Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  174 27161
Nettbyll 3.0 er endelig her!

nettbyll.net



Nytt i versjon 3:
* Nytt design
* Støtte for Blink
* Liste over påloggede moderatorer
* Beregning av antall profiler før besøkng
* Mye bedre kode

For kildekode eller annen info, gå inn på en av sidene og les FAQ.
Sist endret av m0b; 5. desember 2007 kl. 15:53.
Stilig likte de avrunda kantene.

likte stilen

Eneste jeg ikke likte var den refleksjonen, har sett for mye sånn opp gjennom tida.
"Dette scriptet er laget for læringens skyld og skal ikke brukes av noen."

det er alltid det beste
Sist endret av mrniceguy; 3. desember 2007 kl. 23:16.
Ikke bare fungerer det bra, men det ser überfresh ut også!

KP!
Hehe, vet ikke om eg tørr bruke det.. Har blitt banna 4 ganger pga nettbyll..^^
Men så kult ut(L)
Hva er forskjellen på de to linkene?

Det var nice
Sitat av Freaky 47
Hva er forskjellen på de to linkene?

Det var nice
Vis hele sitatet...

tror forskjellen er at den øverste ikke fungerer, for meg
Ministry of Love
sptz's Avatar
Kan noen svare meg på hva som er poenget med nettbyll konseptet? (aldri vært registrert på nettby, ideen om å registrere seg stanset på vg)
Sitat av Freaky 47
Hva er forskjellen på de to linkene?

Det var nice
Vis hele sitatet...
Bare flere hoster av samme greia.

Sitat av spetznaz
Kan noen svare meg på hva som er poenget med nettbyll konseptet? (aldri vært registrert på nettby, ideen om å registrere seg stanset på vg)
Vis hele sitatet...
Den går gjennom profiler som matcher ditt søk (kjønn, alder, bilde, pålogget), og besøker så mange profiler du stiller inn etterpå. Dette vil da bli synlig hos de du besøker, og du vil muligens få besøk tilbake igjen av hundrevis av personer for en ganske liten innsats (+sjanse for B-post, gjestebok, etc.).


Koden er greit kommentert om noen vil gjøre forandringer, og for personer som ønsker å hoste det selv vil det muligens kreve litt testing for å kalkulere tiden det tar å besøke x antall profiler.
Sist endret av Dyret; 3. desember 2007 kl. 23:24.
tittel
dexter's Avatar
Trådstarter
http://nettbyll.vassdal.net har problemer med DNS (og noen har problemer med tilgang til kjeks?)

http://nettbyll.jvik.net skal fungere fint.

Til de som får feilmelding: prøv å logge inn uten epost, kun brukernavn, det kan være grunnen til at det fakker.
Sist endret av dexter; 3. desember 2007 kl. 23:27.
Warning: curl_setopt() [function.curl-setopt]: Unable to access kjeks/******@hotmail.com.nettby.k in /mounted-storage/home48a/sub007/sc33629-HQBG/www/nettbyll2/curl.php on line 31

Får denne feilmeldingen da jeg prøver å logge inn.
Hva betyr det? og hvordan fikser jeg det?
Sist endret av oom; 3. desember 2007 kl. 23:33. Grunn: For sein..
Er det like stor sjangs for å bli banna når du bruker denne som de gamle?
Sitat av Alex90
Er det like stor sjangs for å bli banna når du bruker denne som de gamle?
Vis hele sitatet...

ja, nettby folkene merker nok at du plutselig får bpost så bruk den med omhu. gjerne "kun" ti tusen besøk om gangen haha

Sitat av OoM
Warning: curl_setopt() [function.curl-setopt]: Unable to access kjeks/******@hotmail.com.nettby.k in /mounted-storage/home48a/sub007/sc33629-HQBG/www/nettbyll2/curl.php on line 31

Får denne feilmeldingen da jeg prøver å logge inn.
Hva betyr det? og hvordan fikser jeg det?
Vis hele sitatet...
har du prøvd begge to?
Hehe. Hyggelig å være med å kunne hjelpe med webhost! Kos dere folkens
Sitat av Alex90
Er det like stor sjangs for å bli banna når du bruker denne som de gamle?
Vis hele sitatet...
Det vil fortsatt genereres en del trafikk som kan spores tilbake til domenet som hoster scriptet, men vi har vært nøye med å fjerne referers fra alle linker til nettby. Med moderator-varsel er det lettere å finne et tidspunkt hvor du kan 'drukne' i loggen blant all den normale trafikken.

For Blink virker det som om de utnevnte moderatorene ikke har tilgang til annet enn å holde orden blant medlemmene, men dette vil vel raskt vise seg om jeg skulle ta feil.

