Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1115
Jeg vurderer å kjøpe meg en bærbar. den skal brukes til film, gaming og nettet, men langt fra de mest krevende spillene. Bare den kan takle spill som Oblivion og Fallout 3 og kanskje Unreal 3 hvis det ikke skyter prisen i været.
Vil ikke at prisen skal gå så lang over 10-12 000 kr.
Har ikke så lyst på en Acer.

Noen som har en bærbar å anbefale?
HP6715b <- Skolepcen min. DIGG med Win7 eller XP !!! Anbefales
Sist endret av VLK; 7. juli 2009 kl. 23:35.
ok. Takk.

Hvor mye koster den og hvilke spesifikasjoner har den?
(sitter med en HTC så tar evigheter å åpne store sider).

Noen som har andre forslag?
Sist endret av sixfeetunder; 8. juli 2009 kl. 14:23.
Sitat av VLK Vis innlegg
HP6715b <- Skolepcen min. DIGG med Win7 eller XP !!! Anbefales
Vis hele sitatet...
Haha ler litt, har samme datamaskinen. Er ikke noe bra spill maskin altså.. Går greit med CS, Wow og Theme hospital. Alt annet dør datamaskinen av..
HP 6715b er jo gammel som fy(?)

PÅ multicom kan du modde slik at pcn passer ditt behov. Du kan få en grei budsjettgaming-pc til 7-8tusen
http://www.multicom.no/SystemConfigu...:10567338;fl:0

Oppgrader etter ønske og du har en knall spillmaskin
Har en HP Pavilion dv5 med 4 gb ram og 320GB hd .. Koster vel rundt 6000kr nå.. Er meget fornøyd til mitt forbruk ;p
Jeg har bestemt meg for at jeg skal gå for danielsks forslag fra multicom. Jeg har valgt pcn med disse spesifikasjonene:

15.6" Wide-LED skjerm 1920x1080 Full-HD (forhåndsbestilling)

- Intel® Core™2 Duo T9600 processor, 2.8GHZ 1066MHz FSB 6MB cache 35W

- 320GB SATA 7200RPM 2.5"

- G.SKILL 4GB DDR3 1066MHz SO-DIMM CL7 Kit (2GBx2)

- Oppgradering til BluRay (ikke valgt)

- Turbo minne (ikke valgt)

- Bluetooth (ikke valgt)

- Operativsystem (ikke valgt)

- Antivirus (ikke valgt)

- Annen programvare (ikke valgt)

Total pris 10 009,-
(8 007,- ekskl. mva)


Er dette et bra oppsett?

Men jeg har noen spørsmål før jeg kjøper:

Hvilken av disse prosessorene er best? jeg ser at den ene har mer GHZ, men er den billigigere fordi den bruker mindre strøm?

Intel® Core™2 Duo T9600 processor, 2.8GHZ 1066MHz FSB 6MB cache 35W
eller
Intel® Core™2 Duo P9500 processor, 2.53GHZ 1066MHz FSB 6MB cache 25W [+65,-]

Hva er forskjellene på disse to ramene?

G.SKILL 4GB DDR3 1066MHz SO-DIMM CL7 Kit (2GBx2)

4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (2x2GB) [-74,-]

for jeg gidder ikke å betale ekstra for G.SKILL ram hvis det ikke gir noe ekstra.

Jeg komer til bruket en XP cd jeg har hjemme og vil derfor ikke kjøpe med opperativsystem.
Men hvordan blir det da med drivere siden det virker som pcn kommer fra multicom?

Skjermkort drivere blir ikke noe problem, men til hovedkort...
Sist endret av sixfeetunder; 10. juli 2009 kl. 20:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av sixfeetunder Vis innlegg
Er dette et bra oppsett?
Vis hele sitatet...
Dette er et meget godt oppsett som vil klare å kjøre det meste av spill.

Sitat av sixfeetunder Vis innlegg
Men jeg har noen spørsmål før jeg kjøper:

Hvilken av disse prosessorene er best? jeg ser at den ene har mer GHZ, men er den billigigere fordi den bruker mindre strøm?

Intel® Core™2 Duo T9600 processor, 2.8GHZ 1066MHz FSB 6MB cache 35W
eller
Intel® Core™2 Duo P9500 processor, 2.53GHZ 1066MHz FSB 6MB cache 25W [+65,-]
Vis hele sitatet...
Jeg ville heller gått for P9500 da denne bruker mindre strøm og skaper en del mindre varme enn T9600 prosessoren. Jeg tror varmeforskjellen mellom de to vil være mer merkbar enn hastighetsforskjellen.

