Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  76 12049
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Å får å gjøre ting klart for deg, ms-13 er ikke fra Mexico!
Vis hele sitatet...
Nei, men de er stor i både USA og Mexico.
Sitat av Mollefonkent Vis innlegg
kilde anyone? :P
Vis hele sitatet...
På hva da?
Sitat av Lachrymology Vis innlegg
Er vel egentlig bedre å legalisere istedenfor at det blir skyting i gatene... Politiet i Mexico fungerer vel heller ikke selv om de er bevæpna eller ikke, de er jo som oftest korrupte
Vis hele sitatet...
Det er faktisk helt vilt her nede, og det tror jeg er mye av grunnen til at kampen mot gjengene i nord er relativt håpløs. Her nede finner politiet på anklager bare så de kan presse penger av deg, og hvis de er villige til å stoppe vanlige folk for å presse de for penger, kan du ta deg en god faen i at de fleste er villige til å ta i mot penger fra kartellene...
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av KingPill Vis innlegg
På hva da?
Vis hele sitatet...
Kanskje på de mange utsagn som har kommet fra hytt og gevær hittil i denne tråden, som f.eks "MS-13 er her allerede".
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Politiet i Norge idag er heller ikke bevæpnet, noe som kan bli problematisk hvis det kommer meksikanske narkokarteller inn i landet...
Vis hele sitatet...
Til informasjon: i Oslo, som tråden dreide seg om i utgangspunktet, har hvertfall to patruljer ekstra beredskap (les. fremskutt lagring) til enhver tid, men løser vanlige oppdrag.

Diskusjonen om hvorvidt politiet burde bevæpne seg syntes jeg er interessant, men ja-menneskene mister litt av slagkraften når polititjenestemennene selv ikke ønsker dette.
Skulle gjerne fått noen kilder eller egne erfaringer fra ditt utspill om at ms-13 allerede er her kingpill
Merker jeg blir forbanna inni meg når jeg får vite at disse lovbryterne kommer hit. Menneskesmugling er noe som gjør meg kvalm og jeg ville ikke nølt en eneste sekund på å skyte en som er medlem i en bande som tar seg av det.

Når de først har etablert narkotika bande her så kommer de til å komme sakte men sikkert med menneskesmugling også.

Hvis ikke de forskjellige statene griper inn og gjør noe med dette her så er det rett og slett forkastelig!
Sitat av Tortia Vis innlegg
Skulle gjerne fått noen kilder eller egne erfaringer fra ditt utspill om at ms-13 allerede er her kingpill
Vis hele sitatet...
Sikkert noen drittunger som har sett på Gangland, tatt frem sprayboksen og malt det et eller annet sted i Oslo. Blir legender av sånt serru.
Sist endret av xtapolapocetl; 17. oktober 2009 kl. 15:39. Grunn: quote
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Jeg hadde vært med på tankegangen, om det var slik at om man fikk drept alle de kriminelle, da var kriminalitet avskaffet en gang for alle.

Slik fungerer det imidlertid ikke. Slik jeg ser det, er det beste å ha minst mulig lover, noe som fører til minst mulig "kriminalitet". Kun alvorlige forbrytelser som drap, voldtekt, grovt tyveri etc. bør være straffbart. Victimless crimes som f. eks. besittelse, bruk og produksjon av rusmidler, bør ikke regnes som en kriminell handling.
Vis hele sitatet...
Jeg kunne ikke sett meg mer enig i det, liksom vi burde fokusere på kriminalitet som ødelegger for samfunnet, ikke gjøre mennesker som egentlig ikke er kriminelle til kriminelle.
Sitat av murloc Vis innlegg
Se hva som skjer i USA. Der er alle politi bevepnet og dermed også nesten alle kriminelle. Man kan nesten ta det som en sannhet at flere våpen = flere skader/dødsfall. Man bør iallefall ikke ruste opp før de kriminelle. Men heller tilpasse seg de kriminelle. Man kan gjøre mye for og sikre seg i form av utstrakt bruk av skudsikre vester o.l.