All bruk av scriptet er selvsagt fullstendig på eget ansvar, og eksisterer kun for læringens skyld


Sitat av OoM
Warning: curl_setopt() [function.curl-setopt]: Unable to access kjeks/******@hotmail.com.nettby.k in /mounted-storage/home48a/sub007/sc33629-HQBG/www/nettbyll2/curl.php on line 31

Får denne feilmeldingen da jeg prøver å logge inn.
Hva betyr det? og hvordan fikser jeg det?
Vis hele sitatet...
Blir fikset straks, forhåpentligvis. Cookies lagres midlertidig i en jar og det er vel noe feil med skrivetilgangen på domenet. Prøv den andre linken så lenge
Sist endret av Dyret; 3. desember 2007 kl. 23:32.
Haha, ventet bare på at dette skulle komme tilbake. Lurer på hvor lang tid det tar før nettby innfører captcha..
jaG
Produktutvikler
Flott Dexster!

Funker fjell
tittel
dexter's Avatar
Trådstarter
Venter i spenning på epost fra Fredrik. Skal poste her så snart jeg får det.
Sitat av dexter
Venter i spenning på epost fra Fredrik. Skal poste her så snart jeg får det.
Vis hele sitatet...
hehe, freaker ddos'er nettby
Vel, da kjører vi søk på 0-99 i hele landet på både gutt og jente, med og uten bilde, pålogget eller ikke.. Så får vi se om jeg blir bannet..
Sitat av Eight-Ball
Vel, da kjører vi søk på 0-99 i hele landet på både gutt og jente, med og uten bilde, pålogget eller ikke.. Så får vi se om jeg blir bannet..
Vis hele sitatet...
Eg vente i spenning
Joda, det skaffer hits, sjekk hotnessen som skrev i gjesteboka mi
http://www.nettby.no/user/guestbook.php?user_id=461580
Hahahaha

Sitter og ler høyt her, kommer ikke over "jeg trykker en bowlingkule ut av anusen min og vet ikke om det er godt eller vondt"-uttrykket!

Omg, hahaha

(Kommer jeg i helvete for dette?)

Vel, der fikk jvik besøk av Jesus, jeg og han har pratet om nettbyll i GB, så nå gjenstår det å se hvor lenge jeg lever

Og der ble jvik slettet..
Sist endret av Eight-Ball; 4. desember 2007 kl. 00:02.
Haha. R.I.P. min nettby! Amen
Kvil I Fred jvik, slettet all korrespondanse med deg :P
00:13 [erlinggaus] SV: xD:P Ja, då får du være snill så, so ligge det kanskje en hard pakke til dej under treet den 24.
00:12 [marth3] SV: xD:P :O jammen e vil ha BARBIE !
Vis hele sitatet...

Ja, du får hits :P

Whoops.. RIP Min profil også
Sist endret av Eight-Ball; 4. desember 2007 kl. 00:17.
Ministry of Love
sptz's Avatar
hva er et fornuftig antall brukere om gangen? Det jeg skulle ønske var litt random lag der man feks etter et gitt tid venter 30sek før man fortsetter osv. Vil tro det vil oppfattes som mer "normal" trafikk på den måten..
tittel
dexter's Avatar
Trådstarter
Nå har vi registrert nettbyll.net som kommer til å være en mirrorliste over Nettbyll-hoster. Vi har også satt opp forum, etc.
Sist endret av dexter; 4. desember 2007 kl. 02:03.
Bruker ikke nettby lenger, så besøker ALLE jenteprofiler som har bilde på hele nettby atm^^ Men det tar 3600 sekunder ellernoe:S Skal si ifra om jeg blir bannet

Takker Dexter, for at du får meg og utallige av kompisene mine bannet fra nettby! (Det er verdt det)
Ministry of Love
sptz's Avatar
freaker911 du vet at når du misbruker kontoen slik så er sjansene store for at du ødelegger for mange andre også? Vel samma for meg... Men vel som veldig lite aktiv blinkbruker (2ganger innlogget) så må jeg si at den var serdeles effektiv. Jeg har vel forøyeblikket fått flere b-post en jeg har trykket på brukere manuelt. Så creeds skal dere ha. Selv om jeg ikke tror nettby/blink blir min greie for den del.
har ikke fått noen flere hits på blink enda :S merkelig.
Virker som de bryr seg pent lite uansett hva man gjør på Blink. I alle fall før, jeg satt en timer på som besøkte random nummer fra 1 - 1000000 en gang i fjor, var vel innom noen tusen profiler i løpet av 16 timer eller noe, og det gjorde jeg flere ganger. Funka som faen, fikk maange hits på profilen min. Ikke brydde de seg når jeg spamma en kompis med 35000 innlegg i gjesteboka over en natt heller.

Genialt program, men jeg er litt for glad i min Nettby til å kunne riskikere og bli banna.
Hehe, brukt det endel før.

Hadde ikke hatt mulighet for å lage noe lignende til catchgamer.no også? (a) ;D
Sist endret av Restyle; 4. desember 2007 kl. 14:07.
tittel
dexter's Avatar
Trådstarter
Sitat av Restyle
Hehe, brukt det endel før.

