Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  184 18222
Sitat av Apeloff
Tja nå tenkte jo jeg på att de er begge to legalisert.

Og alikevell er rangert så høyt oppe, vet godt att riktig bruk av alkohol ikke etterlater store spor, menst røyk er ikke det mulig å ha et bra forhold til IMO selvom jeg røyker selv -_-



Håper vi da er på samme side, att drivstoff var ment som, nark vs alkohol tobakk ting
Vis hele sitatet...

Ah da er jeg med Beklager missforståelsen, kom litt på etterskudd inn i tråden =P
Godt med smør
Sitat av Elefanten
Ah da er jeg med Beklager missforståelsen, kom litt på etterskudd inn i tråden =P
Vis hele sitatet...
Min feil, var dårlig formulert.

Ny side, la oss prøve å holde oss on topic nå ^^
Fint om folk vil sei litt om argumenta i topicen.. sjølv om det ikkje blir så stor nytte ut av. Er og fint å sjå at folk kan diskutere og prate normalt, uten å angripe kverandre med beskyldninger osv
Godt med smør
Sitat av [GC/Betater]
Fint om folk vil sei litt om argumenta i topicen.. sjølv om det ikkje blir så stor nytte ut av. Er og fint å sjå at folk kan diskutere og prate normalt, uten å angripe kverandre med beskyldninger osv
Vis hele sitatet...
Dei fleste her på forumet er her dog for å lære samt argumentere litt og er sopass åpen i sinnet att dei kan endre sitt standpunkt vist tilstrekkelig med bevis eller gode argument kjem fram.

Finst sjølvsagt folk som berre kjem på faen og skal prate bullshit og har ingen grunn til å være her iom att de ikkje er en sjangs i helvete på att dei skal faktisk bli overbevist om noko som helst.

Eg anbefalar dog alle å sjå den dokumentaren om dei 20 farligeste rusmiddelene til tross for att rapporten blei gjort i storbritannia er ikkje informasjonen uten nytte


Edit : Ja der kom Nynorsken ut : / gjort er gjort endrar ikkje heile innlegget mitt. + Leif her og der Ivar Aasen powah, Nynorsk4life ja

Skriblar muligens meir sakleg informasjon seinare, vi får sjå kva morgondagen bringer
Sist endret av Apeloff; 26. februar 2008 kl. 00:06.
Det stemmer apeloff Har lært litt sjølv .. , Nynorsk 4 life<3
det sier jo bare litt om personer som er motstandere. ikke la dere provosere av dem, vi er bedre en dem. vi er mer utvikla en dem, vi er ikke trangsynte i forhold til dem! ikke la propagandaen deres gå inn på dere, men i bunn å grunn så prøver de å gjøre noe godt siden hyppig bruk av rusmidler tærer jo litt på kroppen.
Sitat av LowRider
Eg syns nå det at alkohol er betre enn narkotika.

me narkotika kan det sjå ut som det lettare balle på seg. Du får ikkje den samme rusen av den samme mengda hasj, og for å få den samme rusen så må du ha meir, evt gå opp eit hakk til neste stoff. Mariuana eller kva som er neste i rekka.

Med alkohol følger eg at det ikkje er så mange fleire skritt å ta.
Du kan gå opp til sprit og heimebrent, men stort lenger enn det går det ikkje med alkohol.

Eg seie ikkje at alle som ruser seg på hasj før eller seinare går videre, eg seier at det er lettare sidan det er tilgjengeleg.
Mens med alkohol så kan du bare, drikka meir...
Vis hele sitatet...
alkohol er ikke bedre enn cannabis, det er sikkert. Jeg foretrekker å røyke meg en bønne, istedet for å drikke(da jeg blir veldig fort sinna når jeg drikker).

Bare drikke mer alkohol? Kaste opp, ikke eie kontroll? Høres sikkert ut, nei..
Det er ikke akkurat vanskelig å drikke seg til døden på alkohol(ligge på ryggen og kveles på sitt eget spy), men hvor mange dør av cannbis årlig? 0..
"Helseskader av alkoholbruk er omfattende, med mer enn tusen dødsfall årlig."
http://www.helsenytt.no/artikler/alkohol_andre.htm

Og hvor mange havner i slåsskamper på grunn av alkohol? Hvor mange voldtekter? og kriminalitet generelt som påvirker andre personer.

Selfølgelig, noen er svake og begynner å bruke andre rusmidler daglig, men det er faen meg mye ungdom som drikker daglig også, "alkohol er jo lovlig, da er det jo ikke skadelig å drikke daglig"..

Jeg håper virkelig ikke nicket ditt en dårlig etterligning av lowryder(gewgle it).