Problemet er også at når du sier:

- jeg høres sikkert litt kald og brutal ut nå, men jeg tror det er bedre at noen få sivile dør i kampen på å ta disse kriminelle jævlene, enn at de får fortsette som de vil. "Kill a few, save alot" -

Hva får deg til og tro at man kutter strømmen av kriminele ved og drepe dem? Ta eksemplet mitt fra mexico litt over. Der de har satt inn militær og politi til og regelrett jakte på kartellene. Det eneste som skjer er at man får flere drepte politimenn. Gjengene rekruterer mye raskere nye folk en hva politiet klarer.
Vis hele sitatet...
Du kan rett og slett ikke sammenligne USA med Norge. Nivået på kriminaliteten der er 10 ganger så høy som i Norge. Pluss at i USA går det nærmest an for hver og en å kjøpe en pistol hos den lokale våpenhandleren, ergo politet er også nødt til å ha våpen for i det minste å klare å overleve. Her i Norden er det ikke litt like god tilgang på våpen, og derfor er det også vanskeligere for kriminelle å overgå politiet. Hvis man "tilpasser" seg de kriminelle som du sier så vil jo alltid politiet ligge ett skritt bak dem...

Joda, det er kanskje sant at vi ikke klarer å stoppe alle de kriminelle. Men ved å kjempe imot (imotsetning til det vi gjør idag), kan vi ihvertfall stoppe dem fra å få fotfeste her i Norden også. I den setningen klarer du også å sammenligne Mexico og Norge. USA og Mexico er -ingenting- likt Norge når det gjelder kriminalitet. Norge er et av de landene med minst kriminalitet i verden, mens USA og Mexico er blant de som har mest.

Sitat av felix_poker Vis innlegg
Jeg hadde vært med på tankegangen, om det var slik at om man fikk drept alle de kriminelle, da var kriminalitet avskaffet en gang for alle.

Slik fungerer det imidlertid ikke. Slik jeg ser det, er det beste å ha minst mulig lover, noe som fører til minst mulig "kriminalitet". Kun alvorlige forbrytelser som drap, voldtekt, grovt tyveri etc. bør være straffbart. Victimless crimes som f. eks. besittelse, bruk og produksjon av rusmidler, bør ikke regnes som en kriminell handling.
Vis hele sitatet...
Anarki fungerer ikke, sånn er det bare. Det er liksom ikke noe poeng i å argumentere for anarki engang.
Nei det er ikke slik som i usa her enda. Men det blir naturlig og bruke usa for og få frem poenget. Og det er naivt og tro at man ikke lett får tak i illegale våpen i norge i kriminelle miljøer. Husk at de fleste kriminelle i usa også bruker illegale våpen. Kjipt og bli tatt med et våpen registrert i ditt navn i en mordsak. Tenk på nokas ranet. Hvis politiet hadde stormed inn "guns blazing" hadde nok langt fler blitt drept/skadet. Og den ene politimannen som ble skutt var mer en tabbe fra skurkenes side. Men de ble fortsatt tatt tilslutt.

Skal svare mer senere, tungt fra mobilen.
USA er da for all del ikke et naturlig valg for å få frem poenget. Jeg skjønner poenget ditt, men Norge kommer -aldri- til å bli som USA, da vi ikke er et land som kan gi såpass god profitt for kriminelle. Så og si det eneste kriminelle kan tjene på her til lands er narkotika. Våpenhandel og diverse andre tyngre kriminelle saker har ingen verdi her til lands i motsetning til USA eller Mexico som du så fint bruker i dine poeng.

