Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  80 11088
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Mission Statement hos Project Camelot:
http://projectcamelot.org/mission.html

Our focus includes but is not limited to the following:
• extraterrestrial visitation and contact
• time travel
• mind control
• classified advanced technology
• free energy
• possible coming earth changes
• revealing plans that exist to control the human race.
Vis hele sitatet...
...og så videre:
• We have no intention of ending our own lives.
Vis hele sitatet...
Jeg ler meg i hjel. Mission Statementet deres høres jo mer ut som en spesialpsykiatrisk vurdering enn noen formålsparagraf for en organisasjon.
Antagelig ikke så rart siden deres forløpere ikke hadde den klausulen.
Sist endret av ivioynar; 27. juli 2009 kl. 20:48. Grunn: jeg kan norgesk
Det er godt admin at du har oppdaget Utopia.
Sitat av Zaratuz Vis innlegg
Det er godt admin at du har oppdaget Utopia.
Vis hele sitatet...
Kanskje du har lyst til å begrunne påstanden din litt?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Verden går under i 2012, leste det på Internett!
▼ ... noen uker senere ... ▼
På an igjen. I dag la Kjetil Dreyer, en av de heller tvilsomme alternativfolka fra nyhetsspeilet, inn kommentar på bloggen min hvor startinnlegget også var publisert.
Hans innlegg

Mr Fiskeslo

Jeg verdsetter ditt engasjement. Desverre er det lite hold i dine uttalelser.

Mange av oss som skriver på Nyhetsspeilet har virkelig gjort vår research, og jeg snakker ikke få hundre timer her.

Det er ikke alle artikler på nyhetsspeilet som er like godt gjennomforsket eller undersøkt, men det gjenspeiler en del av massenes oppfatninger av situasjonen i dag og er derfor nyttig og skaper debatt, og ofte nytenkning.

Selv har jeg skrevet 3 artikler på nyhetsspeilet(jeg som alle andre "journalister" er uavhengige skribenter på siden)

Jeg regnet med at innsatsen ville bli forsøkt svertet slik du selv legger det ut her, men jeg kan ikke si at det bekymrer stort. OM du selv har gjort din undersøkelse så hadde du sett det fra en annen vinkel. Det er alltid lett å finne motargumenter så lenge det eneste du ser etter er punkter med feil i.

Det som presenteres i mine artikler blant annet er langt ifra teorier. JA, det er mange konspirasjoner der ute, det er det ingen tvil om, men man må lære seg å skille mellom teorier og konspirasjoner, der har du en jobb å gjøre med din blogg.
Vis hele sitatet...
Mitt svar
Kjetil Dreyer,
for det første medfører ikke automatisk lang research at resultatet blir bra. Min tekniske bakgrunn gjør meg i stand til å se gapende hull i de fleste artiklene deres og jeg har nok også brukt lang tid på å dissekere mange av disse "alternative" teoriene som konsekvent ignorerer alt som ikke stemmer overens med hypotesen. Å umiddelbart anta at jeg ikke har gjort mine egne undersøkelser - fordi jeg nødvendigvis ville kommet til samme feilaktige konklusjon som dere

Hvis det virkelig er slik at du skriver artikler med en viss egenverdi tror jeg du gjør deg selv en grov bjørnetjeneste ved å assosiere det med et nettsted som gang på gang produserer det reneste galskap om alt fra jødiske konspirasjoner til aliens. Troverdighet sees alltid i kontekst av budskapets leverandør, og der scorer nok Nyhetsspeilet lavt.

