Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1485
Hei!
Har to ladere til en HP-laptop her.
Har vært helt tilfeldig hvilken jeg har brukt.

Den ene laderen er på 19V og 4.7mA. Denne laderen er original til PC-en.
Den andre laderen er på 19.5v og 4.62mA. Denne laderen er uoriginal til PC-en.

Nå har batteriet på laptopen tatt kvelden, og det har også den uoriginale laderen gjort med det samme. Brukte altså den uoriginale på det tidspunktet.

Lurer veldig på om +0,5v og -0.8mA virkelig kan gjøre dette her?
Ja, jeg vet at det ikke er særlig lurt å bruke en annen lader enn den som er beregnet for laptopen, men det var nå vel litt optimistisk av meg.
Sist endret av Rusmisbrukeren; 4. mars 2013 kl. 01:35.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg har også HP laptop, og har brukt to forskjellige, dog like ladere. Den ene leverte ca 0,5V mindre enn den andre, og med denne fikk jeg meget dårlig mottakersignal fra det trådløse nettet. Med den andre fungerte det mye bedre. Dog vet jeg ikke hvilken lader som skulle brukes til PC'en jeg har (har ikke batteri i den).
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Hei!
Har to ladere til en HP-laptop her.
Har vært helt tilfeldig hvilken jeg har brukt.
Den ene laderen er på 19V og 4.7mA. Denne laderen er original til PC-en.
Den andre laderen er på 19.5v og 4.62mA. Denne laderen er uoriginal til PC-en.
Vis hele sitatet...

Det har ikke noe å si.
Alle mobile powersupplies tåler variasjoner - det er summen som teller bare man er innenfor range.
19 x 4,7A = 89,3 W
19,5 x 4,62 = 90,1W
Forskjellen er absolutt bagatellmessig.
Ingenting som kunne ødelagt batteriet med den forskjellen.

Jeg vil tro det skulle gå bra med 50-60W psu også, men da ville lading tatt lenger tid og kanskje ikke lading ville vært mulig mens maskinen kjører for fullt.

4,7A = 4700 mA.

4,7mA er ikke nok til en enkelt moderne "britelite" LED en gang .-)