Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2953
Noen som veit om noen forumer for sikkerhetsbransjen el.
Sist endret av Vaktbikkja; 25. september 2003 kl. 20:07.
kanskje du skal spesifisere topiC lettere for folk å finne ut hva de kan svare på!!!! :@
Opprinnelig postet av Vaktbikkja
Noen som veit om noen forumer for sikkerhetsbransjen el.
Vis hele sitatet...
Okay, bedre nå?
Er litt newbee på nettet med forum og sånn.....

Edit; Ikke dobbeltpost, bruk rediger-knappen. Og finn gjerne ett beskrivende emne/topic når du lager en ny thread - Crew
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Skal si den andre posten din var nyttig, bikkje. Det første jeg tenker når jeg leser "sikkerhetsbransjen" er pengetransport og denslags (vektervirksomhet, med andre ord). Nå virker det sannsynlig for meg at du er ute etter fora med tilknytning til datasikkerhet, så jeg får vel svare der...

http://www.securityfocus.com/ (er ikke sikker på om det er noe forum der; jeg har aldri sett noe, men det er uansett en veldig bra side)

http://www.experts-exchange.com (DIGERT forum som handler om alt mulig innen data, deriblant sikkerhet)

http://asp.flaaten.dk/ (hjemmesida til Arne Flaaten, hvis du vet hvem det er... handler om mye rart. Forumet har hovedfokus på Proxomitron, men tar også for seg andre ting)
Sorry mac, men jeg siktet til vekterbransjen. Skulle nok spesifesrt det litt bedre ja. Men takk for at du tok deg tid til å prøve å hjelpe. Skal prøve å skjerpe meg når det gjelder å skrive hva jeg mener, eller tenker, eller prøver å si/tenke/mene, ja....hvis du tok den. Tjo og hei, er vist ikke helt med i dag..........
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Jaja, da var ikke posten min så nyttig. Angående topicen din, var jo min første assosiasjon riktig, så da fungerte den jo til sitt formål
Joa, er ikke utakknemlig....
Hvis du noen gang skulle lure på noe ang. vekterbransjen så kansje jeg kan hjelpe deg....

Har funnet en selv da, men den er svensk.
http://www.vaktare.nu/forum.php?forum=1&start=20

Edit; Ikke dobbeltpost! Bruk "rediger"-knappen! - Crew
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Tror ikke vektere er blant de mest ivrige når det gjelder aktivitet på internett.. er ikke så veldig interessert i vekter-yrket selv, men fint at du er villig til å hjelpe andre.

http://www.svinn.no/ (kanskje av interesse?)
Det må da finnes et forum hvor Securitasvaktene kan diskutere hvordan bruke Maglight slik at den gjør størst mulig usynlig skade? Hvordan slå i nyrene slik at du pisser blod ei uke og hvordan du legger ei livredd fjortenårig jente i bakken osv. Slike forum finnes sikkert, selv om jeg tviler på at vektene kan skrive.
Ministry of Love
sptz's Avatar
jeg sitter med en følelse av at DonTomaso har noen mindre gode erfaringer med vektere

men jo da det finnes forum men alle er ikke like store (sikkert noe med den skrivingen )

http://www.securityprofessionalssite...um/default.asp
Opprinnelig postet av DonTomaso
Det må da finnes et forum hvor Securitasvaktene kan diskutere hvordan bruke Maglight slik at den gjør størst mulig usynlig skade? Hvordan slå i nyrene slik at du pisser blod ei uke og hvordan du legger ei livredd fjortenårig jente i bakken osv. Slike forum finnes sikkert, selv om jeg tviler på at vektene kan skrive.
Vis hele sitatet...
Skjønner at du ikke liker vektere, men det er jo ikke alle som er idiotas og flyr rundt og er sheriffer. Det finnes maaaange som tar jobben seriøst og faktisk gjør hverdagen litt tryggere.....
Kan sikkert gi mange eksempler, men det gidder jeg ikke nå.....
Opprinnelig postet av Vaktbikkja
Skjønner at du ikke liker vektere, men det er jo ikke alle som er idiotas og flyr rundt og er sheriffer. Det finnes maaaange som tar jobben seriøst og faktisk gjør hverdagen litt tryggere.....
Kan sikkert gi mange eksempler, men det gidder jeg ikke nå.....
Vis hele sitatet...
Jeg er faktisk helt enig med deg. De aller fleste vektere er skikkelige og fornuftige folk, men det finnes mange som ikke er det, og det er slike som sverter hele bransjen. Nå er også de interne kodene blant vektere sterke, slik at det er omtrent umulig å bevise noe som helst, fordi de alltid støtter opp om hverandre. Jeg har sett voksne menn som juler opp småjenter fordi de nekta å ta av seg solbrillene og slikt gjør at man får mindre respekt for folka. Problemet med vektere er jo i bunn og grunn at de finnes. Det burde ikke være behov for vektere, ideelt sett. All slik tjeneste burde være en politioppgave. Men det er en annen diskusjon.
Opprinnelig postet av DonTomaso
Problemet med vektere er jo i bunn og grunn at de finnes.
Vis hele sitatet...
Rimelig usaklig påstand. Hva mener du med det???