For jeg har gått ting nøye i sømmene. Og noen av de tingene som man fort oppdager er f.eks. din egen økonomiske agenda av å fremstille tingene slik du gjør. Pussig hvordan du driver med foredrag hvor du tar betalt for å informere massene og enda mer pussig hvordan dere tilfeldigvis er assosiert med en nettbutikk som tar mange tusener for bøker med heller tvilsom informasjon. Dere har jo også foredrag med Robert Young, som har vært siktet for ulike forbrytelser flere ganger, i tillegg til å verken være en kreditert Dr. eller PhD-holder! Og saltene han anbefaler kan umulig finnes i fastform per definisjon - etter grunnskolekjemi! (http://phmiracle-scam.com/) Langt mindre har de noen dokumentert virkemåte. Dette hadde du VISST hvis du hadde gjort et minimum av research, eller hadde fulgt med i kjemitimene på videregående. Eller er det kun viktig å være kritisk når man kan tjene penger på det? Snakk om å mæle egen kake! Og her blir jeg anklaget for å drive sverting, når jeg tar opp problemstillingene rundt manglende kildekritikk, enda jeg ikke har noe som helst å gjøre med verken legemiddelindustrien eller noen andre organisasjoner.

Du er jo blant annet en vaksinemotstander, et synspunkt som ikke kan rettferdiggjøres rasjonelt for en med naturvitenskaplig bakgrunn. Du bør være forbredt på at hvis vaksinemotstanden tar av på grunn av din artikkel, så kommer blodet til å være på dine hender når flokkimmuniteten synker.
Vis hele sitatet...
Her er kommentarene, i tilfelle noen vil lese dem der de opprinnelig sto. Heldigvis har fyren sendt inn med fullt navn uten å være logget inn, så det er ingen fare for at innlegget blir slettet (slik som kritiske meldinger på nyhetsspeilet blir). Ideelt sett burde jeg fått opp pageranken sånn at folk som googler ham får opp en liten advarsel om hva han driver med. Jeg har ingenting til overs for folk som i det mest ekstreme tilfellet kan tjene store penger på at folk ødelegger helsen sin.
https://www.blogger.com/comment.g?bl...5495280&page=1
Jeg liker nå å følge med på hva som legges ut på nyhetsspeilet, og det er jammen mye rart som foregår. Akkurat denne videoen synes jeg er svært avslørende fordi den viser at aktørene i dette miljøet ser ut til å hovedsaklig være paranoid-schizofrene.

http://www.youtube.com/watch?v=j44A0jTKOy4

Dette underbygger hypotesen om at mange tyr til konspirasjonsteorier for å føle seg viktige - de føler seg forfulgt, og dermed senter for mye oppmerksomhet, hvor enn negativ den er.
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Jeg liker nå å følge med på hva som legges ut på nyhetsspeilet, og det er jammen mye rart som foregår. Akkurat denne videoen synes jeg er svært avslørende fordi den viser at aktørene i dette miljøet ser ut til å hovedsaklig være paranoid-schizofrene.

http://www.youtube.com/watch?v=j44A0jTKOy4

Dette underbygger hypotesen om at mange tyr til konspirasjonsteorier for å føle seg viktige - de føler seg forfulgt, og dermed senter for mye oppmerksomhet, hvor enn negativ den er.
Vis hele sitatet...
Er dette noe som skjedde nylig? Denne såkalte pressekonferansen.
Jeg kan ikke si jeg har hørt om dette i noe annet medie enn her og nå.
Hadde denne mannen vært troverdig ville vel pressen dukket opp, av hensyn til mulig seertalløkning mener jeg.
Sitat av Nachtwulff Vis innlegg
Er dette noe som skjedde nylig? Denne såkalte pressekonferansen.
Jeg kan ikke si jeg har hørt om dette i noe annet medie enn her og nå.
Hadde denne mannen vært troverdig ville vel pressen dukket opp, av hensyn til mulig seertalløkning mener jeg.
Vis hele sitatet...
"Pressekonferansen" er egentlig bare et tilfelle av en gærning som bestemmer seg for å snakke til media. Det er nok ikke rent få gærninger som tar kontakt med ulike medier for alskens "presseevents", men hvis du ser videoen skjønner du fort at dette bare er to forvirrete mennesker som lever ut psykosen sin med hjelp fra bla. nyhetsspeilet heller enn reelle systemkritikere.
Sitat av ivioynar Vis innlegg
"Pressekonferansen" er egentlig bare et tilfelle av en gærning som bestemmer seg for å snakke til media. Det er nok ikke rent få gærninger som tar kontakt med ulike medier for alskens "presseevents", men hvis du ser videoen skjønner du fort at dette bare er to forvirrete mennesker som lever ut psykosen sin med hjelp fra bla. nyhetsspeilet heller enn reelle systemkritikere.
Vis hele sitatet...
Vet ikke om jeg orker å se ferdig videoen. Jeg blir så brydd av sånne folk.
Det er synd de ikke får hjelp om de virkelig er syke. Kan ofte være vanskelig å se om de er syke, trenger oppmerksomhet eller rett og slett bare troller IRL.
La forresten merke til at beastofeast har lagt ut opptil flere videoer som går i samme linje. Er det den offisielle Youtubesiden til Nyhetsspeilet?