Såklart, jeg skjønner jo at lærere og annet helsepersonell sier masse bullshit om at du får hjerneskader av hasj/weed(gjerne fordi de ikke har noen som helst erfaring eller fakta om det), funker preventivt(og du sier marihuana er neste steg i stigen fra hasj? Det er akkurat derfor folk tror THC er så farlig, på grunn av manglende kunnskap). Vi må nok få 18 års aldersgrense på melk også, snart. Alle sprøytenarkomane begynte med melk..

Beklager hvis det ble litt rot, tok meg en pils ved middagen, og stoppa ikke.
Sist endret av Bundy; 26. februar 2008 kl. 00:51.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Kan jo ikke legalisere narkotika, da ville jo afghanistan blitt verdens rikeste land over natta.
Og problemet med at Afghnistan ble verdens rikeste land er..?

Dessuten er det ikke snakk om å legalisere all form for narkotika, det er snakk om å legalisere hasj.
Sitat av [GC/Betater] Vis innlegg
Beklager om dette er postet i feil avdeling.
Takk!

Eg går på ein privatskule. Vi hadde besøk av nokre "alkohol & rusmiddel folK" her ein dag. Dei hadde bla. eit skuespel om dette osv. Etterpå diskuterte vi det med dei i klassen vår.
Det dei argumenterte med var bla. kor stor skade dop gir + at det ikkje er låv, i forhold til alkohol!
Dei la stor vekt på kor farleg alt som hadde med narkotika å gjere var. Og drog synet på at dei som bruker dop osv. ikkje er "stabile" folk, så lenge det var snakk om dop sidan det er ulåvlig! Fleire av oss blei ganske provoserte!

" Dei som held på med slikt (dop), må leve eit ganske "ressursvakt liv"
" Alle dei unge som testar slikt, er svake" osv

Eg synest vertfall det er feil å tolke det på den måten.
Kva meiner du?

Etter ein irriterandes diskusjon:

-> Ein kompis av meg drikker seg dritings gjennomsnittleg 60ganger i året, fyllekjører, skyter opp raketter både her og der, og oppfører seg som ein idiot.

-> Ein anna kompis tar livet meir ved ro, drikker ein sjelden gang i blandt, og røyker hasj ca 6-7ganger for kos, med full kontroll som han påstår han har.


Kva meiner du gjer mest skade?
Og ja, du kan vel tenke deg kva dei meinte/argumenterte med!
Vis hele sitatet...
100,000 folk i Verden dør av Alkohol kvart år
Ingen som har dødd av Hash
100,000? Prøv 2 millioner. Og det er hvis man kun regner ren alkoholforgiftning, ikke fyllekjøring og andre ulykker.
Se selv da
http://www.theunionmovie.com/TheUnionWeb.html
* Det er en Dokumetar om Cannabis trykk på Trailer *


nearly 100,000 dør av alkohol kvart år
450,000 dør av vanlig Tobakk kvart år
...i hele verden? Most unlikely.
Sitat av lint98 Vis innlegg
...i hele verden? Most unlikely.
Vis hele sitatet...
Se filmen som eg sendte så ser du det
Filmen du linka til handler ikke om verden.

http://www.greenfacts.org/en/alcohol...e-affected.htm

http://www.who.int/mediacentre/event.../en/index.html

http://www.who.int/substance_abuse/f.../en/index.html
Sist endret av lint98; 28. november 2008 kl. 10:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har sett filmen. Den handler om legalisering av marijuana og marijuana business i Britisk Columbia, Canada.

Sitat av sinder16
100,000 folk i Verden dør av Alkohol kvart år
Vis hele sitatet...
Jeg sier ikke noe annet enn at denne påstanden er feil, og har ingenting med filmen å gjøre.
Sitat av sinder16 Vis innlegg
Bare se filmen så ser du det!!!!!!!

http://www.theunionmovie.com/wmv_small.html
Vis hele sitatet...
Den film-traileren sier INGENTING om død på verdensbasis. Sjekk fakta grundig neste gang.
Sitat av Clr Vis innlegg
Den film-traileren sier INGENTING om død på verdensbasis. Sjekk fakta grundig neste gang.
Vis hele sitatet...