[i]Det burde ikke være behov for vektere, ideelt sett. All slik tjeneste burde være en politioppgave. [/b]
Vis hele sitatet...
Skjønner pointet ditt, men er ikke helt enig. Politiet burde være mere tilstede, burde være flere av dem osv., men det er behov for vektere også. Men den diskusjonen kan vi vel ta ved en annen korsvei...........
Opprinnelig postet av Vaktbikkja
Rimelig usaklig påstand. Hva mener du med det???

Vis hele sitatet...
Tror du misforstår meg. Jeg vil (selvsagt) ikke drepe alle vektere, men jeg mener det er prinsippielt feil at det er vektere som tar endel av oppgavene som politiet burde tatt. Jeg er selvsagt klar over at dette er en utopi med tanke på ressurser, pengebruk osv., men jeg synes det er problematisk at privatpersoner (som jo vektere i bunn og grunn er) har fått myndighet av samfunnet til å utøve slike tjenester. Men jeg er i utgangspunktet ikke imot vektere som privatpersoner, jeg kjenner opptil flere som er kjernekarer og kjernejenter! Drittsekkene blant vekterne er jeg mot, men det er vi jo alle.
De fleste vektere jeg har møtt er ganske triste folk... virker som mange tar dette som et alternativ når de ikke klarer å komme inn på politiskolen. Folk som skriker etter autoritet og kontroll over andre... passe på passe på! Se også: Oslo sporveier ansatte, ligningsinnkrevere, parkeringsvakter osv..
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Opprinnelig postet av DonTomaso
... men jeg synes det er problematisk at privatpersoner (som jo vektere i bunn og grunn er) har fått myndighet av samfunnet til å utøve slike tjenester...
Vis hele sitatet...
En vekter har vel ikke noe mer myndighet enn vanlige borgere?
syntes egentlig utviklingen på denne posten er litt trist.

Vektere, ligningsinnkrevere, parkeringsvakter osv. er bare helt vanlige mennesker som gjør jobben sin, så å begynne å slenge dritt om den, er rimelig idiotisk.

Greit nok at du har personer som ikke burde hatt yrke som vekter, men å greie alle over samme kam, blir helt feil.

Har også sett mange som slenger dritt om politiet.. Blir samme greien her, de gjør bare jobben sin.

Greit nok at det er litt ergelig om du blir tatt på fersken av en vekter når du prøver å stjele noen saker, men det blir helt feil å slenge dritt om de av den grunn.

Uten ligningsinnkreverne hadde vi fått mange som ikke betalte for seg. Uten parkeringsvaktene hadde folk parkert akkurat der hvor dem ønsket å parkere. Noen må jo gjøre disse jobbene!

Bruk hodet litt når du/dere kommer med slike usaklige kommentarer
Opprinnelig postet av z0py3r
En vekter har vel ikke noe mer myndighet enn vanlige borgere?
Vis hele sitatet...
Dette stemmer kanskje i teorien, men det er en helt annen sak i praksis. En del av disse vekterne er ganske makt-syke, og folk flest lar de holde på med det. Man backer stort sett mye letter unna en vekter enn en "vanlig" person. Nå skal det være nevnt at 3-4 av kompisene mine er vektere, så jeg er fullstendig klar over at de fleste vektere er allrighte. Det er bare det at de som ikke er det gjør så EKSTREMT mye mer ut av seg og (som forsåvidt tidligere ble nevnt) ødlegger for resten. Har faktisk aldri hatt noe problem med vektere personlig (de pleier å like meg ), men jeg har observert mye dritt.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Eneste en vekter har kontroll over for å si det slik er vel Mag Lighten for å si det slik, han har vel ikke rett til å røre noen som helst kan jeg tenke meg... Er nokk litt ergelig å bli busta da ja Geddi, men hvem er det sin skyld da?Den som stjeler eller vekteren selv?De gjør som sakt bare jobben sin, og ikke noe mer...Samme som en bartender må sjenke øl...