Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2128
Hey!

Jeg er ute etter et par kraftige walkie talkies. Jeg har funnet en modell som jeg falt ganske bra for, topcom protalker 1078. Det jeg lurer på er om noen her på forumet har dem/testet dem og hva dere mener om dem. Er det noen andre walkie talkies som anbefales over denne eller er dette "the best"?

Legger på at intensjon for bruken er blant annet kommunikasjon på geocachingturer + båt<>båt kommunikasjon og sikkert noe mer.
▼ ... over en uke senere ... ▼
hva mener du med kraftige? .. walkie talkie som topcom sender bare med 0,5w men går du for noe som heter walkie talkie PR27 som sender på 27mhz så har dem 5 watt .. litt dyrere da
Når det gjelder båt til båt, ville jeg heller brukt maritim VHF. De er som regel vanntette, har større senderstyrke og er beregnet til formålet. Ganske kjekt å ha når man er i båt også, generelt sett. Disse er ikke lovlig å bruke på land.

PR-radio, aka CB-radio, fungerer fint på land og det er få som bruker det pr. i dag, så sjansen for at dere får være der alene er ganske stor. Men til geocachingbruk holder nok PMR lenge, med mindre det er snakk om store avstander.