YouTube-video om UFO-stjerne.
Denne videoen bidrar bare til å svekke Nyhetsspeilets kredibilitet betraktelig. Enhver person med litt omløp i hodet kan lett finne ut at grunnen til at stjerna blinker rødt og blått er at den er forferdelig langt unna og at det er stjernetåker og stråling og slikt imellom den og oss, som gjør at stjerna ser ut til å blinke. Det er noe jeg fant ut som barn da jeg spurte hvorfor stjernene blinker...
Sist endret av DoktorKven; 29. august 2009 kl. 00:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Nachtwulff Vis innlegg
Enhver person med litt omløp i hodet...
Vis hele sitatet...
Der ligger nok essensen bak litt av kritikken mot enkelte på nyhetsspeilet.no.

Jeg skulle gjerne gått aktivt ut mot denne typen svada, men jeg blir overveldet av mengden feilinformasjon som presenteres, og mister dermed all lyst til å svare slike mennesker.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Da er nyhetsspeilet med venner igang igjen. Meget skremmende. At de nå siteres på nyhetskanalen og henger opp plakater er i mine øyne et steg videre i gal retning.

Med gravid samboer blir jeg enda mer skremt når jeg ser gravide (som er i risikogruppen) kommentere saken at de er villig til å ta informasjonen til betraktning.
Jeg er enig med folk at man ikke skal tro på alt det tullet som er å finne på youtube, men det er akkurat som å si at vi skal drite i alt det vi lærer på skolen. På skolen lærer vi alt om krig og den type ting. Krigene rundt Napoleons tidene, tilfellet der var at ting skjedde ikke behind the scenes, der kom hele sannheten fram om hvorfor akkurat den og den personene ville krige, som regel var det pga de ville eie mer land.

Menneskene begynte å forstå at makt førte til krig.. Og akkurat idag så har vi mennesker som har makt, og det er bevist gang på gang hva makt kan gjøre mot en. Jeg sier ikke at USA stod bak 9.11 osv. Men jeg sier at det er mennesker i verden som har så jævlig makt og kan gjøre som de vil. Poenget mitt er: Så lenge det finnes makt så kommer det alltid til å finnes konspirasjonsteorier.

Eneste med alt dette som irriterer meg er at man aldri ser i media om antallet sivile som dør i midtøsten pga krigen der. Men med engang en soldat dør så er det helt krise. Jeg sier ikke at det er care om noe sånn skjer... Men alle de menneskene som får med seg alt dette velger derfor å være på lag med "USA". På denne måten får vi bilder av hvordan midtøsten er. For vi er vel på lag med USA og støtter dem uansett hva som skjer? =\

Jeg hadde ett foredrag på skolen om akkurat dette, jeg fikk faktisk 6, det var i 3 videregående. Så spurte jeg hele klassen: Hva forbinder dere med midtøsten? Så sier alle: Krig, terrorisme, 9.11 og galne mennesker. De bevisene der holdt lenge nok for meg. Jeg sier ikke at media har i hensikt å hjernevaske alle. Men mange tror på alt de leser og ser og det er dette som skjer da. Bare fordi det finnes terrorister så betyr ikke det at hele landet er terrorister.