den Sier MYE.
Sitat av sinder16 Vis innlegg
den Sier MYE.
Vis hele sitatet...
Sier fortsatt ingenting om dødstall i verden.
Sjerpings sinder16. Vil du holde en diskusjon gående bør du seriøst vurdere å svare/argumentere skikkelig.
Enig med hasj delen, men tunge stoffer som amfetamin, LSD, meth, osv er faktisk farligere enn alkohol.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Enig med hasj delen, men tunge stoffer som amfetamin, LSD, meth, osv er faktisk farligere enn alkohol.
Vis hele sitatet...
Øhh, lsd kan da fint administreres med ingen bivirkninger, så sant det blir brukt riktig. Vil faktisk påstå at alkohol er farligere, ihvertfall slik den tradisjonelle bruken av disse to vidt forskjellige substansene er
Sitat av pidget Vis innlegg
Øhh, lsd kan da fint administreres med ingen bivirkninger, så sant det blir brukt riktig. Vil faktisk påstå at alkohol er farligere, ihvertfall slik den tradisjonelle bruken av disse to vidt forskjellige substansene er
Vis hele sitatet...
LSD kan umulig være mindre farlig enn alkohol, siden man fort kan ta overdose. Jeg er imot all narkotika, med unntak når det gjelder cannabis, som jeg støtter legalisering for.
Sitat av Muradi Vis innlegg
LSD kan umulig være mindre farlig enn alkohol, siden man fort kan ta overdose. Jeg er imot all narkotika, med unntak når det gjelder cannabis, som jeg støtter legalisering for.
Vis hele sitatet...
Man kan fort ta overdose på alkohol også, noe man ser enhver helg i nærmeste sentrum eller pub. Og hvor mange har ikke dødd/skadet seg hardt av for mye alkohol?
LSD skal man også være forsiktig med, selvfølgelig. Men med <riktig> innstilling, kunnskap og vett - kan lsd gi en mye godt/lærdom, utover bare en rus.
Saken er uansett ikke så simpelt som du fremstiller den til å være.
Sitat av Muradi Vis innlegg
LSD kan umulig være mindre farlig enn alkohol, siden man fort kan ta overdose. Jeg er imot all narkotika, med unntak når det gjelder cannabis, som jeg støtter legalisering for.
Vis hele sitatet...
Njaa, fort ta overdose ? Sjekk kildene dine og fortell meg om noen som har dødd av overdose på lsd.. Se her : http://www.erowid.org/chemicals/lsd/lsd_dose.shtml Alkohol er til og med listet som farligere/mer skadelig (?) enn lsd av W.H.O.

Ha en god dag
Sitat av sumoivar Vis innlegg
LSD skal man også være forsiktig med, selvfølgelig. Men med <riktig> innstilling, kunnskap og vett - kan lsd gi en mye godt/lærdom, utover bare en rus.
Vis hele sitatet...
Sitat av pidget Vis innlegg
Njaa, fort ta overdose ? Sjekk kildene dine og fortell meg om noen som har dødd av overdose på lsd.. Se her : http://www.erowid.org/chemicals/lsd/lsd_dose.shtml Alkohol er til og med listet som farligere/mer skadelig (?) enn lsd av W.H.O.

Ha en god dag
Vis hele sitatet...
Kan hende jeg tar feil mellom LSD og Ecstasy, så correct me if I'm wrong. Skulle egentlig sagt det i mitt første innlegg
Sist endret av Mexxy; 28. november 2008 kl. 18:13.
Men dette her gjelder også hvordan vi definerer skadelig. Altså, LSD i moderate mengder har absolutt ingen fysiske skadevirkninger mens alkohol derimot har det. Selv i moderate mengder (moderate mengder nå til dags er vel nok til å bli full?) vil jeg si at det har fysiske skadevirkninger. Men når det kommer til psykiske problemer er det enkelte individer som burde holde seg langt unna LSD. Sant er det også at LSD er ekstremt potent, men der igjen så skal det veldig mye til (i forhold til hvordan LSD som regel er dosert opp i f.eks lapper) for å ta en så stor dose at det begynner å bli en reell trussel for kroppen.
Sist endret av Sky; 28. november 2008 kl. 18:21.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Kan hende jeg tar feil mellom LSD og Ecstasy, så correct me if I'm wrong. Skulle egentlig sagt det i mitt første innlegg
Vis hele sitatet...
Mange statestikker regner faktisk ren MDMA(som SKAL være det reelle virkestoffet i ecstasy) som bedre for helsen enn feks. cannabis. Dette har nok dog mye med inntaksmetoder(røyking av plantemateriale er jo bevist skadelig for lungene), men det er min spekulasjon.