Siden du bringer opp nokas ranet som eksempel nå, så kan jeg fortsette litt på den. Mener du at det hadde vært bedre hvis vi bare hadde latt nokas ranerne få rane den banken og få forspranget sitt, for så og finne de senere? Tror du virkelig det hadde gitt et godt eksempel for resten av de potensielle ranerne som er der ute? En av grunnene til at Nokas ranerne kom seg såpass lett unna var at politiet ikke hadde våpen tilgjengelig, og hadde da ingenting å forsvare seg med når ranerne gikk ut av banken med maskingevær. Hvis politiet faktisk hadde hatt våpen kunne de da holdt ranerne litt i sjakk, og de hadde mest sannsynlig aldri kommet seg vekk fra stedet. Politiet hadde jo ikke trengt å storme inn liksom.

EDIT: 500 innlegg.
Sist endret av Boo-Boo; 17. oktober 2009 kl. 17:34.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Slik fungerer det imidlertid ikke. Slik jeg ser det, er det beste å ha minst mulig lover, noe som fører til minst mulig "kriminalitet". Kun alvorlige forbrytelser som drap, voldtekt, grovt tyveri etc. bør være straffbart. Victimless crimes som f. eks. besittelse, bruk og produksjon av rusmidler, bør ikke regnes som en kriminell handling.
Vis hele sitatet...
Håper du mener produksjon til eget bruk, ellers kan man ikke kalle det "victimless crime".
Sist endret av Mexxy; 17. oktober 2009 kl. 19:41.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Håper du mener produksjon til eget bruk, ellers kan man ikke kalle det "victimless crime".
Vis hele sitatet...
Nei, jeg tenker på all produksjon.

Jeg skjønner hvordan du tenker, men ser du på vinbønder som drapsmenn pga. alkoholrelaterte dødsfall? Det gjør ikke jeg. Om rusmidlene er lovlige og man produserer dem og selger dem til voksne mennesker, er det opp til kjøperen/brukeren å utvise ansvarlighet og forsiktighet npr han/hun bruker stoffet.

Et slikt system/mangel på system er ikke feilfritt, det vil alltid forekomme problemer og tragedier forbundet med uvettig bruk av rusmidler, men jeg tror heller ikke det er noe verre enn det systemet vi lever med i dag.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Sikkert noen drittunger som har sett på Gangland, tatt frem sprayboksen og malt det et eller annet sted i Oslo. Blir legender av sånt serru.
Vis hele sitatet...
Kan også da bare være drittunger som tror at SM-13 vill gått og malt det på hus vegger og tak i oslo.

Sitat av felix_poker Vis innlegg
Nei, jeg tenker på all produksjon.

Jeg skjønner hvordan du tenker, men ser du på vinbønder som drapsmenn pga. alkoholrelaterte dødsfall? Det gjør ikke jeg. Om rusmidlene er lovlige og man produserer dem og selger dem til voksne mennesker, er det opp til kjøperen/brukeren å utvise ansvarlighet og forsiktighet npr han/hun bruker stoffet.

Et slikt system/mangel på system er ikke feilfritt, det vil alltid forekomme problemer og tragedier forbundet med uvettig bruk av rusmidler, men jeg tror heller ikke det er noe verre enn det systemet vi lever med i dag.
Vis hele sitatet...
Kan ikke helt sammenligne rødvin med Chrystalmeth?
Sist endret av Up; 17. oktober 2009 kl. 20:01.
Sitat av Up Vis innlegg
Kan ikke helt sammenligne rødvin med Chrystalmeth?
Vis hele sitatet...
er i prinsippet det samme. rusmidler foresaker dødsfall, and who to blame.
Sitat av f-w0rd Vis innlegg
er i prinsippet det samme. rusmidler foresaker dødsfall, and who to blame.
Vis hele sitatet...
Vell, den ene har vell noen krav som må oppfylles før den kan selges? Dermed er du sikker på at det er litt kvalitet du at det ikke er en liten sjanse for at meksikanere har tullet med den i et labaratorium.

Det blir litt som å si, metanol er også alkohol, same shit. For å så bøtte innpå metanol.
Sitat av sky_king Vis innlegg
Vell, den ene har vell noen krav som må oppfylles før den kan selges? Dermed er du sikker på at det er litt kvalitet du at det ikke er en liten sjanse for at meksikanere har tullet med den i et labaratorium.