Før når jeg var mindre, så pleide jeg å tro på alt jeg leste og så som f.eks avisene og nyhetene men nå som jeg er eldre så velger jeg heller å se saken fra begge sider.

Denne posten er ikke ment direkte til noen jeg bare forteller hvordan jeg ser på ting.


Mvh Sealine
Sitat av Kanoner Vis innlegg
Da er nyhetsspeilet med venner igang igjen. Meget skremmende. At de nå siteres på nyhetskanalen og henger opp plakater er i mine øyne et steg videre i gal retning.

Med gravid samboer blir jeg enda mer skremt når jeg ser gravide (som er i risikogruppen) kommentere saken at de er villig til å ta informasjonen til betraktning.
Vis hele sitatet...
Og det ble som jeg forutså, de har begynt å få spalteplass i ekte medier. Her er det et vesentlig problem at den naturvitenskaplige kompetansen blant journalister er ikke-eksisterende. Ikke evner de å vurderere argumentene og hvis de kan forstå problemstillingen velger de heller å rapportere slik at de får en spennende kontrovers. Hva så om de støtter opp om utdaterte motargumenter og konspirasjonsteorier? Det blir nyheter av det! Du ser også at folka fra nyhetsspeilet er svært aktive i kommentarfelt ol. med den hensikt å virke overbevisende. Dessverre er FHI stort sett opptatt med medisinsk arbeid og har ikke tid til å duellere på nett med et tjuetalls trygda paranoide...

Jeg hadde ett foredrag på skolen om akkurat dette, jeg fikk faktisk 6, det var i 3 videregående. Så spurte jeg hele klassen: Hva forbinder dere med midtøsten? Så sier alle: Krig, terrorisme, 9.11 og galne mennesker. De bevisene der holdt lenge nok for meg. Jeg sier ikke at media har i hensikt å hjernevaske alle. Men mange tror på alt de leser og ser og det er dette som skjer da. Bare fordi det finnes terrorister så betyr ikke det at hele landet er terrorister.
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke en fullstendig urimelig assosiasjon å ha, sett i kontekst av både foredraget ditt og at det er de dominerende utenrikssakene fra området. Allikevel vil du neppe finne et flertall som mener at alle i midt-østen er terrorister, bare fordi de nå assosierer regionen med ustabilitet - konklusjonen din synes sånt sett litt urimelig. Videregåendeelever er jo en ting, voksne mennesker er nok noe litt annet.
Fytti grisen, jeg gikk inn på Nyhetsspeilet nå - og ble helt matt etter bare noen minutters browsing.

Det er jo helt tydelig at flesteparten av disse menneskene lider under psykoser, paranoia og andre mentale lidelser, og trenger umiddelbar hjelp. De skriver usammenhengende og ulogisk, og det verste er at sakene deres får 40-50 kommentarer - hvor folk begynner å diskutere slurvet i artikkelen ovenfor. Det er som å diskutere hva som ville ha vunnet en slåsskamp: En griff eller en enhjørning? - Svaret? INGEN, fordi ingen av delene finnes!

Jeg blir også litt trist av å besøke nettsidene, fordi det må jo være forferdelig å gå rundt og tro at det er en mektig organisasjon som skal overta verden (Illuminati), at verden er befolket av slangemennesker fra rommet (reptiler) eller at staten forsøker å forgifte oss (svineinfluensavaksinen). Dersom jeg trodde noe av dette, så ville jeg blitt trist og lei meg for at verden var et så forferdelig sted.