Avhengighetspotensialet må man klart passe seg for, men jeg har fremdeles til gode å høre at både E og lsd kan sammenlignes med amf og heroin på dette området. Eller noen andre områder for den slags skyld..
Det virker ofte som det koker ned til at noe av det helsemessig mest problematiske med cannabis er å inhalere plantemateriale. Det argumentet bortfaller om man drikker eller spiser det.
Med tanke på at status og andres oppfatning er ekstremt viktig i din alder så er jo egentlig ett smart trekk av de som har laget og lager slike kampanjer. Ingenting er vel værre enn å være unormal og "teit og dum" på denne alderen. Synes det er bra at myndighetene lager skremselpropganda imot å få unge menn og kvinner til å bruke stoff før deres egen dømmekraft slår rot og ikke minst før hjernen er utviklet. Du og alle andre kan godt si at 16-17åringer bør drive å røyke bønne, ta litt fart, kansje litt lsd på toppen av kransekaken men jeg er helt uenig. Når det er sagt så tror (og håper) jeg at de som egentlig står bak denne kampanjen også forstår at det ikke går ann og skille opp mennesker i slike båser selvom samfunnet får inntrykk at "alle som driver med narkotika er useriøse, uansvarlige og har nedsatt dømmekraft". Det er godt mulig jeg tar feil og at de faktisk ikke vet det. At det sitter mange menn i høye hatter med advokat og dommer stillinger og gudene vet hva og sniffer kokain f.eks. I asker, frogner, bærums distriktet er dette spesiellt utbrett. Eller at folk tar og røyker seg en bønne, eller tar skikkelig av på ett raveparty ala sensation og drar hjem til Norge og sine faste rammer med 100% mer inspirasjon og glede. Men dop er farlig for mange spesielt unge mennesker med trynet fullt av kviser og dun på tissemannen, så for meg spiller det ingen rolle hva de sier så lenge det funker. Så slipper vi en haug med fremtidige mindfucks som snylter på staten.

Og før noen evt poengterer det. Jeg lever på dine skattepenger. Men det er ikke sånn samfunnet vil ha det og de gjør sitt for at det ikke skal bli sånn. Og jeg er ikke narkoman
Sitat av magziii Vis innlegg
Med tanke på at status og andres oppfatning er ekstremt viktig i din alder så er jo egentlig ett smart trekk av de som har laget og lager slike kampanjer. Ingenting er vel værre enn å være unormal og "teit og dum" på denne alderen. Synes det er bra at myndighetene lager skremselpropganda imot å få unge menn og kvinner til å bruke stoff før deres egen dømmekraft slår rot og ikke minst før hjernen er utviklet. Du og alle andre kan godt si at 16-17åringer bør drive å røyke bønne, ta litt fart, kansje litt lsd på toppen av kransekaken men jeg er helt uenig. Når det er sagt så tror (og håper) jeg at de som egentlig står bak denne kampanjen også forstår at det ikke går ann og skille opp mennesker i slike båser selvom samfunnet får inntrykk at "alle som driver med narkotika er useriøse, uansvarlige og har nedsatt dømmekraft". Det er godt mulig jeg tar feil og at de faktisk ikke vet det. At det sitter mange menn i høye hatter med advokat og dommer stillinger og gudene vet hva og sniffer kokain f.eks. I asker, frogner, bærums distriktet er dette spesiellt utbrett. Eller at folk tar og røyker seg en bønne, eller tar skikkelig av på ett raveparty ala sensation og drar hjem til Norge og sine faste rammer med 100% mer inspirasjon og glede. Men dop er farlig for mange spesielt unge mennesker med trynet fullt av kviser og dun på tissemannen, så for meg spiller det ingen rolle hva de sier så lenge det funker. Så slipper vi en haug med fremtidige mindfucks som snylter på staten.
Vis hele sitatet...
Problemet med skremselspropaganda (den uten rot i virkeligheten riktignok) kommer den dagen man evt. oppdager at man har blitt lurt gjennom hele oppveksten. Få liker å få servert løgner opp i trynet, spesielt ikke fra statlig hold.
JEG BLIR SÅ FORBANNA IRRITERT over folk som HELE tiden argumenterer med at dop som f.eks LSD er mindre skadelig enn alkohol. Vel det er visstnok mange grøftefyllaer med voldtekt, fyllekjøring, drap osv i Norge men hvor mange nordmenn er ikke ute å drikker hver bidige helg? Vi nordmenn fråtser mer enn i de fleste land og da spesiellt med tanke på alkohol. Vi nordmenn er kjente som kalde, følelsesløse idioter som drikker til vi spyr. Bare se på ryktet vårt i syden. Tror ikke det er alkohol som er problemet men folks holdninger. Og jeg tviler meget sterkt på at disse holdningene hadde blitt så mye bedre om dop hadde blitt lovlig eller hva nå enn folk vil frem til.

Det kan godt være at alkohol er mindre fysisk helseskadelig enn dop som .feks salvia, eller lsd men det er jo faktisk helt uvesentlig. Vi vet hva dop kan gjøre med hodet ditt. Alkohol er gjerne mer fysisk helsekadelig og det er igrunn bra. Da går det vertfall lengre tid til neste gang han drikker.

