Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2086
Hei, jeg har startet julegave planleggingen og sett på litt forskjellig. En av mine nærmeste venner ønsker seg Apple TV til jul, men vedkommende har android telefon og android nettbrett, så jeg tenkte litt på å kjøpe Google Chromecast. Men jeg syns den var litt simpel, så tittet litt på WDTV, denne tror jeg nok han vil like.

Men før jeg bestiller den så har jeg et lite spørsmål. Har denne chromecast funksjonalitet? Slik at vedkommende kan leite fram filmer på telefonen/nettbrettet og streame det direkte til TVen?

Komplett.no - WD TV
Vil anbefale Chromecast da det fungerer helt topp her
Kjøpte en WDtv i fjord og ble ikke fornøyd, den var treg og hang seg opp hver gang jeg ville se på noe annet, men det kan jo hende de har blitt bedre nå.

Og nei jeg tror ikke WD tv har den cast funksjonalitet, det hadde ihvertfall ikke den jeg hadde.
Hvorfor vil du ha noe dyrere og mer avansert, når det er Chromecast-funksjonalitet du er ute etter?
Har chromecast selv og den fugere til det meste.

-Du kan streame filmer ifra Netflix og Popcorn time (har ikke prøvd med andre streaming tjenester)
-Du kan spille av musikk ifra google music og Spotify (Har ikke prøvd med noe annet)
-Du kan og streame skjermen til telefonen/nettbrettet ditt.

Ser ikke helt hva annet man trenger
Jeg ville ambefalt og kjøpt en chrome cast. Du kan caste flere apper en WD TV og er mest sansynelig bedre. Det er utrolig hva noe som er på størelsen med en minne penn kan gjøre.
War room
0xFF's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av m0nte Vis innlegg
Hvorfor vil du ha noe dyrere og mer avansert, når det er Chromecast-funksjonalitet du er ute etter?
Vis hele sitatet...
Fordi WDTV har mulighet til å koble til eksterne lagrings medier og spille av fra dem. Samt at den har mulighet for å streame video fra youtube o.l. med fjernkontrollen uten å trenge å finne fram telefon eller nettbrett. Jeg ønsker å gi noe som vedkommende kan ha mye glede av, å da er ikkje prisen det aller viktigste. Selvsagt har jeg et røft regnet budsjett, men 800 kr kan jeg strekke meg fint til da han er en utrolig god venn.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Sitat av SanderB Vis innlegg
-Du kan spille av musikk ifra google music og Spotify (Har ikke prøvd med noe annet)
Vis hele sitatet...
Jeg trodde ikke man kunne streame fra Spotify? Det er det eneste jeg har følt chromecast har manglet.
Sitat av Olympic Vis innlegg
Jeg trodde ikke man kunne streame fra Spotify? Det er det eneste jeg har følt chromecast har manglet.
Vis hele sitatet...
Tror ikke det er verre enn å bruke Spotify sin nettløsning på http://play.spotify.com/ .
Sitat av SanderB Vis innlegg
Har chromecast selv og den fugere til det meste.

-Du kan streame filmer ifra Netflix og Popcorn time (har ikke prøvd med andre streaming tjenester)
-Du kan spille av musikk ifra google music og Spotify (Har ikke prøvd med noe annet)
-Du kan og streame skjermen til telefonen/nettbrettet ditt.

Ser ikke helt hva annet man trenger
Vis hele sitatet...
Kan du streame skjermen fra nettbrettet til TV via Chromecast? Går dette på iPad?

Sitat av Mandokir Vis innlegg
Tror ikke det er verre enn å bruke Spotify sin nettløsning på http://play.spotify.com/ .
Vis hele sitatet...
Dette har jeg prøvd (fra desktpop) og det fungerer utmerket. Det finnes også en smart app som heter Spoticast som en kan få til Android. Der blir hver enkelt sang i spillelisten streamet via YouTube automatisk. Ganske genial liten hack.
Sist endret av Jurgen1337; 11. november 2014 kl. 21:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis du syns Chromecast blir for simpel så finnes det haugevis med Android baserte HDMI-dongler som til og med kommer med XBMC ut av boksen. Selv har jeg nylig oppgradert en gammel Rikomagic II til Minix Neo X6 på soveromsTVen (gammel 50" uten smarte funksjoner integrert) og er strålende fornøyd, selv om den riktignok er litt (faen ikke mye) større enn vanlige dongler.
Kan du caste noe til Chromecast så kan du også caste det til en Android basert HDMI-dongle, og da er du langt ifra like låst når det gjelder apps du kan benytte.