...Mens i virkeligheten, så er egentlig verden bare et sted befolket av cirka 5 milliarder som forsøker å overleve, videreføre genene sine og ha det mest mulig gøy i løpet av 60-70 år på jorda
Hadde bare nyhetsspeilet vært en morsom klovn på nettet som vi kunne le av slik som i saken der nFF ble styrt av kripos hadde jeg ikke brydd meg nevneverdig. Men når det henges opp plakater uten "avsender" og dette får publisitet på en av norges største kanaler.. Da ringer varselbjellene hos meg. Det er som Ivioynar påpeker like skremmende at enkelte medier er like lite kritisk til kildene som selve siden.

Jeg siterer en av de mest aktive skribentene:
Jeg ser himmelen bli fylt med chemtrails over hele verden, kloden er dekket med “smart dust” og nanopartikler som fungerer som en slags kinolerret. Med et par holografiske satelitt prosjektorer sammenkjørt med de nye ELF mobilmastene, vil vi være lettlurte for et falskt holografisk Ufo angrep, lyd og bilde, vettskremte mennesker i panikk assosierer Ufoene med frykt pga hollywoods 40år lange mentalkondisjonering med skumle ufoer.
Vis hele sitatet...
kilde.
Andre som blir skremt når media siterer sider som drives av mennesker med denne type overbevisning?
Joda, nyhetsspeilet er en gjeng paranoide nisser, men jeg er faktisk en av de som lett er med på at det er "more than meets the eye", når det komemr til hvordan verden styres og en del helse, miljø og forrurensningsmessige saker.

Chemtrails, "smart dust" (hva DET nå er) og bevisst mind controll gjennom svineinfuensavaksine, låter som bs i mine ører, jeg er ikke HELT gal, men sjekk prosjektet "Ren Oslofjord" (http://www.renoslofjord.no/ og http://www.stopp-giftdumpingen.org/ for å se begge sider av saken), og ta det som et eksempel på hvordan statlig eide selskaper samarbeider med pengesterke privateide selskaper og fører folk bak lyset, med vår alles helse som innsats.

Mine foreldre har jobbet mye mot dette prosjektet, så jeg har nok fått relativt ensidig informasjon dyttet inn gjennom begge øra, men det er ikke tvil om at det har fåregått bevisst villedning av politikere og ansatte i SFT og de andre involverte selskapene og etatene har flere ganger blitt tatt i uriktige forklaringer. Det er satt av flere uker til rettsaken og her vil det komme frem en del skitne detaljer som det norske folk aldri ville fått vite om, om det ikke var for en gjeng miljøvern-bønder fra Nesoddlandet

Slik jeg ser det, er disse gærningene en sunn motvekt til akademikere, skolemedisinere og løgnaktige politikere. Selv om Nyhetsspeilet representerer et ytterpunkt, ser jeg ikke noe galt i at de får uttale seg i media, så lenge ikke man fremstilelr deres påstander som fakta-faen.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Slik jeg ser det, er disse gærningene en sunn motvekt til akademikere, skolemedisinere og løgnaktige politikere. Selv om Nyhetsspeilet representerer et ytterpunkt, ser jeg ikke noe galt i at de får uttale seg i media, så lenge ikke man fremstilelr deres påstander som fakta-faen.
Vis hele sitatet...
Problemet er at dei er så totalt far fetched at dei er ikkje mulige å ta seriøst. Det fører til at dei som faktisk har eit poeng, og assosierer seg med desse folka blir avvist utan viare. Dei skader altså saka i mine auger, fordi det blir lett å avfeie alt slikt som vås.