Sitat av vaskemask Vis innlegg
Problemet med skremselspropaganda (den uten rot i virkeligheten riktignok) kommer den dagen man evt. oppdager at man har blitt lurt gjennom hele oppveksten. Få liker å få servert løgner opp i trynet, spesielt ikke fra statlig hold.
Vis hele sitatet...
Hva så da? Vi har vel forsatt en mye mindre skala når det gjelder mentale lidelser og annet slam? Kansje du skjønner en dag at det var en grunn til at lærerne dine og andre voksne folk brukte skremselpropgandaen for en grunn? Hvem bryr seg egentlig? stakkar deg som har blitt "lurt" igjennom hele livet. Det er RUSMIDLER vi snakker om og "unger". Skjønner ikke hva som er så forferdelig galt med å skremme de litt så ikke flere tråkker i salaten og ødelegger livet sitt i så ung alder for det er det faktisk mange som gjør..
Sist endret av magziii; 1. desember 2008 kl. 12:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Idiotisk, den eneste grunnen for at alkohol er lovlig er pga at det er mer sosialt akkseptabelt. Alkohol dreper jo mye mer enn all dop til sammen i Norge... vet ikke hvordan det er i andre land, men jeg tror det er slik der også.

Det å si at folk som tar dop er svake og bla bla bla blir jevli drøyt. Jeg tar dop har venner som ikke tar dop og venner som tar... har et jevli stort nettverk av venner, gjør det bra på skolen går Realfag. systemet er fucked up.
magzii:

Jeg synes skremming virker mot sin hensikt. Når det er så overlagt mye feilinformasjon, overdrivelser og frykt spredning er det fort gjort at unge som finner saklig informasjon glorifiserer stoffene og tar utgangspunkt i at det ikke er farlig i det hele tatt å proppe seg fulle av dem. De føler seg lurt og mister all tiltro til instutisjonene som har spredd informasjonen de ble overbevist om at var riktig. Og dette fører til en illusjon blandt mange om at det er helt ufarlig å ta narkotika.

Stemplingen av stoffene fører også til en slags status som kan være appellerende for mange som søker fare, vil bryte loven, utfordre osv. Dessuten blir det for lite saklig og informerende informasjon når det bare blir kjørt slike kampanjer, så brukere slenger seg ut i noe de ikke har noe peiling på annet enn at man blir gal i hodet eller dør. De vet kanskje svært lite om doseringer og andre forhåndsregler fordi informasjon ikke er tilgjengelig på samme måte som disse kampanjene er. For faktum er at ikke alle tar ansvar og prøver å tilegne seg informasjon på egenhånd før de begir seg ut på noe. Og ved f.eks psykedelika er det meget viktig å tilegne seg masse kunnskaper på forhånd for at det skal gå så bra som mulig for de uerfarne.

Skremmingen bidrar også til økt motstand til f.eks avkriminaliseringer blandt befolkningen og uvitne folk, hvor stoffer kunne blitt kontrollert og regulert, satt aldersgrenser på og så videre for å hindre nettopp dette du nevner med at de unge ødelegger seg på narkotika. Nei, jeg synes det er riktig feil å spre feilinformasjon og løgn, det er tåpelig og det strider på mange måter mot sin hensikt.
Sist endret av Sky; 8. desember 2008 kl. 16:48.
Jeg synes mange av dere er inne på noe. Leste meg nedover.
Først: [GC/Betater], synes du tar opp noe viktig, å dette er jo en plass man får høre manges meninger.
På godt og vondt. Alkohol er jo lovlig per definisjon, "følg samfunnets regler så kan du drikke deg full stortsett hvor og når du vil", på byen eller i hjemmet.
Men det skjer da flere kriminelle handlinger i "alkoholruset" tilstand, fyllekjøring feks! Har en viss kunnskap til både alkohol og narkotika i praksiss. På godt og vondt. Å er uenig i at hasj, er ett bedre rusmiddel enn alkohol, ingen her som har kunnskap om hva hasj gjør med ett hode i virkeligheten? Uvitenhet gjør dum.
Har mange venner, som idag angrer på mange av valgene de tok når de var yngre. Idyllisere narkotika, cannabis feks. (Men slik lærer man seg å leve som "ikke a4", narkomane er jo de som blir sett mest ned på i samfunnet, generelt. Synes btw, dette er feil. Finnes mange okey rusmissbrukere, å mange dumme mennesker man kan møte på byen.)
Det er ett rusmiddel, som faktisk btw, trigger alle psykiske lidelser, om du ikke sliter før du begynner å røyke, kan du garantere for deg selv at du vil slite en vakker dag. Som ofte er nærmere en de fleste tror.

Har sett mange gjøre dumme ting både ruset på alkohol, men også på forskjellige narkotiske stoffer. Kjemiske og "naturlige". Rus er rus! Get over it! Hasj blir ikke legalisert i Norge! Takk Gud for det! Men alkohol, er å blir, å har lenge vært, en "folkesykdom".

