Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2219
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Hei, beklager for dårlig trådtittel, men vet ikke hvordan ellers jeg skulle formulere det.

Spørsmålet er om vi kunne reise i 0.99999999c, og dro til Alpha Centauri (4.3 lysår fra jorden såvidt jeg husker, la oss si 4.3 lysår for dette eksempelet i hvertfall), ville det tatt 4.3 år i "jordtid" og nå Alpha Centauri, eller ville det tatt 4.3 år for de på skipet, mens de på jorden opplever reisen som myye lengre? Hvis det er "jordtid", ville det bare tatt noen uker/måneder for de på skipet og nå fram i så fall?

Kunne noen forklart det eller hvertfall gitt meg ett par greie søkeord?
Sitat av Choobe Vis innlegg
Hei, beklager for dårlig trådtittel, men vet ikke hvordan ellers jeg skulle formulere det.

Spørsmålet er om vi kunne reise i 0.99999999c, og dro til Alpha Centauri (4.3 lysår fra jorden såvidt jeg husker, la oss si 4.3 lysår for dette eksempelet i hvertfall), ville det tatt 4.3 år i "jordtid" og nå Alpha Centauri, eller ville det tatt 4.3 år for de på skipet, mens de på jorden opplever reisen som myye lengre? Hvis det er "jordtid", ville det bare tatt noen uker/måneder for de på skipet og nå fram i så fall?

Kunne noen forklart det eller hvertfall gitt meg ett par greie søkeord?
Vis hele sitatet...
Jeg vil anbefale deg med å begynne å lese Provo sin legendariske tråd om emnet:
http://freak.no/forum/showthread.php...ivitetsteorien

Dette temaet er forøvrig behørig diskutert mange ganger før og det blir bare rotete å ha flere tråder om det.
Sist endret av Myoxocephalus; 3. februar 2015 kl. 13:47.