere).
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Jeg har selv begynt med e-sigg, og jeg er veldig positiv til det. Synes derimot at det trenger mer forskning før vi skal kunne gå rundt å si at det er ufarlig. Ren niktoin er som amdb73 nevner ett av de mest dødelige stoffene i verden, men i så små doser som man får via e-sigg er det ikke så mye å bekymre seg over. Nikotin er heller ikke trodd til å være et karsinogen (kretfremkallende). Aromastoffene er derimot de jeg er bekymret for. Vi vet at de er naturlige og trygge å spise. Hvordan de er å trekke ned i lungene er det så vidt jeg vet ikke forsket noe særlig på.
Sitat av amdb73 Vis innlegg
I det der er det ikke noe, som er verre enn nikotin. Aromastoffene er antageligvis de samme en finner i de naturlige produktene. Der pentyletanat i pærer og oktyletanat i appelsiner er greie eksempler. Husk nikotin er giftigere enn blåsyre for folk flest (unntatt de som er tungrøykere).
Vis hele sitatet...
Jo, men disse aromastoffene blir varmet opp og fordampet. Det kan forandre mye. Det blir ikke som å spise en pære eller en appelsin. Dessuten finnes det f.eks smak av red bull, og det er neppe en naturlig tilsetning. Uansett, så er det ikke så nøye om det er naturlig eller syntetisk. Begge deler kan være farlig.

Og kan du utdype litt det at nikotin er giftigere enn blåsyre?
Sitat av Muradi Vis innlegg
Jo, men disse aromastoffene blir varmet opp og fordampet. Det kan forandre mye. Det blir ikke som å spise en pære eller en appelsin. Dessuten finnes det f.eks smak av red bull, og det er neppe en naturlig tilsetning. Uansett, så er det ikke så nøye om det er naturlig eller syntetisk. Begge deler kan være farlig.
Vis hele sitatet...
Eneste forskjellen er at stoffene blir tatt opp i lungene istedet for tarmen. Og ja, jeg er skeptisk til mye av det en får "servert" fra Kina. Men uansett skal dem stå på bra, for å få til noe verre en tobakksrøyk!

Og kan du utdype litt det at nikotin er giftigere enn blåsyre?
Vis hele sitatet...
Den ansette dødelige dosen for blåsyre er 50 mg, mens nikotin er 30-60 mg. Da 60 mg antageligvis gjelder for storrøykere, mens 30 for dem som ikke røyker. Vekten på personen spiller også en rolle. Ellers begynner nikotin å kødder med nervesystemet ved langt mindre doser. Mens vi har mange 1 000 år hvis ikke millioner av år på evolusjon mot blåsyre. Da blåsyre er bundet i glykosider i en rekke frukter, bær og andre vegetabilske matvarer.

Og ved gjentatte lave doser (under dosen for forgiftningssymptomer), er det ikke sett noen skadeeffekt av blåsyre. Mens nikotin er en nervotransmitter hermer (acetylkolin), og begynner å kødde med balansen der allerede ved små doser.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Den ansette dødelige dosen for blåsyre er 50 mg, mens nikotin er 30-60 mg. Da 60 mg antageligvis gjelder for storrøykere, mens 30 for dem som ikke røyker. Vekten på personen spiller også en rolle. Ellers begynner nikotin å kødder med nervesystemet ved langt mindre doser. Mens vi har mange 1 000 år hvis ikke millioner av år på evolusjon mot blåsyre. Da blåsyre er bundet i glykosider i en rekke frukter, bær og andre vegetabilske matvarer.

Og ved gjentatte lave doser (under dosen for forgiftningssymptomer), er det ikke sett noen skadeeffekt av blåsyre. Mens nikotin er en nervotransmitter hermer (acetylkolin), og begynner å kødde med balansen der allerede ved små doser.
Vis hele sitatet...
Vel, dette har vel blitt mer tvilsomt de siste årene.

"Literature and Internet searches provided circular and often misleading references to databases or textbooks, which either simply state the dose without reference or refer to another textbook and so on [...] Nicotine is a toxic compound that should be handled with care, but the frequent warnings of potential fatalities caused by ingestion of small amounts of tobacco products or diluted nicotine-containing solutions are unjustified and need to be revised in light of overwhelming data indicating that more than 0.5 g of oral nicotine is required to kill an adult.
Kjøp e-juice fra trygge forhandlere, de fra dealextreme smaker for jævlig.
bruker selv mtbakervapor.com, kommet igjennom tollen smertefritt hver gang.
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Eneste forskjellen er at stoffene blir tatt opp i lungene istedet for tarmen. Og ja, jeg er skeptisk til mye av det en får "servert" fra Kina. Men uansett skal dem stå på bra, for å få til noe verre en tobakksrøyk!
Vis hele sitatet...
Det er ikke snakk om inntaksmetode, men at stoffene blir varmet opp og kan forandre seg, både molekylmessig og effekt. Skjønner du ikke hva jeg prøver å si her? Hvis ikke, kan noen andre forklare?

Her er et eksempel med PCP blir forandret til et annet stoff når det varmes opp eller røykes;

Sitat av Wikipedia
When smoked, some of it is broken down by heat into 1-phenyl-1-cyclohexene (PC) and piperidine.
Vis hele sitatet...
Jeg sammenligner ikke PCP med aromastoffer, men det er bare et eksempel at visse stoffer kan forandre seg ved oppvarming.
Sist endret av Mexxy; 4. april 2014 kl. 13:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Det er ikke snakk om inntaksmetode, men at stoffene blir varmet opp og kan forandre seg, både molekylmessig og effekt. Skjønner du ikke hva jeg prøver å si her? Hvis ikke, kan noen andre forklare?

Her er et eksempel med PCP blir forandret til et annet stoff når det varmes opp eller røykes;



Jeg sammenligner ikke PCP med aromastoffer, men det er bare et eksempel at visse stoffer kan forandre seg ved oppvarming.
Vis hele sitatet...
Jo, jeg skjønner hva du mener.
Men tenk som så...
Hvis aromastoffene hadde blitt ødelagt ved oppvarming, hvorfor hadde dem brukt disse da, når de vet det skal varmes opp? Og fleste aromastoffer er ganske flyktige (går lett over i dampform), så de er antageligvis blant de første stoffene som fordamper.
Da hadde jeg heller bekymret meg om fyll- og løsemidler.
Sitat av thundercat Vis innlegg
Dette kommer ifra Ung.no og skal være FAKTA. Så krangle med dem da
Vis hele sitatet...
ung.no er en svært dårlig kilde å finne fakta hos.