Men uvitenhet gjør dum. Ikke alt kan man lese seg til, noe må man føle på kroppen selv. Fysisk eller psykisk. Synes mange her burde lese litt mer "allmenkunnskap" om narkotika, rusmiddler og kriminalitet, og alle "bilidelsene/bivirkningene" disse 3 temaene har i "virkeligheten"
Jeg har desverre vært så uheldig å lært alt for mye om disse temaene i virkeligheten. På godt og vondt.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av MissQueenSlayer Vis innlegg
På godt og vondt. Å er uenig i at hasj, er ett bedre rusmiddel enn alkohol, ingen her som har kunnskap om hva hasj gjør med ett hode i virkeligheten? Uvitenhet gjør dum.
Har mange venner, som idag angrer på mange av valgene de tok når de var yngre. Idyllisere narkotika, cannabis feks. (Men slik lærer man seg å leve som "ikke a4", narkomane er jo de som blir sett mest ned på i samfunnet, generelt. Synes btw, dette er feil. Finnes mange okey rusmissbrukere, å mange dumme mennesker man kan møte på byen.)
Det er ett rusmiddel, som faktisk btw, trigger alle psykiske lidelser, om du ikke sliter før du begynner å røyke, kan du garantere for deg selv at du vil slite en vakker dag. Som ofte er nærmere en de fleste tror.
Vis hele sitatet...
Som et temmelig nytt medlem synes jeg du kommer med en del påstander om hva vår (vi medlemmer som har diskutert emnet en del ganger nå) kunnskap om effektene av cannabis er.

Men, jeg har hatt denne diskusjonen før, og jeg tar vel ikke skade av å repetere det en gang til.

Jeg vil først presentere deg noe lesestoff:
http://www.parliament.the-stationery.../151/15105.htm

Og en smule lat skal jeg være, så jeg linker deg til en tidligere post jeg har skrevet og enda en som du også kan se på.




Har sett mange gjøre dumme ting både ruset på alkohol, men også på forskjellige narkotiske stoffer. Kjemiske og "naturlige". Rus er rus! Get over it! Hasj blir ikke legalisert i Norge! Takk Gud for det! Men alkohol, er å blir, å har lenge vært, en "folkesykdom".

Men uvitenhet gjør dum. Ikke alt kan man lese seg til, noe må man føle på kroppen selv. Fysisk eller psykisk. Synes mange her burde lese litt mer "allmenkunnskap" om narkotika, rusmiddler og kriminalitet, og alle "bilidelsene/bivirkningene" disse 3 temaene har i "virkeligheten"
Jeg har desverre vært så uheldig å lært alt for mye om disse temaene i virkeligheten. På godt og vondt.
Vis hele sitatet...
"Allmennskunnskap" om disse emnene er omtrent ikke-eksisterende, de er omtrent tabu områder innen politikk. Se på reaksjonene etter at riksadvokaten ville diskutere narkotikapolitikken. Unge venstre blir stemplet som "useriøse" bare fordi de vil ta opp en diskusjon som er overmoden.

Vi koster all dritten under teppet og håper på at det skal gå bra, og alikevell har Amsterdam lite til ingen økning i tunge rusmisbrukere.

Enhver person må jo da kunne stille spørsmålet "Hvorfor endrer man ikke 30 år med feilslått narkotikapolitikk", og "Hva gjør Nederlenderne som er riktig?"

Denne artikkelen er vel også ganske relevant: http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...icle204436.ece
Sist endret av Dodecha; 8. desember 2008 kl. 18:23.
Sitat av magziii Vis innlegg
Skjønner ikke hva som er så forferdelig galt med å skremme de litt så ikke flere tråkker i salaten og ødelegger livet sitt i så ung alder for det er det faktisk mange som gjør..
Vis hele sitatet...
POENGET er jo at vi, som mennesker har rett til sannheten, og intet mindre. På denne måten kan vi selv bestemme hva som er riktig for oss selv, og ikke la andres propaganda gå til hodene våres og forstyrre våres kritiske evner.
du skal nok se at narkotika politiken blir 10 ganger værre før den plutselig blir stikk motsatt.
Tror du det.

Narkotika er mer akseptert nå enn tidligere, selv om det hovedsaklig er hasj som er mest kjent.
Jeg tror ikke vi kommer til å se at politikken blir 10 ganger verre, tror heller vi har det slik som i dag. Men det vil sakte men sikkert bli mer liberalt, igjen tenker jeg hovedsaklig på cannabis.

Andre stoffer tror jeg ikke blir legalisert med det første, ser hvor lang tid de tar med hasj.
Kommer ikke til å skje med andre stoffer, viss det noen gang skjer så er det etter min levetid.
Ser bare på hvor lang tid det ar på å få en skikkelig debatt om dette.
Sist endret av sneipen; 9. desember 2008 kl. 15:12.
ser ingen verdig fremtid for menneskeheten fær psykedelia blir akseptert og lovlig
ingen grunn til at andre rusmidler skulle være no verre el. bedre enn alkohol
noen er bedre og noen er sikkert verre
nå er kanskje ikke bedre/verre det riktige ordet siden rusmidler er forskjellige og må behandles forskjellig, det er ikke bare snakk om styrke
LSD er f.eks. det sterkeste, da mener jeg potent, og må taes under helt spessielle forhold
men det er ikke så "ødelegende" og avhengighets skapende som f.eks alkohol, crack og heroin men det heller ikke for alle, som personer med latente psykiske problemer

