Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1315
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Hei! Har hatt en microbølgeovn med grill -og crispfunksjon nå i ett par måneder, og lurer på hva man kan gjøre med den utenom å lage pizza?

Hva er egentlig disse funksjonene? Bruksanvisningen sier Crispfunksjonen kan brukes til å steke pizza og pomfri og fiskepinner og lignende, er dette basically en ovnfunksjon da? Kan jeg bake poteter her? Lage en kake?

Og grillfunksjonen har jeg bare brukt til å lage ostesmørbrød en gang, og varmet pitabrød ett par ganger, er det noen spennende bruksområder for den utenom det? Kan jeg lage pølser her som blir å smake som på en utegrill?

Av utstyr har jeg en vanlig crispplate (holder en pizza) og en slik rist som gjør at ting havner høyt oppe i microbølgeovnen, hvor det jeg antar er grillelementet er.

Det er forbausende lite informasjon om dette på Google, alt er enten "spennende ting du kan gjøre med en vanlig microbølgeovn" eller "kjøp microbølgeovn med grill -og crispfunksjon!"

Modellen jeg har er en Whirlpool JC216 hvis det er relevant.
Min erfaring er at microbølgeovner ikke er egnet til annet å varme opp rester eller tine kjøttdeig fra Svinesund.
Noen gjør kanskje dette bedre enn andre, men alle de andre ekstrafunksjonene er vel bare lagt til for å "rettferdiggjøre" en høyere pris.
Du kan jo slette \ ødlegge snurredisker (harddisker) i den for utenom å varme opp mat
Hun ene jeg bor med lager bakt potet i mikroen. Høres helt banalt ut men det funker visst.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av knutazz Vis innlegg
Du kan jo slette \ ødlegge snurredisker (harddisker) i den for utenom å varme opp mat
Vis hele sitatet...
Kan du? Platene er for alle praktiske formål montert i eit nær perfekt faradaybur, der største åpning er under 1/10 av bølgelengda. Det vil altså vere svært neglisjerbare mengder RF-energi inni disken.