Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  316 113908
Hei, jeg tenkte jeg kunne legge ut hvordan man hrte på politi radio, siden det er mange som har problemer med det, så nå skal jeg si nyaktig hva du må gjøre.

Step 1. Last ned WinAmp

Step 2. Last ned streamen du vil lytte til, feks http://youmemp3.com/politiet.m3u

Step 3. Åpne Streamen i WinAmp

Step 3. Lytt til Streamen


Her er det noen streams: Stream 1 | Stream 2(Oslo) | Stream 3(Trondheim)

Beklager skrivefeil
Rakkamakkafo
Marken's Avatar
Nå vil vel det å lytte til "politiradio" i utgangspunktet gå ut på å anskaffe seg en scanner man kan lytte til politiets frekvenser på.
Har du streamen til Skien? :P
hmmm, ingen som streamer fra stavanger???
Er dette alle politistreamene som finnes i norge?
..Er det bare hos meg Oslo/Trondheim ikke fungerer?
Inspire's Avatar
Trådstarter
38 4
Sitat av Marken
Nå vil vel det å lytte til "politiradio" i utgangspunktet gå ut på å anskaffe seg en scanner man kan lytte til politiets frekvenser på.
Vis hele sitatet...
Sikkert noen som ikke vil bruke penga sine på det når du kan høre på det over pc

Sitat av Teigen
Er dette alle politistreamene som finnes i norge?
..Er det bare hos meg Oslo/Trondheim ikke fungerer?
Vis hele sitatet...
Oslo/Trondheim skal funke, hvis ikke så kan du jo bare bruke www.justfuckinggoogleit.com
Er dette lovlig egentlig? :P
Inspire's Avatar
Trådstarter
38 4
Sitat av mirax
Er dette lovlig egentlig? :P
Vis hele sitatet...
Jepp, loven sier at publikum kan lytte
Men, det kan jo også bety at lov forbryterne kan lytte? At de kansje får en del informasjon de ikke burde vist?
Inspire's Avatar
Trådstarter
38 4
Denne posten ble lagt ut på feil forum, den blir nok flyttet asap
jeg har googla men finner ikke skien
Sitat av Sonik
Jepp, loven sier at publikum kan lytte
Vis hele sitatet...
Du har lov til å lytte ja, men du har ikke lov til å dele/si videre det du hører. Hvorvidt streaming går under dette vet jeg ikke men det må jo være en grunn til at de blir stengte i hytt å pine...
Noen som har politiradio streamer for hordaland evt Kvinnherad?
Sitat av Sonik
Denne posten ble lagt ut på feil forum, den blir nok flyttet asap
Vis hele sitatet...
ja, men hvor skal den være?
Sitat av Sonik
Jepp, loven sier at publikum kan lytte
Vis hele sitatet...

Hvorfor lurer alle på om alt er lov ? Asså det meste her i Norge er ulovlig som er morro på andres bekostning, fx som å stjele
fett at purka radioen er tilbake på nettet.
dette var morsomt å høre på!
Sitat av Sonik
Hei, jeg tenkte jeg kunne legge ut hvordan man hrte på politi radio, siden det er mange som har problemer med det, så nå skal jeg si nyaktig hva du må gjøre.

Step 1. Last ned WinAmp

Step 2. Last ned streamen du vil lytte til, feks http://youmemp3.com/politiet.m3u

Step 3. Åpne Streamen i WinAmp

Step 3. Lytt til Streamen


Her er det noen streams: Stream 1 | Stream 2(Oslo) | Stream 3(Trondheim)

Beklager skrivefeil
Vis hele sitatet...

takk for dette tipset men er dette lovlig???
trodde ikke det var lov å publisere "politiradio" samtaler jeg men.
Sitat av general
takk for dette tipset men er dette lovlig???
trodde ikke det var lov å publisere "politiradio" samtaler jeg men.
Vis hele sitatet...
Her er heller ingen samtaler fra politiradioen publisert, kun en adresse til hvor man kan høre på slike samtaler. Ingenting ulovlig i å lytte.
faen, ingen fra trondheim som funker jo.. er det noen som kan spore opp det?
Sitat av Sonik
Jepp, loven sier at publikum kan lytte
Vis hele sitatet...
Synes å ha hørt at det ikke er lov å fikse til bilen sin.
er det politi radio fra haugesund eller stavanger? som man kan streame?
Hvis noen kan finne ut med 100% sikkerhet om det er lovlig å *streame* politiradio kan jeg sette opp en haugesund stream, og stavanger hvis jeg finner den andre scanneren min.
Det ville vært helt fantasktisk.

jeg vet ikke om det er ulovlig. Men det er de sikkert noen andre som vet?
hvor er stream 1 fra?
noen som fikser fredrikstadonkel på winampen min? big ups isåfall
Har hevet opp scanneren nå:
http://81.191.50.93:1859/listen.pls