det er også mye av grunnen til at det ikke er lovlig, det er ikke like gunstig for samfunnet og ha en gjeng med syre og pot huer gående fund som alkoholikere
Jeg tror at visst Norge i gj.snit. hadde hatt litt større kunnskaper, fakta, og visst hva SSB sier om dødsfall: nark/alko. så hadde flere mennesker sett mindre strengt på narkotikaen. De fleste forbinder jo hasj, alkohol o.l.. som livsfarlig, "alle som røyker hasj er jo narkomane".. og så har du hele den leksa osv. Hmm

Hva tror dere hadde skjedd dersom hasj hadde blitt et lovlig "rusmiddel" her i landet?
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Som et temmelig nytt medlem synes jeg du kommer med en del påstander om hva vår (vi medlemmer som har diskutert emnet en del ganger nå) kunnskap om effektene av cannabis er.

Men, jeg har hatt denne diskusjonen før, og jeg tar vel ikke skade av å repetere det en gang til.

Jeg vil først presentere deg noe lesestoff:
http://www.parliament.the-stationery.../151/15105.htm

Og en smule lat skal jeg være, så jeg linker deg til en tidligere post jeg har skrevet og enda en som du også kan se på.






"Allmennskunnskap" om disse emnene er omtrent ikke-eksisterende, de er omtrent tabu områder innen politikk. Se på reaksjonene etter at riksadvokaten ville diskutere narkotikapolitikken. Unge venstre blir stemplet som "useriøse" bare fordi de vil ta opp en diskusjon som er overmoden.

Vi koster all dritten under teppet og håper på at det skal gå bra, og alikevell har Amsterdam lite til ingen økning i tunge rusmisbrukere.

Enhver person må jo da kunne stille spørsmålet "Hvorfor endrer man ikke 30 år med feilslått narkotikapolitikk", og "Hva gjør Nederlenderne som er riktig?"

Denne artikkelen er vel også ganske relevant: http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...icle204436.ece
Vis hele sitatet...

Du kan lese deg til mye vennen
Men i Virkeligheten, på gata, så er verden annerledes.
Dette gidder jeg ikke diskutere eller kverrulere med deg
Narkotika er narkotika å huet ditt blir ødelagt individuelt. noen tåler litt alkohol andre tåler mye. ingen tåler narkotika i lengden, men noen overlever bedre enn andre, de som stopper i tide
ha en fin dag. å ikke kom me tidskrifter, andres ord, prøv å lev som hjemløs i oslo, noen uker bare. d er utrolig hva du lærer på gata. på godt og vondt
narkotika er både lovlige og ulovlige middler, det blir veldigt agogant av deg p sei det du seier nå, du blir meir eller like fucked av alkohol som med dei fleste av dei tyngre ulovlige stoffer
Sitat av MissQueenSlayer Vis innlegg
Du kan lese deg til mye vennen
Men i Virkeligheten, på gata, så er verden annerledes.
Dette gidder jeg ikke diskutere eller kverrulere med deg
Narkotika er narkotika å huet ditt blir ødelagt individuelt. noen tåler litt alkohol andre tåler mye. ingen tåler narkotika i lengden, men noen overlever bedre enn andre, de som stopper i tide
ha en fin dag. å ikke kom me tidskrifter, andres ord, prøv å lev som hjemløs i oslo, noen uker bare. d er utrolig hva du lærer på gata. på godt og vondt
Vis hele sitatet...
Du beveger deg ut på ganske tynn is her. Ikke bare slenger du ut kildeløse påstander som ikke har grobunn i virkeligheten, men i tillegg uttaler du deg om motdebbattanten ruserfaring, noe det virker som du har lite grunnlag for å gjøre. Tror en stor andel av de som frekventerer dette forumet har omfattende kunnskap om rusmidler.
Sitat av MissQueenSlayer Vis innlegg
Du kan lese deg til mye vennen
Men i Virkeligheten, på gata, så er verden annerledes.
Dette gidder jeg ikke diskutere eller kverrulere med deg
Narkotika er narkotika å huet ditt blir ødelagt individuelt. noen tåler litt alkohol andre tåler mye. ingen tåler narkotika i lengden, men noen overlever bedre enn andre, de som stopper i tide
ha en fin dag. å ikke kom me tidskrifter, andres ord, prøv å lev som hjemløs i oslo, noen uker bare. d er utrolig hva du lærer på gata. på godt og vondt
Vis hele sitatet...

