Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 1891
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hei, er det noen freakere med cannabis på resept? jeg tenker på resept i Nederland.
fått inntrykk at det ikke er så umulig å mekke resept ved riktig doktor og diagnose. hvor reelt er dette?
blitt tipset av noen jeg kjenner med resept som får det til å virke faktisk ganske lovende ut
Slik det var da jeg kvalifiserte for å få disse reseptene for noen år siden måtte min norske lege skrive at han hadde gjort alt han kunne for meg, men at de langsiktig antiinflammatoriske midlene som fungerte best ikke var tilgjengelig i Norge. Medisinsk cannabis er i disse dager tilgjengelige i Norge under navnet bedrocan. Jeg endte opp med å la være å ta ut medisinsk cannabis via Schengen reglementet fordi at det er den lokale legen din her som bestemmer om du får lov til å beholde sertifikatet på bil eller ei. Det er en ukultur blandt norske leger når det kommer til å ha tilnærmet automatikk rundt det å ta fra pasienter sertifikatet ved utsedelse av resept på cannabis.

For mitt vedkommende er sykdommen Chrons; og jeg har hatt bedre erfaring med faste enn immaterialisering av noen som helst remedie.
Sist endret av ketoDaddy; 13. desember 2023 kl. 15:24.
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har cannabis på resept,men trenger ike reise jeg får det på apoteket i byen jeg bor i(trøndelag)men får ikke ei krone dekt må betale ailt av egen lomme å er dritdyrt
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
hei, er det noen freakere med cannabis på resept? jeg tenker på resept i Nederland.
fått inntrykk at det ikke er så umulig å mekke resept ved riktig doktor og diagnose. hvor reelt er dette?
blitt tipset av noen jeg kjenner med resept som får det til å virke faktisk ganske lovende ut
Vis hele sitatet...
Dro ned med journal fra Norge, den var på 50 sider skrevet på norsk. Min diagnose er kjent for å behandles med cannabis i andre land. Legen fikk ikke mye ut av journalen (naturlig nok). Men med kort konsultasjon fikk jeg utskrevet 20 gram bedrocan for en måneds forbruk.

Hadde på forhånd hørt om pasienter som fikk 200 gram, så det ble med den ene gangen. Prøvde å forklare at forbruket var mellom 50-100 gram i Norge og at jeg kom til å innta bedrocanen på en slik måte at opptaket ville bli mindre. Legen sto på sitt og mente doseringen hen hadde satt var riktig.

Spesialist i Norge var meget skeptisk til å sende inn søknad om utprøving og sa mer eller mindre mellom linjene at det var bedre om jeg ordnet dette selv (Virket veldig som om dette ikke var en kamp hen ville ta, selv om forståelsen var der). Nå er det "Dont ask, dont tell" mellom meg og spesialist.
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bare prisen på bedrocan+moms er høyere enn det svarte markedet i norge. Skal du reise ned å hente det ut selv er det helt håpløst.
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spesialisten min årdna det rimelig med en gong,så no ringer jeg å fornyer resept hver gong den er tom å på legetime 1gong i året å aldri vært noen problemer bortsett fra de har møter på sykehuset om jeg fortsatt ska få å hen sa noen var imot og noen får har had det i 3år
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bare slett vess det bryter noen regler men kan vell skrive prisen på bedrocan?170kr grammet på norske apotek så det er ran men er no ren cannabis som funker bra mot det den skal men har prøvd alt men får ikke det dekt
Prisen er helt kokkos, jeg hører at det koster 7 kroner grammet om man produserer selv? Det er flere land som tillater opp til 5 planter selv + evt forpakting for andre.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bare slett vess det bryter noen regler men kan vell skrive prisen på bedrocan?170kr grammet på norske apotek så det er ran men er no ren cannabis som funker bra mot det den skal men har prøvd alt men får ikke det dekt
Vis hele sitatet...
Det koster 200kr grammet for ulovelig bønne, du betaler 170 for 22%thc lovlig.

Hva er du egentlig klager over?
Jeg hadde gått over lik for den resepten der.
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lyd same:Jeg klager at jeg ikke får dekt en medesin som
Er lovlig å skal dekkes av sykehus når de tilbyr det trur du det er luxus å gå på trygd å betae minst 60000kr i året får dekt ailt mulig medesin men ikke cannabis
Boots apotek har sagt at de ligger på 100 kroner pr gram, uansett mengde.

