Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1659
Hvor: En gammel hytte uten strøm og vann, langt ute på vidda.
Hvem: Jeg og to kammerater.
Hva: LSD, Hasj, GHB.


Jeg spiser 2 sukkerbiter klokken 14:10. Antatt innehold er 150-200µg LSD per stk. En venn av meg gjør det samme, mens tredjemann hiver nedpå 3 biter.

Vi befinner oss på en hytte, et godt stykke oppe på fjellet. Målet for dagen er å nå en fjelltopp i nærheten, via en godt opptråkket turiststi. Vi forlater hytten umiddelbart etter konsumering, og har derfor oppturen mens vi følger stien gjennom skogen, på vei mot fjellet. Det er ganske bratt stigning, så det blir en god del pauser på vei opp mot toppen. Noen ganger for å ta en pust i bakken, andre ganger er vi nødt til å stoppe for å få med oss den utrolige utsikten. Det er ikke før vi når toppen og får slappet av litt at jeg skjønner hvor tura jeg egentlig er. Utsikten er ubeskrivelig vakker. Mil etter mil med urørt skog på alle kanter, med en horisont av fjell som strekker seg 360 grader rundt oss. Det var egentlig meldt regn, men akuratt nå stråler solen.

Jeg ser på klokken for første gang siden vi forlot hytten, og etter litt betenkningstid finner jeg ut at vi har brukt 2 og en halv time til toppen. Jeg har store problemer med å kommunisere med mine følgesvenner, og tenker for meg selv at de er begge to alt for tura for å skjønne hva jeg menet. I retrospekt kan det ha vært meg selv det var noe "galt" med, selv om jeg synes jeg var ganske klar i øyeblikket.

Etter en halvtimes loking rundt på toppen, og noen sære diskusjoner om natur og livet, begynner jeg å tenke på det at det kommer til å bli mørkt snart, og vi er på toppen av et fjell, to og en halv time unna hytta, uten noen form for lommelykt, med hodet full av syre. Nå begynner jeg å stresse litt. Jeg prøver å forklare til mine venner at kanskje burde ta turen hjemmover snart. Begge svarer, men jeg klarer ikke helt å tyde hva det er de mener. 10-15 minutter går, og vi er fortsatt på toppen av fjellet. Jeg begynner å bekymre meg litt for de andres sikkerhet, da jeg ser på dem som overtura syrehoder. Sekkene dems pakker jeg for dem, for de ser ikke ut til å klare det selv. Jeg stresser dem om at nå MÅ vi gå, før mørket kommer.

Jeg føler meg som Moses der jeg leder vennnene mine nedover fjellet, mot sikkerhet, i et ukjent landskap. Min venn er nødt til å stoppe flere ganger på vår nedstigning, fordi han må "finne ut av noe". Min andre venn er tydeligvis helt borte i syretåken, der han går på autopilot og svarer på alt jeg sier med veldig dumme spørsmål. Hvis jeg sier "er det fuglesang jeg hører", spør han tilbake "hva er en fugl?", når jeg spør: "kommer vi snart ned til veien?" svarer han med "hva er en vei?". Slik fortsetter det lenge. Det er nå jeg virkelig begynner å bli nervøs. Sist gang vennen min stilte slike spørsmål på syre endte det med at vi måtte tvangsfôre han Alprazolam for hans egen sikkerhet. Ikke bare hadde vi lagt igjen sånt i hytta, men vi befant oss nå midt i skogen, og det ble mørkere og mørkere. Jeg følte meg virkelig alene, selv med mine to venner med meg. For meg var de ikke noe mer enn hjernedøde sau, som jeg skulle gjete til sikkerhet. I ettertid når vi har snakket om opplevelsen viser det seg at de var begge to mye klarere enn det jeg forestilte meg de var.

Jeg blir utrolig lettet når vi endelig kommer oss ned til bilveien, og sivilisasjon. Min venn fortsetter å stille absurde spørsmål hele den 20 minutters gåturen til hytten. Lettelsen for å endelig være fremme er veldig stor. Vi slo solen, og jeg føler meg som en vinner. Det viser seg nå at jeg har feilberegnet helt, og solen forsvinner ikke før omlag 3 timer senere. Bummer.

Vi er fortsatt bare rundt halvveis i turen vår, så vi fyrer opp peisen og mekker noen joints. Når vi ankom hytten virket begge mine venner mye mer edru. Jeg kunne snakke med dem begge, å få logiske svar tilbake. Det var tydeligvis sceneskifte som gjorde det, men om det var de som forandret seg, eller om det var virkelighetsbilde mitt som skiftet fordi jeg endelig følte meg trygg igjen, er usikkert.

Ingen av oss har lyst til å røyke jointen vi lagde, fordi turen fremdeles er veldig sterk. Etter et par timer med diskusjoner om evigheten, evolusjon og ambulansjesjåfører har jeg fått nok av hyttens fire vegger og går ut for å trekke litt frisk luft. Det var en utrolig befrielse å sleppe å se det farge- og lysshowet som utspilte seg i hyttestuen. Ute var det bekmørkt, og jeg følte meg med en gang mye klarere i sinnet. Vi hentet alle stoler, og ble sittende utenfor hytten, midt i den mørkeste natten. Vi sendte joints rundt og snakket i et par-tre timer, før vi endelig var klare for dagens første måltid. Kroppen må ha skreket etter mat etter alt det vi har gjennomgått denne dagen, men ikke før nå har jeg hatt lyst på mat. Etter måltidet tok vi 3g GHB hver, for å løse opp musklene litt. Jeg var veldig anspent pga bodyloaden, og det å gå i hardt terreng i flere timer hjelper ikke akuratt.