Det blir litt som å si, metanol er også alkohol, same shit. For å så bøtte innpå metanol.
Vis hele sitatet...
beklager men for øyeblikket ser jeg absolutt ingen sammenheng i det rotet der
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av sky_king Vis innlegg
Vell, den ene har vell noen krav som må oppfylles før den kan selges? Dermed er du sikker på at det er litt kvalitet du at det ikke er en liten sjanse for at meksikanere har tullet med den i et labaratorium.

Det blir litt som å si, metanol er også alkohol, same shit. For å så bøtte innpå metanol.
Vis hele sitatet...
Ja, nettopp derfor ville det vært bedre om produksjon hadde vært lov. Da hadde vi nok sluppet unna en del meksikanske laboratorier. Du ser jo hvordan det funker med lovlig alkohol i dag; det er strenge krav til hva som må opplyses om, og ikke minst strenge restriksjoner på hvem som kan kjøpe det og når. Om jeg skal ha to gram hasj stikker jeg til den lokale dealeren og får en brun klump som mest sannsynlig er hasj. Jeg aner ikke hvor den kommer fra eller hvor kraftig den er. Siden man allerede bryter loven når man selger hasj er det ingen som passer på at man behandler kundene sine ordentlig. Kundene har heller ikke noe de skulle ha sagt fordi de også bryter loven, så dealerne kan oppføre seg akkurat som de vil.
Apropos Mexico, så har de nå avkriminalisert, ikke legalisert, mindre brukerdoser på endel narkotika, slik at de kan konsentrere "krigen" mer mot kartellene og mindre mot brukerne.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
USA er da for all del ikke et naturlig valg for å få frem poenget. Jeg skjønner poenget ditt, men Norge kommer -aldri- til å bli som USA, da vi ikke er et land som kan gi såpass god profitt for kriminelle. Så og si det eneste kriminelle kan tjene på her til lands er narkotika. Våpenhandel og diverse andre tyngre kriminelle saker har ingen verdi her til lands i motsetning til USA eller Mexico som du så fint bruker i dine poeng.

Siden du bringer opp nokas ranet som eksempel nå, så kan jeg fortsette litt på den. Mener du at det hadde vært bedre hvis vi bare hadde latt nokas ranerne få rane den banken og få forspranget sitt, for så og finne de senere? Tror du virkelig det hadde gitt et godt eksempel for resten av de potensielle ranerne som er der ute? En av grunnene til at Nokas ranerne kom seg såpass lett unna var at politiet ikke hadde våpen tilgjengelig, og hadde da ingenting å forsvare seg med når ranerne gikk ut av banken med maskingevær. Hvis politiet faktisk hadde hatt våpen kunne de da holdt ranerne litt i sjakk, og de hadde mest sannsynlig aldri kommet seg vekk fra stedet. Politiet hadde jo ikke trengt å storme inn liksom.

EDIT: 500 innlegg.
Vis hele sitatet...
Litt verdi må da våpenhandel ha i Norge også?

Aldri si aldri 1
Aldri si aldri 2

Hvis du leser NOKAS-ranet minutt for minutt her, så virker det som om politiet møtte ranerne bevæpnet. Det er faktisk veldig sjeldent tror jeg, at politiet rykker ut til et bankran uten våpen. Jeg vet ikke om noen patruljebiler i NOKAS-ranet tilhører unntakene, men noen skjøt en av ranerne ihvertfall! Vanskelig å gjøre det uten våpen..
Sist endret av paranoy; 18. oktober 2009 kl. 11:41.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
USA er da for all del ikke et naturlig valg for å få frem poenget. Jeg skjønner poenget ditt, men Norge kommer -aldri- til å bli som USA, da vi ikke er et land som kan gi såpass god profitt for kriminelle. Så og si det eneste kriminelle kan tjene på her til lands er narkotika. Våpenhandel og diverse andre tyngre kriminelle saker har ingen verdi her til lands i motsetning til USA eller Mexico som du så fint bruker i dine poeng.
Vis hele sitatet...
HVis du skjønner poenget mitt har jeg jo fått det frem, du er bare uenig. Jeg sier jo heller ikke at vi har Amerikanske tilstander her om 10 år, men at ved en kraftig opprusting av politiet så kan man begynne og nerme seg. Det må jo starte en gang.