Anbefaler også denne for eit innblikk i korleis slike kritikere får blod på henda. Blodet til hundretusener av mennesker som dør totalt unødvendig fordi dei ikkje vil opne auga.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Problemet er at dei er så totalt far fetched at dei er ikkje mulige å ta seriøst. Det fører til at dei som faktisk har eit poeng, og assosierer seg med desse folka blir avvist utan viare. Dei skader altså saka i mine auger, fordi det blir lett å avfeie alt slikt som vås.
Vis hele sitatet...
Godt poeng!
Sitat av slashdot Vis innlegg
Anbefaler også denne for eit innblikk i korleis slike kritikere får blod på henda. Blodet til hundretusener av mennesker som dør totalt unødvendig fordi dei ikkje vil opne auga.
Vis hele sitatet...
Jeg skummleste og er delvis enig. Hadde vi hatt en eksistrende vel-fungerende medisin mot HIV/AIDS, hadde jeg vært 100% enig. I mangel av en slik medisin trenger vi kritikere og alternative løsninger. Som du poengterte over, er det imidlertid synd når enkelte kritikere får så stort spillerom og forårsaker mer vondt enn godt.

Ang. AIDS og andre virus-infeksjoner har dette mer eller mindre crazy kvinnfolket, en spennende teori
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Jeg skummleste og er delvis enig. Hadde vi hatt en eksistrende vel-fungerende medisin mot HIV/AIDS, hadde jeg vært 100% enig. I mangel av en slik medisin trenger vi kritikere og alternative løsninger. Som du poengterte over, er det imidlertid synd når enkelte kritikere får så stort spillerom og forårsaker mer vondt enn godt.
Vis hele sitatet...
Ikkje når dei kritikerane overser den forskninga som er på området og råder folk til å tygge vitaminpiller som i beste fall er virkningsløse istadenfor antivirale medisiner som beviselig har virkning. Da er det i mine auge jamstilt med overlagt drap - og bør dømmast deretter.
Enig, slashdot. Jeg formulerte meg dårlig over.

Jeg er all about kritikere, skolemedisinen trenger en kraftig motpart, men å gå ut å fraråde folk å ta medisiner, uten noe ordentlig alternativ til disse medisinene, er uansvarlig uansett hvor mange og alvorlige bivirkningene av den eksisterende medisinen måtte være.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Enig, slashdot. Jeg formulerte meg dårlig over.

Jeg er all about kritikere, skolemedisinen trenger en kraftig motpart, men å gå ut å fraråde folk å ta medisiner, uten noe ordentlig alternativ til disse medisinene, er uansvarlig uansett hvor mange og alvorlige bivirkningene av den eksisterende medisinen måtte være.
Vis hele sitatet...
Og derfor er store deler av alternativbevegelsen kontraproduktiv. Dei anklager i hytt og pine; leger ligger med den farmasøytiske industrien, overser forskning og alt slikt. Sjølv er dei derimot hakket verre; dei overser metoden bak evidensbasert medisin totalt.

Hadde dei brukt kreftene på kritikk istadefor hetsing så hadde eg støtta dei. Men i dag bedriver dei hets, bygger argumentasjonen på ekstremt tynt grunnlag, og er ansvarlige for det eg vel å kalle drap.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Og derfor er store deler av alternativbevegelsen kontraproduktiv. Dei anklager i hytt og pine; leger ligger med den farmasøytiske industrien, overser forskning og alt slikt. Sjølv er dei derimot hakket verre; dei overser metoden bak evidensbasert medisin totalt.
Vis hele sitatet...
Hvor store deler av "alternativbevegelsen" som representerer disse holdningene, er jeg ikke så sikker på. Jeg tror det er en minoritet, men at denne minoriteten har en tendens til å rope høyere enn de mer seriøse aktørene. Det er jo langt fra alle alternative som avfeier evidensbasert forskning.