Hadde ikke hatt mulighet for å lage noe lignende til catchgamer.no også? (a) ;D
Vis hele sitatet...
Slik det er nå er det ganske lett å legge til et nytt community i Nettbyll 3.0. Det er bare å opprette en ny ..._lib.php-fil og tilpasse den til nytt community. Men hva skal du med det? Er ikke noe vits i å støtte sider som ingen bruker? :P
Sitat av dexter
Slik det er nå er det ganske lett å legge til et nytt community i Nettbyll 3.0. Det er bare å opprette en ny ..._lib.php-fil og tilpasse den til nytt community. Men hva skal du med det? Er ikke noe vits i å støtte sider som ingen bruker? :P
Vis hele sitatet...
Hehe, joda - er mange som bruker det ;D
De har nå greit større antall hits en både blink og nettby.

Deilig og kunne gå opp litt i lvl på siden uten og stresse med det ;p hehe.
Si ifra hvis du er interessert i en mirror til
Betatestingen gikk som en drøm, fikk rundt 40 brev etter ti minutters bruk
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Det ser ut til at du voldtar vår internettside med Internet Explorer. Vennligst bruk en god nettleser som Firefox eller Opera og prøv igjen.


Så det er ikke du som har skylde i dårlig kode, da?
Skjønner ikke... har ikke skjedd noe hos meg enda..

En viss DonThomas besøkte profilen min, det er det eneste som har skjedd.
Sist endret av Pagliacci; 4. desember 2007 kl. 14:51.
Sitat av Sceptic
Det ser ut til at du voldtar vår internettside med Internet Explorer. Vennligst bruk en god nettleser som Firefox eller Opera og prøv igjen.


Så det er ikke du som har skylde i dårlig kode, da?
Vis hele sitatet...
Nå har ikke Internet Exploderer vært kjent for å følge noen standarder, så vi har ikke lagt inn mer enn rundt to linjer ekstra kode for å la ting se greit ut for de som bruker IE. Bruker du IE kan du vel aldri få nok av marquee
Nå har jeg blitt kicka fra nettby, tok bare 100 personer også:S Men sendte et brev ihåp om å bli usperra. Har veldig bruk for accounten min :P Fy fader så lite folk som bruker blink:S Har tatt over 20tusen og ingen hits enda:P
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Neeh, bruker ikke IE. Bare sitter å ser på koden.

Hva definerer du som standard ? Er ikke standard det flest bruker ?
Noe som vil si IE, som de fleste bruker. Jeg ville kalt kode som fungerte perfekt på alle browsere for en standard
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Nå er det vel W3C som setter standarden. Desverre er det ingen nettlesere som følger den slavisk, men internet explorer er vel en av værstingen.
Fikk profilen min låst uten å ha brukt programet:S
Er andre gangen det skjer med samme profilen, får håpe de låser den opp igjen da, er lei av å lage nye
Alle som bruker det på nettby blir vel banna? Egentlig et spørsmål til dere som har prøvd
Sist endret av Alex90; 4. desember 2007 kl. 16:28.
Alex, det kommer ann på bruken av Nettbyll fra hver enkelte person.
nærmer ikke dette seg etterverdt ddosing?
Savner nettby'en min.. Paradoksalt nok
Blir alle forespørsler sendt fra serveren nettbyll ligger på?

I såfall kan jo Nettby/Blink fikse det enkelt med å banne IP-adressen...
tittel
dexter's Avatar
Trådstarter
The Freak: Ja, riktig.

Derfor vil vi følgende:
1. Skaffe mange hosts så de mister oversikten.
eller
2. Implementere bruk av proxy. De som har peiling bes henvende seg her.
Her er koden jeg har brukt for proxy med cURL:

Kode

// Use a proxy if set
// $proxy er f.eks. 123.123.123.123:8080
	if($proxy) {
		curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPPROXYTUNNEL, 1);
		curl_setopt($ch, CURLOPT_TIMEOUT, 5);
		curl_setopt($ch, CURLOPT_PROXY, $proxy);
	}
Jeg ville mer enn gjerne kjørt det fra serveren min, hadde jeg bare fått fiksa det helvete med cURL Har stresset med det en stund nå
Sitat av Sceptic
Hva definerer du som standard ? Er ikke standard det flest bruker ?
Noe som vil si IE, som de fleste bruker. Jeg ville kalt kode som fungerte perfekt på alle browsere for en standard
Vis hele sitatet...
Oh right.. så vi burde teste nettsidene våre på Netscape 1.0 og? Great plan. Internet Explorer henger såpass langt bak at det ikke gir mye mening å satse på støtte for den hvis man vil bygge en moderne web-applikasjon. Opera, Safari og Firefox er allerede i gang med å implementere CSS 3 mens Internet Explorer har en såpass dekadent layout engine at de ikke vil kunne støtte hele CSS 2 en gang uten å skrive den om (noe de heldigvis har planer om).

Leste denne for litt siden, ganske relevant:
http://www.sitepoint.com/blogs/2007/...-still-stinks/

Anyway, foreslår at eventuell videre diskusjon av akkurat det taes i egen tråd

On-topic: Hadde jeg vært nettby eller biip hadde jeg ansatt dexter og/eller dyret for å fikse svakheter i systemet deres, hvis de virkelig ikke klarer å ordne det selv. Men blir vel til at de tar lovens vei, selv om de ikke kommer til å tjene stort på det.