Siden august har dette skjedd i Oslo:

To personer skutt på tøyen

Skjøt nabo i kneet

SKyting fra BMW i fart

Og dette var bare et kjapt søk på DB.no. Kansje ikke ville vesten, men at det er nok våpen i omlæp er det ingen tvil om.

Og hva får deg til og tro at det er bare Narko man tjener penger på i Norge? Den var igrunn ny. Så det at vi oversvømmes av østeuropeiske bander som skimmer, stjeler, svindler osv. er bare tull? Jeg vet ikke hvor du tar dette fra, men de kriminelle i Norge som ikke driver med narkotika er ikke det på faenskap liksom, det er nettop fordi det er penger og tjene.


Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Siden du bringer opp nokas ranet som eksempel nå, så kan jeg fortsette litt på den. Mener du at det hadde vært bedre hvis vi bare hadde latt nokas ranerne få rane den banken og få forspranget sitt, for så og finne de senere? Tror du virkelig det hadde gitt et godt eksempel for resten av de potensielle ranerne som er der ute? En av grunnene til at Nokas ranerne kom seg såpass lett unna var at politiet ikke hadde våpen tilgjengelig, og hadde da ingenting å forsvare seg med når ranerne gikk ut av banken med maskingevær. Hvis politiet faktisk hadde hatt våpen kunne de da holdt ranerne litt i sjakk, og de hadde mest sannsynlig aldri kommet seg vekk fra stedet. Politiet hadde jo ikke trengt å storme inn liksom.

EDIT: 500 innlegg.
Vis hele sitatet...
Så og stenge ranerne inne og kansje utløse masse skyting frem og tilbake mellom politiet og ranerne er mye tryggere? Men jo jeg ser poenget ditt, men peonget mitt er at vi helt ønsker at slike ran ikke skal forekomme. Og hvis all politi er tungt bevepnet vil også alle ran bli grovere og med større våpen. Hva om det ikke var en sentral, men en bank full av mennesker?
Sitat av Up Vis innlegg
Kan ikke helt sammenligne rødvin med Chrystalmeth?
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Ms13 har vært i Norge lenge. Selfølgelig velger de Oslo, det er jo junkie hovedstaden i Europa.
Sitat av g3tl41d Vis innlegg
Ms13 har vært i Norge lenge. Selfølgelig velger de Oslo, det er jo junkie hovedstaden i Europa.
Vis hele sitatet...
Du mener den Tatto sjappa som er på karl johan som heter MS13?
Haha, hørt mange rykter om den sjappa der.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det var en teori, en med en del hull i for min del. Greit nok at Oslo har mange brukere og hvor prisen kan holdes høy og hvos straffeutmålingen for narkokrim. ikke er særlig høy (i forhold til Mexico/USA), MEN Norge i sin helhet er fortsatt er særs lite market med tanke på innbyggertallet, samtidig så er ikke Oslo akkurat et knutepunkt a la havnebyer i Nederland/England. Jeg tror denne mangelen på et ordentlig market og ganske dårlige distribusjonsmuligheter vil gjøre at de aldri kommer å etablere seg i Oslo på samme måte som i andre byer. Det kan godt hende at Oslo vil bli en by som er et endepunkt for en distribusjonskanal, men at Oslo skulle bli selve bruhodet for Europa fra Mexico/USA... det virker litt usansynlig.
Tviler på at det kommer latinos til oslo på en stund, det som er mer sannsynlig er flere østeuropeere som albanere og serbere. Nå trenger de nemlig ikke visum for å komme inn til landet, så nå er det fri bane for flere..