Mvh
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det stemmer ikke for sykehuset ibyen min bruker boots å jeg var der å sjekka å det kosta nesten samme va 40kr billigere altså 4960 for 30g
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Lyd same:Jeg klager at jeg ikke får dekt en medesin som
Er lovlig å skal dekkes av sykehus når de tilbyr det trur du det er luxus å gå på trygd å betae minst 60000kr i året får dekt ailt mulig medesin men ikke cannabis
Vis hele sitatet...
Om jeg fikk valget mellom amfetaminsulfat som jeg får gratis av apoteket, eller lovlig cannabis til 60000kr i året.

Jeg hadde kasta amfetamin på søpla og betalt de 60000kr i går.
Det er snakk om min helse og den er verdt langt over 60000kr i året.
Jeg ser problematikken med å måtte betale for noe som skulle gått under frikort,
men nå er ikke Norge et land som bryr seg spesielt om personer som bruker "rusmidler", lovlig eller ikke.

Tross sykdom, så har du en glede de færreste av oss får.
Det koster deg penger?
Buhu.

Har du selv gjort en innsats for å få til en endring?
Har du skrevet eller ringt til personer som har innflytelse i samfunnet?
Har du vært i kontakt med ditt politiske parti?
Har du fått stilt spørsmål til en stortingsrepresentant?

Om du ikke har gjort noe av dette så har du ingen rett til å klage, men om du har det så good for you!
Norge er et land hvor man må fremme sin egen interesse.
Det hjelper ikke å sitte tilbake å vente på at noen andre skal gjøre det.

Det er ikke vanskelig, jeg driver med dette as we speak.
Jeg har i kontakt med flere politikere og det er overraskende mange som er kritisk til dagens lovverk,
men det er ingen politikere som ønsker å ta sosialt selvmord ved å snakke om noe tabu.
Det må komme fra folket, vi må gjøre en innsats ved å fremme det samfunnet vi ønsker oss.
Sist endret av Lyd-Same; 16. desember 2023 kl. 10:44.
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har kontaktet alle instanser 4gong,fastlegen min har kontaktet alle,spesialisten min har kontaktet alle ikke skrevet så mange brev i hele mitt liv for å prøvd å få det dekt,jeg har en dødlig muskelsykdomm å alltid samme svar det er ikke nok forsket på i norge til å få det dekt,vess jeg ville går over til morfin eller opiums dråper skulle jeg få der dekt,selv om det ble en lov i 2018 om at sykehus som tilbyr cannabis skal dekke det,det ringte jeg NRK å sjekka
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har kontaktet alle instanser 4gong,fastlegen min har kontaktet alle,spesialisten min har kontaktet alle ikke skrevet så mange brev i hele mitt liv for å prøvd å få det dekt,jeg har en dødlig muskelsykdomm å alltid samme svar det er ikke nok forsket på i norge til å få det dekt,vess jeg ville går over til morfin eller opiums dråper skulle jeg få der dekt,selv om det ble en lov i 2018 om at sykehus som tilbyr cannabis skal dekke det,det ringte jeg NRK å sjekka
Vis hele sitatet...
Jeg spurte ikke hvem som har kontaktet på vegne av deg.

Jeg spurte om du selv har kontaktet mennesker med innflytelse, helsevesen er bare tjeneste, menneskene som jobber i helse har lite til absolutt ingen innflytelse på hvordan landet drives.

Har ingenting med helse å gjøre, det er politikk dessverre.
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Aldri fått gehør for minne plager av verken psykolog eller lege.Lager min egen medisin å gir fingeren! til "helse"norge.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Høres ut som god butikk.Hvor i landet er dette?
Vis hele sitatet...
Hele landet, prisvinnere fra https://www.cannabiscup.com/amsterdam/

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Aldri fått gehør for minne plager av verken psykolog eller lege.Lager min egen medisin å gir fingeren! til "helse"norge.
Vis hele sitatet...
Hvilke plager er det her snakk om? Cannabis er spesielt kjent for å være et sterkere NSAID med færre bivirkninger enn alt man får tak i fra apotek. Når det er sagt er autofagi enda sterkere.

