Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1877
Heisann! Dette er ett to-delt spørsmål.

Har funnet en radiofrekvens til lokalpolitiet på frekvenser.no.

Før jeg fortsetter videre trenger jeg å vite om det er lovlig å avlytte slike frekvenser. Er det? Hvis nei, kan jeg bli oppsporet om jeg har ANI avslått?
Kunne du vært intressert i å dele denne frekvensen?
Sitat av AmundK Vis innlegg
Kunne du vært intressert i å dele denne frekvensen?
Vis hele sitatet...
Det er avhengig av svaret jeg får etter OP
wait, bruker ikke de kryptert eller noe sånn crap?
Sitat av TobNor Vis innlegg
wait, bruker ikke de kryptert eller noe sånn crap?
Vis hele sitatet...
Det tar jeg opp i spm. 2
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Ja det er lovlig å avlytte på sambandet til politiet så lenge du ikke bruker den informasjonen til noe.
(Kilde)


Kan anbefale www.kjeltring.com som har noen politiradioer liggende som stream.
Fant frekvensene ja, var jo bare å søke på 'politi' i søkefeltet som det står der.
Sitat av r0bin Vis innlegg
Ja det er lovlig å avlytte på sambandet til politiet så lenge du ikke bruker den informasjonen til noe.
(Kilde)


Kan anbefale www.kjeltring.com som har noen politiradioer liggende som stream.
Vis hele sitatet...
Takk Robin

Nå, hvilke underfrekvenser og/eller CTCSS-Kodinger må jeg benytte for å kunne avlytte politifrekvensen 170.400 MHz ?
Sist endret av 4pekatt; 1. november 2011 kl. 19:57.
Du trenger en politiscanner el.l. Har en Bearcat i bilen som fungerer optimalt 170.650 og 170.600 er arbeidskanalene til PO i bergen.
de har gått over til et system basert på GSM sånn at radion til hver purk gåt til en base for så å gå til sentral eller andre radioer
Sitat av xavi0n Vis innlegg
de har gått over til et system basert på GSM sånn at radion til hver purk gåt til en base for så å gå til sentral eller andre radioer
Vis hele sitatet...
Bare i noen deler av landet. Politiet i Bergen sender fortsatt over det analoge nettet.
The Merciful One
mr5050's Avatar
170.5300 funker i larvik

den virker igjen på kjeltring.com
Så, uansett hvilke CTCSS koder og underfrekvenser jeg bruker kommer jeg ikke inn i Salten politiets frekvenser?
morinett.com
der har du tromsø