"Narkotika er narkotika" - joda, sant nok, men hva er narkotika? Idag bruker vi denne betegnelsen om alt alt som er ulovlig. Det blir som å si "kunst er kunst", men hva er kunst egentlig? Det er så vidt, så mye, så forskjellig. Du drar alt under en kam, og sidestiller hasj og heroin når du sier sånt.

"ingen tåler narkotika i lengden" - og poenget er? Ingen tåler alkohol i lengden heller, eller sukker, røyk, koffein. Hell, ingen tåler å leve i lengden heller. Skal vi forby alt som forkorter levetiden vår? Det er en merkelig totalitær tankegang bak det der - alt man kan putte i kroppen som over tid er skadelig er fyfy - vi må forby alt som er skadelig, for ALLE MÅ LEVE SÅ LENGE SOM MULIG uansett hva individed selv ønsker.

Forøvrig synes jeg ikke du er særlig åpen, eller villig til å diskutere. Du vil gjerne si at folk tar feil, og når de argumenterer imot sier du "nei dette gidder jeg ikke diskutere med deg, du har feil, jeg har rett, sånn er det, skaff deg litt livserfaring blablabla jeg har rett". Du må skjønne at når du prøver å avslutte sånn så overbeviser du hvertfall ingen.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
MissQueenSlayer: Du vet, du kommer ingen vei med å slenge ut påstand på påstand uten å kunne backe de opp på noen som helst måte. Du har selv ingen kredibilitet på dette feltet (hvis det er noen trøst så gjelder det for oss alle her på nFF), og da er du nesten nødt til å kunne henvise til forskning utført av noen som har kredibilitet.

Jeg stoler definitivt mer på resultatene til forskere som arbeider med tusenvis av rusmisbrukere, enn utsagnene til én person som indikerer at hun har livserfaring fra gaten.
Sitat av rustibus Vis innlegg
narkotika er både lovlige og ulovlige middler, det blir veldigt agogant av deg p sei det du seier nå, du blir meir eller like fucked av alkohol som med dei fleste av dei tyngre ulovlige stoffer
Vis hele sitatet...
Dette avhenger vel litt av hvilke definisjon av narkotika man bruker. Ifølge loven er narkotika stoffer som står oppført på narkotikalisten, og alkohol er ikke et av disse. Ordet narkotikum betyr derimot "sløvende" eller noe slikt på latin, og alkohol er selvfølgelig ett sløvende rusmiddel. Amfetamin, kokain og andre sentralstimulerende er dog ikke narkotika ifølge denne definisjonen, så jeg tror de fleste som sier narkotika referer til den lovmessige definisjonen.
Sitat av MissQueenSlayer Vis innlegg
Du kan lese deg til mye vennen
Men i Virkeligheten, på gata, så er verden annerledes.
Dette gidder jeg ikke diskutere eller kverrulere med deg
Narkotika er narkotika å huet ditt blir ødelagt individuelt. noen tåler litt alkohol andre tåler mye. ingen tåler narkotika i lengden, men noen overlever bedre enn andre, de som stopper i tide
ha en fin dag. å ikke kom me tidskrifter, andres ord, prøv å lev som hjemløs i oslo, noen uker bare. d er utrolig hva du lærer på gata. på godt og vondt
Vis hele sitatet...
Nå du ikke glemme at det er en viss forskjell på å være heroinmisbrukende boms og en person som røyker tjall også, frøken. Morsomt nok så er mye av det man hører fra folk fra "the streets" renspikka bullshit, som har vært fortalt videre i likhet med folkeeventyr. Vitenskapelige fakta er virkelig noe jeg anser som mer kredibelt enn uttalelsene til Roger som har funnet ut at rusmidler ikke var noe for han og nå er på kjøret, for å si det sånn. (Ser nå at Tias sa sånn ca. det samme)

Og once again; ikke separer alkohol fra resten, det er prinsipielt dønn samme greia.
Sist endret av Hedges; 11. desember 2008 kl. 15:05.
Sitat av MissQueenSlayer Vis innlegg
Du kan lese deg til mye vennen
Men i Virkeligheten, på gata, så er verden annerledes.
Dette gidder jeg ikke diskutere eller kverrulere med deg
Narkotika er narkotika å huet ditt blir ødelagt individuelt. noen tåler litt alkohol andre tåler mye. ingen tåler narkotika i lengden, men noen overlever bedre enn andre, de som stopper i tide
ha en fin dag. å ikke kom me tidskrifter, andres ord, prøv å lev som hjemløs i oslo, noen uker bare. d er utrolig hva du lærer på gata. på godt og vondt
Vis hele sitatet...
Lol, så du tror alle som bruker "narkotika" lever på gata?
Det lever også en del alkisser på gata= alle som drikker alkohol havner på gata tilslutt?
Det finnes ganske mange som feks har røyka cannabis hele livet, uten å havne på gata.

Alle rusmidler er skadelige, så det er kun en ting som gjelder. Måtehold!