Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2275
Jeg vil på Øyafestvalen! Men har ikke noe særlig med penger da...
En kompis av meg sa: "Men ****, kan ikke du bare lage deg et medarbeiderpass da?"

Og så kom alle de lykkelige barndomsminnene fra tiden vi var små drittunger og lagde busskort og konsertbilletter i fleng. Savner den tiden jeg


Så, for å komme til saken. Noen som har peil på hvordan passene ser ut i år? Eventuelt i fjor? Jeg vet ikke engang om dette er gjennomførbart, men kan jo prøve...


t_m
I fjor fikk vi tettsittende, låste plast-(eller var det tøy?) pass rundt håndleddet. Disse ble satt på av andre, og virket rimelig vanskelige å fremstille selv. Vet ikke hva vi får i år, skal ikke jobbe før fredag.
Du viser jo en billett for å få et slikt armbåndsak, å få det tilsendt i posten ville aldri fungert. Derfor er det billetten du må fremstille, og ikke armbåndet.

Problemet er vel egentlig at papiret som billetten trykkes på er veldig spesielt, med en stjerne av "sølv" som er trykket i papiret. Dette gjør det veldig vanskelig å fake billetten, og "eneste" måten å få til å lage en fake billett, er å stjele slikt papir, og trykke billetten på. (Noe som kan være veldig vanskelig)

Lykke til.
t_m
t_m's Avatar
Trådstarter
46 0
BillettService-billettene er ikke de greieste å lage nei. I tillegg bruker de papir som har et grønt lag i midten (riv litt i en billett og du ser det), for å gjære jobben enda vanskeligere. Men den grønne kjernen sjekker de nesten aldri.

Men noen som har noen idé på hvordan få til den "sølvstjernen"? Vanlig alu.folie fungerer nok heller dårlig, skulle jeg tro.

Drømmen hadde selvsagt vært å fått tak i en rull eller to med billettpapir. Sitte hjemme med en god gammel skrivemaskin og skrive billetter til krampa tar en


t_m
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
smelt aliminiumsfolie og tøm det oppi en form, bare ett veldig tynnt lag
medarbeiderne viser vel ikke noe bilett..

plast reimer rundt armene er vanligst ja..
Jeg skal jobbe på øya, og det er masse billetter igjen, det er bare å møte opp der tidlig. Blir sikkert flere som er hypp på billett i stse liten. De har visst gjort det slik i år at de kun la ut noen billetter for forhåndsalg, og resten må man kjøpe der. Fordi svartebørshaiene, derblandt noen jeg kjenner, ikke skal få kjøpt de for videreslag med fet profitt.. Men det er altså billetter igjen. Kom innom å kjøp turboneger tskjorte av meg.
"masse" billetter er vel en aldri så liten overdrivelse - det blir lagt ut 300 dagspass hver dag.
Det er mere enn jeg har i lomma hvertfall