Og det at "leger ligger med den farmasøytiske industrien" er jo heller ikke en grov, ubegrunnet ankalge, men heller noe vi har sett mange eksempler på oppgjennom, og som blir sett på som et problem også av mange innenfor skolemedisinen.
Sist endret av felix_poker; 20. oktober 2009 kl. 13:20.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Hvor store deler av "alternativbevegelsen" som representerer disse holdningene, er jeg ikke så sikker på. Jeg tror det er en minoritet, men at denne minoriteten har en tendens til å rope høyere enn de mer seriøse aktørene. Det er jo langt fra alle alternative som avfeier evidensbasert forskning.
Vis hele sitatet...
Ja, og dei blir lagt merke til - og diskrediterer alle alternative fordi dei beviselig er far out. Ein god del ville tent på å distansere seg fra skrålerungane som skriker høgt og er useriøse. Det skjer diverre ikkje; organisasjoner stiller seg bak dei.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Og det at "leger ligger med den farmasøytiske industrien" er jo heller ikke en grov, ubegrunnet ankalge, men heller noe vi har sett mange eksempler på oppgjennom, og som blir sett på som et problem også av mange innenfor skolemedisinen.
Vis hele sitatet...
Det er eit problem, og det rettast kritisk søkelys på. Men å bruke legemiddelindustrien sin reklame mot leger som motsvar på evidensbasert medisin bringer ingen nokon plass. Det er to seperate spørsmål, som må behandlast på forskjellig vis.

Å argumentere mot at medisin fungerer med å henvise til at legemiddelindustrien utøver press mot leger og finner opp diagnoser er useriøst.
Jeg synes det er koselig en fyllsesyk søndag å legge seg ned på sofan og se på disse konsperasjons teori videoene. Jeg tror selfølgelig ikke på alt. Noen av disse folka snakker mot hverandre i sine påstander. Min nest beste favoritt er "The Secret" den er fin Men ikke noe jeg tror på. Så har vi min Favoritt: Zeitgeist. Den fikk meg til å tenke, men svelget den ikke helt. Den har mang gode poeng av hva vi kann gjøre anneledes i verden. The Vinus prosjekt er noe jeg også kan ambefale
▼ ... over en måned senere ... ▼
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kom over et lydklipp med en av dei mest ihuga konspirasjonsteoretikerene.

http://etherkiller.org/stuff/armin.mp3

Plusspoeng til dei som greier å påpeike alle logiske feilslutninger!
Sitat av slashdot Vis innlegg
Kom over et lydklipp med en av dei mest ihuga konspirasjonsteoretikerene.

http://etherkiller.org/stuff/armin.mp3

Plusspoeng til dei som greier å påpeike alle logiske feilslutninger!
Vis hele sitatet...
Det er veldig trist å høre på sånne ting som dette, fordi dette er folk med psykiske lidelser. Jeg syntes det er kritikkverdig av P3 (eller hva dette nå enn er) å la slike folk slippe til, fordi de er gærne; de har det ikke bra med seg selv eller verden de lever i.

Denne Armin-fyren hopper fra tema til tema, og klarer aldri å komme med en konklusjon. Det virker som han har Asperbergers eller noe lignende, fordi han klarer ikke å fullføre tankerekkene han begynner på - og han har god, overfladisk kunnskap om enkelte områder, samtidig som han ikke klarer sette ting i kontekst.

Broren min har det samme, og han er dessverre også konspirasjonsteorist.

(ja, det stemmer - det er derfor jeg bruker så mye tid på denne dritten, fordi broren min sitter på nettet og leser idioti som dette - og blir påvirket og fucka i hodet)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Stormen Vis innlegg
Det er veldig trist å høre på sånne ting som dette, fordi dette er folk med psykiske lidelser. Jeg syntes det er kritikkverdig av P3 (eller hva dette nå enn er) å la slike folk slippe til, fordi de er gærne; de har det ikke bra med seg selv eller verden de lever i.
Vis hele sitatet...
Eg har eit litt delt syn på det. Skal vi beskytte dei mot seg sjølv når dei faktisk sprer møkka via nett, og betaler for annonser i riksdekkande aviser? Om dei holdt seg for seg sjølv, og ikkje spreidde våset sitt er eg einig med dei, men når dei faktisk er såpass aktive med å spre vås som dei er så blir eg brått meir freista til å angripe dei.

