Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1861
Hei, har brukt litt amfetamin idag og lurer på hva slags vann som kan brukes. Vet at springvann er no-go, så jeg har brukt sterilt vann fra apoteket.
Ser nå at det står på flasken at det ikke skal injeseres og videre søk på nettet sier: Sterilt vann må aldri gis intravenøst! Det har en osmolalitet lik 0, og vil føre til osmose av vann inn i erytrocyttene, slik at de sprekker, og det vil oppstå farlig hemolyse!
Har injesert kanskje 15ml.
Kilde.
http://legemiddelhandboka.no/Legemidler/83785
Vannet jeg har brukt.
https://www.vitusapotek.no/sterilt-v...iABEgJcN_D_BwE

Takker for raskt svar!
15 ml går fint med rent vann. Kroppen har en del salter og sukker på lager, så den kan justere osmosetrykket. Bare tenk hvordan det hadde blitt, hvis kroppen ikke kunne justere dette, og du hadde drikket noen glass med rent vann?
Ellers så blir også sterilt vann injisert i muskler av leger, dersom en lider av spenningshodepine og andre oppspente muskler. Denne smerten kommer av melkesyrekrystaller i musklene, som stikker som nåler. Det reine vannet vil irritere muskelen ganske ille, og kroppen svarer med å øke blodgjennomstrømningen. Dette blodet vil da helt eller delvis fjerne melkesyra.

Men injiserer du mengder av dette her, så kan ting gå lukt til h****, ja!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Du skal bruke steril saltvannsløsning om du skal injisere, på godt norsk så sier den teksten at de røde blodcellene vil suge til seg vannet og sprekke. Hemolyse er altså prosesser som reduserer røde blodcellers levetid (vanligvis på 120 dager).

15ml er ikke all verden, jeg kom over denne journalen der en lege injiserte seg selv med 3-400ml destillert sterilt vann og fikk symptomer på hemolyse (feber, smerter m.m.) i fire timer. Så du er nok ikke i faresonen men du burde bruke injeksjonsløsning senere som dette.
Meget's Avatar
Trådstarter
Ble veldig skremt for disse hemolytiske eksploderende blodcellene. Søkte rundt å fant bare ut at det ikke var bra, til og med dødelig men ikke akuratt hvilken dose som eventuelt er farlig. Doseringene var også spredd utover på et på et halvt døgn..
Tusen takk for info, nå kan jeg slappe av