Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1281
Vil bare dele denne med dere http://anitanyholt.no/samfunn/den-skjulte-ruskulturen/ hvor det diskuteres om de som klarer å bruke ulovlige rusmidler og leve et helst normalt liv ved siden av.

Mulig et interessant tema for mange her inne
Takk for at du deler, veldig intresangt

Jeg har ikke linje til å se youtube filmer, så jeg leste hele teksten.. burde jeg se filmen senere?
Jeg kan lage tittel?
Takub's Avatar
Sitat av Novice Vis innlegg
Takk for at du deler, veldig intresangt

Jeg har ikke linje til å se youtube filmer, så jeg leste hele teksten.. burde jeg se filmen senere?
Vis hele sitatet...
Jeg tror teksten er et referat av møtet, så innholdet blir vel det samme.
Men du kan jo ikke se kroppsspråket og høre stemmene til de som prater via teksten.
Utrolig interessant lesing, takk for at du delte noe jeg ellers ikke ville kommet over!
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Referanser til Bill Hicks i artikkelen også! Kachiiing, win!
Så nettopp hele filmen. Sitter ikke igjen med så mye egentlig. Tviler på at vi noensinne kommer noen vei med dette.
Jan Bøhler skulle i alle fall ikke vært der, han lagde dårlig stemning.
Sist endret av Needle; 6. september 2012 kl. 23:52.
Onsdag 22. august arrangerte Kulturutvalget ved Det Norske Studentersamfund debatt med tema “Den skjulte ruskulturen“.

Jan Bøhler (Ap) som aktivt arbeider for avholdsbevegelsen snakket om lovendringen og regjeringens “alternative reaksjoner for mindre alvorlige narkotikalovbrudd”.

Jan Bøhler (Ap) fikk Arbeiderbevegelsens rus- og sosialpolitiske forbunds engasjementspris 2011 på AEFs landsmøte “for hans innsats for eit edrueleg og trygt samfunn!”

Det finnes etter AEFs oppfatning ikke noe skille mellom svake og harde narkotiske stoffer.
AEF vil klart og entydig gå imot enhver legalisering av narkotiske rusmidler.
AEF mener at forsøksordningen med sprøyterom må avvikles snarest mulig.

Bøhler har tidligere uttalt:
“Hvis ikke politiet i tilstrekkelig grad er kompetente og i stand til å håndtere denne kriminaliteten, så er det opplagt at politiet trenger nye lover som de kan påse blir overholdt.”

Jan Bojer Vindheim skriver:
“Norge har innført forbud mot mange stoffer som er tillatt i andre land. For eksempel er det i Norge forbudt å tygge Khat, en plante som derimot kan kjøpes fritt i England. AP-politikeren Jan Bøhler er så tilfreds med dette at han har lovet å få khat inn på FNs liste over forbudte stoffer, slik at somaliere og yemenitter også i andre land enn Norge kan bli straffet.”

Professor Willy Pedersen spør Jan Bøhler:
Jeg har jo vært støttespiller for ulike narkotikapolitiske regjeringer, helseministre, sosialministre i mange år, og har endret standpunkt i løpet av de siste årene. Jeg mener at vi har gjort alvorlige og grove feil. Blant annet alt for mange som sitter fengslet for narkotikaforbrytelser, og stort sett så er det småfolk, vanlige slitne folk, som blir satt inn for meningsløst lange dommer. Dette er vanskelig å diskutere for politikere av Jan Bøhlers generasjon og folk som sitter i sentrale verv og posisjoner. Og det er det jeg vil spørre om;”

“Jeg har blitt invitert til alle partienes ungdomsorganisasjoner de siste årene, og de har åpenbart en helt annen rolle. Bla AUF. De sier: Her har vi gjort alvorlige feil. Hva tenker du, er det sånn at din generasjon av politikere så og si må ut av regjeringskontorene og ut av ledende verv i Stortinget og komiteene før det skal bli en forandring? Eller tror du at det ikke kommer til å bli noen forandring når disse folka kommer inn og kommer i posisjoner, eller hvordan bedømmer du situasjonen?”

Problemet er ikke hva Bøhler personlig måtte mene, men at han setter sin sekts uoppnåelige visjon over sitt eget partis interesser. Først som gruppemedlem av Ap, så nestleder for helse- og omsorgskomiteen og nå som nestleder av justiskomiteen på stortinget. Dette er en mann med makt, og han vet å bruke den.

http://anitanyholt.no/samfunn/den-skjulte-ruskulturen
Sist endret av Pollypip; 7. september 2012 kl. 01:36.