Da vi la oss rundt 15 timer etter inntak kjente jeg fortsatt syrens grep om hodet mine, men sovnet etter en times tid i mine egne tanker. Dagen etter gikk vi på soppjakt, og kom tilbake med et par hundre flein. Kanskje blir det en liten raport om den turen også snart.
Bra rapport. Jeg savnet dog mer av det visuelle og psykiske i trippen deres. Jeg har aldri tatt LSD selv, men sånn som jeg har forstått det er det en tur med mange farger og sære tanker. Savnet at du forklarte mer om hva du tenkte og så under trippen din.

Men ellers en veldig bra rapport.
Morsom og fin rapport. Satt og humra litt for meg selv her nå...hørtes ut som en spennende opplevelse.
Sitat av Boo-Boo
Bra rapport. Jeg savnet dog mer av det visuelle og psykiske i trippen deres. Jeg har aldri tatt LSD selv, men sånn som jeg har forstått det er det en tur med mange farger og sære tanker. Savnet at du forklarte mer om hva du tenkte og så under trippen din.
(...)
Vis hele sitatet...
Hva jeg så rent visuelt kan jeg ikke tenke meg folk synes er interresant å lese, derfor valgte jeg å droppe det. Og jeg prøvde å frem følelsen av paranoia og redsel i det vi rusla rundt i skogen, men kanskje det ikke kom klart nok frem.

Jeg kan jo også nevne at de to andre deltagerene på turen var brukerene Eclipse og BlodVold her på forumet.
Som sagt, veldig bra rapport.

Håper på/gleder meg til en fin rapport om soppturen også! =D
Bra rapport, men som tidligere savner litt hallis forklaringer eller lignene, men dog hørtes ut som en koslig dag

Håper at det kommer en sopp rapport snart og ;D
Sitat av Dr. Robert
Sist gang vennen min stilte slike spørsmål på syre endte det med at vi måtte tvangsfôre han Alprazolam for hans egen sikkerhet.
Vis hele sitatet...
Ikke meningen å være dust, men hvis vennen din må tvangsfores med benzoer fordi han stiller rare spørsmål under en tur, er det enten noe galt med dere, eller så burde han kanskje ikke ture i første omgang?=)
Sist endret av Shinobi; 9. oktober 2008 kl. 15:11.
Sitat av Shinobi
Ikke meningen å være dust, men hvis vennen din må tvangsfores med benzoer fordi han stiller rare spørsmål under en tur, er det enten noe galt med dere, eller så burde han kanskje ikke ture i første omgang?=)
Vis hele sitatet...
Det startet med rare spørsmål, men endte med voldelig utfoldelse, selvskading og øredøvende skriking.
Hørtes ut som en fin trip
En finfin tripprapport Dr. Robert!
Synes absolutt ikke det gjør noe at du ikke beskriver det visuelle. Selv så jeg ikke noe spesiellt som er verdt å nevne. Tror det kanskje har noe med at når en er utendørs med så god utsikt som vi hadde så blir alt liksom så abstrakt....

Ellers tror jeg kanskje du "undervurdere" meg og han andre kameraten vår på toppen littegrann Vi var loka, men jeg tror vi begge forsto hva du mente.

Dog, som du nevner i rapporten; på vei nedover igjen ble mere og mere forvirret.
Jeg forsto klart og tydelig hva du mente og skjønte logikken i tankegangen din, men jeg ga faen. Helt siden vi hadde kommet over tresjiktet hadde tankene mine begynt å komme ut av kontroll, dere to, mine turkamerater, var ikke lenge personer men deler av min personlighet manifistert slik at jeg kunne få et annet perspektiv på verdenen og livet, samt selskap.

Når vi kom på toppen ble jeg helt oppslukt av solen. Der sto jeg lenge og stirret inn i solen og alle mine tanker omhandlet denne fantastiske skapningen. Alt rundt meg ble fylt med et herlig lys (jeg stirret inn i solen) da gammel lærdom spratt inn i hodet mitt; "det er ikke heldig å se rett på solen, det er ikke bra for øynene". Jeg snudde meg rundt og så mine følgelsvenner, en stor varde og en helt utrolig utsikt. Alt øynene festet seg på var utrolig vakkert og det var en konstant strøm av regnbuens farger som strålte ut av alt og opp i himmelen. Jeg fikk det for meg at jeg var alt det som var og at jeg på en eller annen måte var en gud. Men siden ikke alt jeg tenkte på manifisterte seg, konkluderte jeg med at jeg ikke var en gud, men en del av alt. Det fantes ikke bekymringer, men nysgjerrigheten var fortsatt der og jeg snudde meg mot solen og satte igang en introspektiv telepatisk monolog.

Men før jeg fikk svar på det jeg lurte på hørte jeg i bakgrunnen at det var noen som sa vi måtte gå, jeg prøvde å ignorere det, men stemmen begynte å bli masete. Jeg snudde meg og så at Dr. Robert stresset fælt med å få oss av gårde og han hadde pakket sekkene våre og gjort alt klart til hjemreise. Jeg prøvde å forklare ham at jeg ønsket å bli, men er ikke sikker på om jeg faktisk sa det eller bare tenkte det. Men jeg kunne se en bekymring i ansiktet hans og argumentene hans virket logisk, men jeg kunne ikke se noen grunn til å være bekymret over at mørket snart skulle falle over oss. Men jeg ga etter og startet på hjemreisen.
Sist endret av BlodVold; 14. oktober 2008 kl. 11:39.
Veldig morsom rapport, jeg satt å små lo for meg selv å så for meg den frustrasjonen og hvor håpløst du må ha følt det når du stillte spørsmål, og fikk bare ett dumt svar som: "hva er en fugl" tilbake. Skulle gjerne vært der selv Hadde vært kult om du hadde klart å sette ord på det visuelle dog.