Som i hovedsak fungerer på kroniske betennesler.
Sist endret av ketoDaddy; 16. desember 2023 kl. 12:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lyd:jeg skrev jeg hadde kontaktet alle instanser som kan kontaktes for dette,har ikke noe å si om innflytelse hvem snakke du om?det er instanser som jobber med det har ikke noe me innflyelse å gjøre jeg vet hvem som kan gjøre dette å alle har blitt kontaktet av meg mange gonger å når det ikke gikk fikk lege og advokat oppgaven å ingen av de klarte det heller jeg får det ikke dekt pga er ikke bevisst igjennom studier at det funker på min sykdomm så du vet tydlivis ikke hva du snakker om
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Les innlegge neste gong står på første linje i innlegget
Jeg ser problematikken med å måtte betale for noe som skulle gått under frikort,
men nå er ikke Norge et land som bryr seg spesielt om personer som bruker "rusmidler", lovlig eller ikke.
Vis hele sitatet...
Det er svært mange legemidler som ikke går under frikort og som folk ikke får på blå resept. Det gjelder ikke kun cannabis. Og ja det er et kjempeproblem, for det skaper et samfunn jeg ikke liker, der de med dårlig råd eller de som er fattige ikke har råd til å kjøpe den medisinen de trenger for å klare å fungere noe bedre i hverdagen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Lyd:jeg skrev jeg hadde kontaktet alle instanser som kan kontaktes for dette,har ikke noe å si om innflytelse hvem snakke du om?det er instanser som jobber med det har ikke noe me innflyelse å gjøre jeg vet hvem som kan gjøre dette å alle har blitt kontaktet av meg mange gonger å når det ikke gikk fikk lege og advokat oppgaven å ingen av de klarte det heller jeg får det ikke dekt pga er ikke bevisst igjennom studier at det funker på min sykdomm så du vet tydlivis ikke hva du snakker om
Vis hele sitatet...
Cannabis er ikke dekt i norge lenger.
Det var det en liten stund, men ikke nå lenger.

Dette har ingenting med helse å gjøre, det er ren politikk, det er ikke helse, advokat eller noen av de du nevner som bestemmer om du skal få dekket cannabis.

Det er politikere og det er ingen av de som har personlig interesse av å fremme din sak uten at du har vært i kontakt med noen av de.
Legen din kommer ikke til å gjøre det, advokaten din kan kanskje gjøre det om du betaler spesifikt for den tjenesten.

Men det bunner i deg, uten at du ytrer dine interesser for de riktige menneskene, for eksempel en representant for ditt politiske parti.
Det er ikke noen som kommer til å ta opp dette i politisk sammenheng uten at du har vært på banen først.

Hvor mange kjenner du egentlig som er påvirket av dette?
Det er et hundretalls personer som er påvirket av dette.
Det betyr at det er svært få som prater om dette, du må selv spre ordet i kretser hvor det finnes innflytelse, det vil si i politikken..

Virker som om du er mer interessert i å sutre enn å ytre.
Lykke til, du trenger det!
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sutre?sa jeg syns det er dyrt som det er å synd det ikke er dekt er det å sutre?tror du bør ta deg en reality check å ikke bli så butthurt
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så kan du gå å se på nrk så får du se en som får dekt cannabis å etterbetalt alt han har brukt uten politikere inn i bildet så det virker som du ikke har peiling men driter egentlig hva du syns har masse weed så trenger ingen lykke til
Ta en titt på hvordan du reagerer på det jeg skriver, du er jo du som er butthurt her.

Svarene fremstår som dette:
Du har ikke peiling, jeg har masse weed, bryr meg ikke om hva du sier for jeg vet alt og jeg har rett.
Jeg har ikke undersøkt noe politisk rundt dette, men jeg vet så jeg trenger ikke høre på hva du sier, selv om det du sier ikke er direkte negativt rettet mot meg så tar jeg meg veldig nær av dette, som om jeg selv ikke har gjort en innsats, leser du ikke hva jeg skriver?
Jeg skriver jo at jeg har pratet med gud og hvermann som ikke har noe de skulle ha sagt.
Vis hele sitatet...
Seriøst, jeg prøver bare å peke deg i riktig retning.
Men du bare understreker poenget mitt, du er ikke interessert i å ytre, du vil bare at folk skal høre deg sutre.
Jeg avslutter her, uansett hva jeg skriver så tar det av en eller annen grunn negativt.
Og da får jeg det inntrykket av at du er ikke interessert i å bedre din situasjon, du bare liker tanken om det.
You play victim for clout and nothing else.
Enjoy your weed, når jeg leser hvordan du stiller deg til dette så plager det meg ikke litt engang at du må betale.
Ha en fin kveld videre.
Sist endret av Lyd-Same; 16. desember 2023 kl. 22:48.
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hahaha jj
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du bare tror du har riktig,vet ikke hva du tror politikkere får til men høres ut som gu er en selv å trur du har makt som er større en makta til spesialister på sykehus som er de eneste leger som kan skrive ut weed å faktisk søke om fritak
Men skal medisinsk cannabis være en del av blå resept-ordningen, kreves det mer enn det. Også når det gjelder denne typen medisin, er det vår oppfatning at det ikke er Stortinget som skal avgjøre hvilke medisiner som har effekt, og hvilke medisiner det er riktig å prioritere