Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 986
Hei,

Jeg sitter å leser i en bok om EU fra 1994. Her står det at avstemningene i Unionsrådet i EU er hemmeligholdt? Selv for ministerenes egne regjeringer.
Er det fremdeles slik?
Sist endret av Jectson; 2. oktober 2008 kl. 15:01.
Jeg også mener at det er EU's mål.

Men ønsker ikke å starte en diskusjon om EU nå. Det jeg lurer på er om avstemingene i Unionsrådet fortsatt er hemmelige? I boken jeg leser nå, som er fra 1994, så står det at avstemningene er hemmelige, også for representantenes egne regjeringer. Eks hvis Norge hadde vært i EU: Regjeringen sender Kristin Halvorsen til Unionsrådet, og gir henne beskjed om å stemme for lavere skatter. Kristin Halvorsen stemmer i mot lavere skatter, men forteller regjeringen at hun stemte for. Ingen har mulighet til å sjekke....
http://www.senterungdommen.no/category9545.html

Mye intressant der.
Fant ingenting som bekreftet spørsmålet ditt, men vil tro at hemmeligholdningen fortsatt er som i 94.
Hvis noen har noe å skjule for å holde sin fasade inntakt, er det politikere, så vil nødig tro den blir fjernet med det første.

Det absolutte problemet er jo at de fleste i en maktposisjon, til syvende og sist vil handle etter egne interesser, og hvis stemmen forblir anonym, trenger de ikke tenke på hva velgerne mener.