Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 14106
Først og fremst, hva i svarte har markedsanalyser med bevissthet å gjøre?

Men er ikke det du nå linker til akkurat den type teori du har kritisert så heftig i lengre tid nå? Bare en nedstøvet økonom som ikke leverer oss noe nytt? Også noe så tørt som markedsøkonomi atpåtil...

Jeg skal ærlig innrømme at jeg slettes ikke er noen økonom. Men jeg leste relativt nøye gjennom. Det jeg kan se er at artikkelen handler om hvordan aksjespekulanter kan forutse verdien av en aksje i markedet. Det sto ingenting om de tingene du nevner. Men som sagt så er jeg ingen økonom så du må gjerne peke ut hvor i teksten det står.

Markedsstrategien til Apple og Samsung er enten den dårligste analogen til hva du mener om bevisthet, eller så mener du faktisk at markedsøkonomi og bevisshet er to ting som henger tett sammen.
Jeg er imponert over din evne til å grave deg ned i skytegraver for så om ikke å angripe i det minste påpeke detaljer ved hva jeg har skrevet, ikke som en utvidelse til hva som allerede er nevnt, men som en spekulativ insnevring i retning av fornedrelse, med en total vridning av forrige post.

Jeg mener at vitenskap er en like liten del i helhetsbilde som markedsøkonomi( delaktighet i den økonomiske delen av et samfunn, ) og jeg har forsøkt å illustrere dette ved å nevne faktisk ytelse i samfunnet( performance in the market ) bevissthet krever disse 3 feltene minst for å i det hele tatt ha noen betydning...
Sist endret av nudo; 11. juli 2014 kl. 04:05.
Sitat av AdonInformation Vis innlegg
Mange mennesker deler den samme troen om at hele jorden har en samlet bevisshet, og at selve planeten er en stor levende organisme, som vi alle er del av.
Vis hele sitatet...
Vet ikke om du har hørt om begrepet høysensitiv. Det brukes ofte i New-Age bølgen om mennesker som tar inn mer informasjon enn gjennomsnittet. Utrolig nok er dette et reelt psykologisk begrep som benevner menneskers (og de fleste andre arter på jorda) evne til å lese kroppsspråk. De tar inn en mye større andel av en annen persons kroppsspråk enn gjennomsnittet og kan "lese" personer, ofte på en skremmende måte.

Ovenfor andre arter har vi den samme evnen til å "lese" ettersom vi deler visse signaler og fordi det har lønnet seg evolusjonært sett å lese sinnstilstanden til for eksempel rovdyr.

Rent anekdotisk så har jeg en venninne som i tillegg til å være høysensitiv også har "overutviklede empatiske evner". Resultatet er at hun føler andre personers følelser sterkere enn sine egne og dermed har en ufattelig evne til å ta inn informasjon.

Poenget er vertfall at denne sammenkoblingen det snakkes om er reell, men ikke fult så utstrakt og mest sannsynlig ikke bundet i elektromagnetiske bølger på annen måte enn evnen til å se.
Sitat av Katalysator Vis innlegg
Rent anekdotisk så har jeg en venninne som i tillegg til å være høysensitiv også har "overutviklede empatiske evner". Resultatet er at hun føler andre personers følelser sterkere enn sine egne og dermed har en ufattelig evne til å ta inn informasjon.
Vis hele sitatet...
Det er en særdeles god kombinasjon av evner.
Sitat av Katalysator Vis innlegg
Poenget er vertfall at denne sammenkoblingen det snakkes om er reell, men ikke fult så utstrakt og mest sannsynlig ikke bundet i elektromagnetiske bølger på annen måte enn evnen til å se.
Vis hele sitatet...
Det finnes blinde mennesker med tilsvarende evner; jeg har tenkt på at det like gjerne kan være lukt, kroppslukten som sier om vi er redde eller kåte, kan kanskje også bytte til å fortelle andre ting?
Sitat av nudo Vis innlegg
Det er en særdeles god kombinasjon av evner.Det finnes blinde mennesker med tilsvarende evner; jeg har tenkt på at det like gjerne kan være lukt, kroppslukten som sier om vi er redde eller kåte, kan kanskje også bytte til å fortelle andre ting?
Vis hele sitatet...
Det stemmer, vi utskiller forskjellige feromoner når vi opplever forskjellige følelser. Smittbarheten av følelser ved lukt er dog ikke forsket nok på, men har tilsynelatende en viss påvirkning.

I tillegg kommuniserer vi mye følelse i pusterytme, puls, stemmeleie og egentlig alt vi gjør.

Tillegg:
Sitat av nudo Vis innlegg
Det er en særdeles god kombinasjon av evner.
Vis hele sitatet...
Joda, det gir en del fordeler i de fleste deler av livet, men man står likevel ovenfor utfordringer. Hvilke følelser er mine? Er det viktigst for meg at han eller jeg er glad?
Sist endret av Katalysator; 13. juli 2014 kl. 22:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.