Sitat av sixfeetunder Vis innlegg
Hva er forskjellene på disse to ramene?

G.SKILL 4GB DDR3 1066MHz SO-DIMM CL7 Kit (2GBx2)

4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (2x2GB) [-74,-]

for jeg gidder ikke å betale ekstra for G.SKILL ram hvis det ikke gir noe ekstra.
Vis hele sitatet...
Jeg mener å ha lest at G.SKILL er noe bedre enn den andre ramen, men er ikke sikker. Tviler på at det er noe merkbar forskjell.

Sitat av sixfeetunder Vis innlegg
Jeg komer til bruket en XP cd jeg har hjemme og vil derfor ikke kjøpe med opperativsystem.
Men hvordan blir det da med drivere siden det virker som pcn kommer fra multicom?

Skjermkort drivere blir ikke noe problem, men til hovedkort...
Vis hele sitatet...
Du får med en CD fra multicom med de driverne du trenger. Når jeg kjøpte, så var det nyeste versjon av alt utenom WiFi- og skjermkortdrivere som lå på cden.

Du kan bruke XP cden du har hjemme, men jeg vil anbefale deg å bruke 64-bit XP for å få utnyttet all rammen.
Takk for hjelpen. Gir KP når jeg har en pc og ikke en HTC.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av mo3 Vis innlegg
HP 6715b er jo gammel som fy(?)

PÅ multicom kan du modde slik at pcn passer ditt behov. Du kan få en grei budsjettgaming-pc til 7-8tusen
Vis hele sitatet...
Min bror ordnet seg en moddet bærbar fra multicom. Den har det bare vært tull med. Selv etter at vi sendte den inn igjen med liste på alt som var galt fikk vi den tilbake igjen med feil, og flere har det blitt siden.
Multicom er ikke å anbefale.
Sitat av Mullah Vis innlegg
Min bror ordnet seg en moddet bærbar fra multicom. Den har det bare vært tull med. Selv etter at vi sendte den inn igjen med liste på alt som var galt fikk vi den tilbake igjen med feil, og flere har det blitt siden.
Multicom er ikke å anbefale.
Vis hele sitatet...
Denne erfaringen stemmer dårlig overens med min egen og andre jeg kjenner med Multicom PCer. Sikker på at det ikke kan være brukerfeil?

Har aldri hatt noen problemer med noen av mine Multicom pcer. Har en 15,6" og en 12.1" laptop derfra, og har aldri hatt et eneste problem med noen av de, til tross for at de begge blir godt brukt
Multicom leverer noen av de beste bærbare pcene du får så må være en brukerfeil, eller kan være defekte deler som Multicom ikke har skyld i.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av jeppfi Vis innlegg
Multicom leverer noen av de beste bærbare pcene du får så må være en brukerfeil, eller kan være defekte deler som Multicom ikke har skyld i.
Vis hele sitatet...
Å si at et lite norsk firma leverer verdens beste laptoper ville være en grov påstand ville jeg si.
Mente i Norge, har ikke nevnt noe om verdens beste laptoper. Du får helt klart bedre laptoper rundt om i verden, til sikkert en billigere penge.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av danielsk Vis innlegg
Denne erfaringen stemmer dårlig overens med min egen og andre jeg kjenner med Multicom PCer. Sikker på at det ikke kan være brukerfeil?
Vis hele sitatet...
Batteriet falt stadig ut av deres fete custom design, knapper fungerte ikke, den overopphetet, webcameraet kobla ut og fungerte ikke, lyden var fucka, Media-kontrollen hadde ingen tilsvarende IR-port å sende signalene sine til, osv. Ikke brukerfeil med andre ord, og dette var ting de ikke klarte å ordne.
Sitat av jeppfi Vis innlegg
Mente i Norge, har ikke nevnt noe om verdens beste laptoper. Du får helt klart bedre laptoper rundt om i verden, til sikkert en billigere penge.
Vis hele sitatet...
Haha! Om det var det du mente hele tiden kan jeg ikke skjønne at du gadd å skrive noe i det hele tatt. Jeg kan ikke helt se hvordan det du sier skulle kunne være verdt noe som helst her?
Sist endret av Mullah; 12. juli 2009 kl. 07:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.