Du har også slike som Aune, som ut fra den kommunikasjonen eg har hatt med han, som er svært oppegåande og intelligent person, som absolutt er i stand til å tenke fullstendig gjennom ting - og like fullt er det eg ville kalle far out there.
Ja ja, her prøver Bahrami å legitimere youtube som kilde. Imponerende liste over infokrigere han tar til inntekt for sin sak. Og i kjent konspirasjonsstil bombaderes vi med informasjon og videoer.

Jeg mistenker innlegget for å være myntet på innlegg som hovedinnlegget her.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Det herlig er at Armin nå angriper vindmøller

http://www.nyhetsspeilet.no/2010/03/...ebefolkningen/
Sitat av felix_poker Vis innlegg

Chemtrails, "smart dust" (hva DET nå er) og bevisst mind controll gjennom svineinfuensavaksine, låter som bs i mine ører, jeg er ikke HELT gal, men sjekk prosjektet "Ren Oslofjord" (http://www.renoslofjord.no/ og http://www.stopp-giftdumpingen.org/ for å se begge sider av saken), og ta det som et eksempel på hvordan statlig eide selskaper samarbeider med pengesterke privateide selskaper og fører folk bak lyset, med vår alles helse som innsats.

Mine foreldre har jobbet mye mot dette prosjektet, så jeg har nok fått relativt ensidig informasjon dyttet inn gjennom begge øra, men det er ikke tvil om at det har fåregått bevisst villedning av politikere og ansatte i SFT og de andre involverte selskapene og etatene har flere ganger blitt tatt i uriktige forklaringer. Det er satt av flere uker til rettsaken og her vil det komme frem en del skitne detaljer som det norske folk aldri ville fått vite om, om det ikke var for en gjeng miljøvern-bønder fra Nesoddlandet
Vis hele sitatet...
Hei
Dette er mitt første innlegg. Men jeg kan ikke påstander innen mitt tekniske fagfelt stå ureplisert.
Jeg vet at den miljøtekniske konsulenten ble dømt i denne saken. Men dette var ikke grunnet problemer med løsningen som ble valgt, det var grunnet manglende loggføring under arbeidet etter konsesjonen.
Den tekniske løsningen som ble valg i dette tilfellet er helt ypperlig.Nede på sjøbunnen i en dybde der det er meget lite sirkulasjon av vann, og under flere lag med sperrer, er det tryggeste steder å ha slike masser. Dette mener alle tekniske eksperter. En kan sikkert finne noen som er uenig, men faktum er at det aktuelle selskapet er ledende i Norge, og i verden innen områdene.

Forslag fra legfolk uten peiling, om å deponere massene på land er et særdeles dårlig tiltak. Dette medfører stor mulighet for lekkasje. Og konsekvensene av dette er meget store på land, for resipienter og annet miljø. Under tette duker og masser på stort havdyp er det liten mulighet for at massene kan slippe ut skadelige stoffer, grunnet barrierene og den lave permeabiliteten til selve massene. Skulle bare ønske media kunne noe om geoteknikk/miljøteknikk/kildekritikk.

Og selve prosjektet har blitt en knall suksess. Renere indre havn, og null lekkasjer fra deponiet. Prøvene rundt deponiet har vært rene i tilllegg.
Til og med når prosedyrene ikke ble fulgt, ble det ikke noen konsekvenser.
"Norsk institutt for vannforskning (NIVA) vurderte miljøkonsekvensene av DNVs funn. De mente at utslippene kunne ha medført noe økt spredning ut av deponiområdet, men at det ikke oppsto alvorlige miljøkonsekvenser av den ulovlige dumpingen av 1200 kubikkmeter masse."
Og det "pengesterke private selskapet" er en stiftelse som holder på med rådgivende ingeniørtjenester og forskning.

Mvh
Student