Har ikke fått testet om jeg har bra dekning der den står (er jo ikke så ofte det er liv på politikanalene her i området) men dere kan iallefall høre, gi meg da evt. tilbakemeldig om stemmene hakker el.l hvis det skulle være noe liv på radioen...
Satte den opp med en gammel bærbar og et råttent trådløst nettverkskort, så jeg vet ikke hvor stabil den er.
linken fungerer ikke?
Prøv igjen nå, http://81.191.50.93:8000/ har bytta port nå.
Som sagt så sitter jeg med jalla hardware akkurat nå, dvs. en router som ikke alltid vil åpne porter
tusen hjertelig takk...
noen som kan streame fra drammen?
finnes det ingenting fra bergen?
Ingen som har en for Trondheim ? Som faktisk funker ...
#trondheimspolitiet @ EFNet
Sitat av G-Name
Synes å ha hørt at det ikke er lov å fikse til bilen sin.
Vis hele sitatet...
Stemmer! Det er slik at man kan lytte til politiet fra eget hjem! Men man har ikke lov å drasse me seg scanner å sånn ut i bilen, eller når du er ute å kjører moped/motorsykkel osv
Jo det har du, du har bare ikke lov å bruke det til å unngå kontroller osv.
Jeg kjenner nok av radoiamatører som har radioutstyr i bilen, det er ikke ulovlig.
er det ingen som har en stream fra bergen???
bruker winamp
Sist endret av crazy clomp; 27. mai 2006 kl. 17:53.
Pip-Boy 3000
Grimdoc's Avatar
Donor
Var på TV engang om folk som streamet Oslo-politiet.
Politiet likte det ikke, men kunne ikke stoppe det fordi det var helt lovlig.
Usikker på det med å ha det i bilen, men de ovenfor har sikkert mer peil enn meg uansett.
Noen som har mulighet til å streame politiradio for Ålesund?
Byttet IP til Haugesund streamen nå, http://81.191.57.31:8000/listen.pls
Bare skurring her på Haugesund scanneren.
Ser det er mange som diskuterer hvor vidt det er lovlig eller ikke. Så vidt jeg har fått med meg så er det lov til å høre på politiradio, men du får ikke lov til å bruke det du hører. Ved å for eksempel møte opp på ulykkessteder,fordi du hørte det på radioen.

(når samme fyr møter opp på samtlige ulykker lenge før alle andre, så skjønner polititet lett at denne karen har radio,og at det er derfor han er der. denne fyren ble tatt)
Sitat av HerCurleS
Bare skurring her på Haugesund scanneren.
Vis hele sitatet...
Mja, du må vente da til det skjer noe, er ikke så mye liv på politikanalene i som det er i Stavanger eller Oslo...
Og hvis du hører skurring/during veldig godt så har du lyden for høyt

Sitat av SpecialK
Ser det er mange som diskuterer hvor vidt det er lovlig eller ikke. Så vidt jeg har fått med meg så er det lov til å høre på politiradio, men du får ikke lov til å bruke det du hører. Ved å for eksempel møte opp på ulykkessteder,fordi du hørte det på radioen.

(når samme fyr møter opp på samtlige ulykker lenge før alle andre, så skjønner polititet lett at denne karen har radio,og at det er derfor han er der. denne fyren ble tatt)
Vis hele sitatet...
Heh, kom på en morsom liten sak nå..
Tidligere når det var ulovlig å ha politiscannere sa politiet over radioen at en lastebil full av brennevin hadde veltet, og det lå flasker over alt. Siden det var sent på kvelden sa de at de skulle vente med å fjerne alle flaskene med brennevin til neste morgen...
Og da var det bare å vente på de som dukka opp
Sist endret av CoDEmASTeR; 27. mai 2006 kl. 22:59.
ok takk skal du ha håper det skjer noe spennenes snart. kjeder meg her
Sitat av CoDEmASTeR
Heh, kom på en morsom liten sak nå..
Tidligere når det var ulovlig å ha politiscannere sa politiet over radioen at en lastebil full av brennevin hadde veltet, og det lå flasker over alt. Siden det var sent på kvelden sa de at de skulle vente med å fjerne alle flaskene med brennevin til neste morgen...
Og da var det bare å vente på de som dukka opp
Vis hele sitatet...

Hehe jah.. har hørt om flere sånne historier fra da det var ulovlig.. Denne fyren jeg nevnte blant annet.. For å bekrefte mistanken sin(han kom til alle ulykker), så arrangerte de en falsk ulykke og prata normalt om den over radioen. Hvem var det som kom til stedet der politiet sto og venta? Jo.. han


Edit: Er det noe man kan laste ned på nett som gjør at man kan søke etter frekvenser? Slik at datan fungerer som en radio?
Sitat av SpecialK
Edit: Er det noe man kan laste ned på nett som gjør at man kan søke etter frekvenser? Slik at datan fungerer som en radio?
Vis hele sitatet...
Det finnes PCI scanner-kort, men du får deg en meget meget god håndholdt scanner til samme pris, er helst for spesielt intreserte.

Bruker selv en Maycom som jeg kjøpte på QXL til 400kr, funker fint som bare det...
Sitat av CoDEmASTeR
Det finnes PCI scanner-kort, men du får deg en meget meget god håndholdt scanner til samme pris, er helst for spesielt intreserte.

Bruker selv en Maycom som jeg kjøpte på QXL til 400kr, funker fint som bare det...
Vis hele sitatet...
Okei.. takk Men det gidder jeg ikke.. hehe.. var bare hvis det var tilgjengelig på nett liksom..



Edit: Er vel ganske lite her som funker. Men sist jeg sjekka så var det i allefall noe..

http://freddiefreak.com/N/potnytt_20...iradio_faq.asp
Det kom nye lov i fjord som gikk inn for at det skulle bli lovlige og lytte til poltiradion, om dette gjelder internett veit jeg ikke, for det er en slags type publikasjon. Men uansett, hvem bryr seg om deet er lov eller ikke? Jeg tviler jævlig sterk på at Nerdane på poltistasjonen i det hele tatt bryr seg, og vis de hadde, så hadde de aldri greid og finni ut hvem som satt på streamen, untatt de fikk hjelp av krypos, som er eller usannsynlig.

For og si det sånn, så har ganske alvorlige voldsaker mot meg blit henlagt på grunn av manglende ressurser osv, så igjen, lytt så mye du vil.
Sist endret av SnippeX; 27. mai 2006 kl. 23:19. Grunn: ADD
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er vel ingen som har finni streamen til Ski vel?? Jeg finner den ikke sjøl.
noen som har fra Haugesund ? :P
glem det :P leste hele posten