Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  70 5640
Sitat av kapsen Vis innlegg
Flott side, med mange fine artikler

Egenskaper som "-moz-box-shadow" funger dog dessverre ikke så bra i internet explorer, så kantene blir kanskje litt nakene for de som bruker den;p
Vis hele sitatet...
Takk for tilbakemelding. Internet Explorer støtter dessverre ikke CSS3, men den neste versjonen gjør sannsynligvis det, derfor ser siden min midlertidig ikke så veldig bra på IE.

Sitat av spharx Vis innlegg
Uten å ha tatt meg altfor mye tid til å se på den kan jeg si at jeg ble vveldig positivt overrasket.
Siden er behagelig, oversiktelig og er designet veldig funksjonellt og koselig!
Vis hele sitatet...
Tusen takk for varm respons. Koselig, faktisk Synes det var koselig å høre

Sitat av Casjmy Vis innlegg
Har ikke mye peiling på webdesign, men stor skryt for innholdet. Siden var ryddig og fin og akkurat slike artikler som intresser hvertfall meg. Bookmarked;D godt jobba!
Vis hele sitatet...
Takk. Det kommer flere interessante artikler fremover, så bare hold deg oppdatert
Veldig fint og enkelt design..likte det...satt og så litt og likte og lese litt også
Sitat av LTe Vis innlegg
Veldig fint og enkelt design..likte det...satt og så litt og likte og lese litt også
Vis hele sitatet...
Koselig med slike kommentarer Men gjør mitt beste for at artiklene skal være interessante, samt at jeg skriver for det meste om ting som interesserer meg, og det kan til dels både være IT, vitenskap og diverse forskninger
Utrolig ryddig og "pen" side. Den er lagt til i favoritter.
Ryddig, fin og oversiktlig! Bra design!
Sitat av skateward Vis innlegg
Utrolig ryddig og "pen" side. Den er lagt til i favoritter.
Vis hele sitatet...
Tusen takk, håper innholdet også faller i smak

Sitat av smurfedott Vis innlegg
Ryddig, fin og oversiktlig! Bra design!
Vis hele sitatet...
Så fint å høre Utrolig motiverende med slike tilbakemeldinger.
Oversiktelig og ryddig, men som nevt her tidligere så ble det veldig smalt.
Likte siden
Overiktelig og ryddig.
Hva med en søk funksjon ?
Sånn man kan søke etter eldre artikler.

Likte denne artiklen: Videospillenes grafiske utvikling
Sitat av t_ben Vis innlegg
Likte siden
Overiktelig og ryddig.
Hva med en søk funksjon ?
Sånn man kan søke etter eldre artikler.

Likte denne artiklen: Videospillenes grafiske utvikling
Vis hele sitatet...
Har implementert søkefunksjon, og så har jeg også gjort om hele siden til php. Men når jeg bruker søkefunksjonen, finner Google bare de gamle filene som er html-filer. Hele nettsiden min er php nå, så linkene er døde. Vet du hvor mange dager det tar før søkemotoren til Google oppdaterer resultatene?
vet i alle fall om du først bruker ferdige løsninger til å søke med på siden, så kan du bruke http://www.freefind.com/ der kan du også force når den skal gå igjennom sidene.
Sitat av tenderish Vis innlegg
vet i alle fall om du først bruker ferdige løsninger til å søke med på siden, så kan du bruke http://www.freefind.com/ der kan du også force når den skal gå igjennom sidene.
Vis hele sitatet...
Takk for tipset! Skal prøve det ut! Men vet noen hvordan det er med websider og store forbokstaver i mappenavn? Jeg har brukt store forbokstaver på alle mappene mine, men jeg ser ingen andre websider har brukt det. Burde jeg forandre på det snarest?
Sist endret av GoldenHymn90; 13. februar 2011 kl. 11:02.
Sitat av GoldenHymn90 Vis innlegg
Takk for tipset! Skal prøve det ut! Men vet noen hvordan det er med websider og store forbokstaver i mappenavn? Jeg har brukt store forbokstaver på alle mappene mine, men jeg ser ingen andre websider har brukt det. Burde jeg forandre på det snarest?
Vis hele sitatet...
Windows-servere behandler små og store bokstaver likt, imens Linux-servere behandlere dem som forskjellige filnavn.

Å holde alle filnavn i små bokstaver er en enkel løsning som forhindrer deg i å gjøre tåpelige feil her. Hvis du alltid er nøyaktig og bruker stor forbokstav konsekvent har det ingenting å si selvfølgelig, men det er enklere å unngå feil hvis alt er smått.

(edit: forøvrig; "om oss"-sida deres er klein, ja. Skriv enten personlig eller nøytralt. Den blandinga dere har nå er ikke bra.)
Sist endret av DumDiDum; 13. februar 2011 kl. 11:35.
Liker siden veldig godt, har fulgt den et par dager nå og nyhetene er interessante, lettleste og aktuelle :-)
Sitat av wargriff Vis innlegg
Liker siden veldig godt, har fulgt den et par dager nå og nyhetene er interessante, lettleste og aktuelle :-)
Vis hele sitatet...
Takk for den! Alltid motiverende å høre slikt

Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Windows-servere behandler små og store bokstaver likt, imens Linux-servere behandlere dem som forskjellige filnavn.

Å holde alle filnavn i små bokstaver er en enkel løsning som forhindrer deg i å gjøre tåpelige feil her. Hvis du alltid er nøyaktig og bruker stor forbokstav konsekvent har det ingenting å si selvfølgelig, men det er enklere å unngå feil hvis alt er smått.

(edit: forøvrig; "om oss"-sida deres er klein, ja. Skriv enten personlig eller nøytralt. Den blandinga dere har nå er ikke bra.)
Vis hele sitatet...
Hei, og takk for tilbakemelding! Jeg innså fort at du hadde rett angående «Om oss»-siden, og har derfor endret på den.

Hei, jeg har nå gjort om alle HTML-filene på nettsiden min til PHP, men problemet er at jeg ikke kan teste den lokalt. Jeg må alltid laste den opp på serveren og først da kan jeg se hvordan nettsiden min blir. Finnes det noen løsning på det?

Og så har jeg enda et par spørsmål:

På grunn at kritikk for at siden er litt small, så har jeg valgt å gjøre noe med det. Jeg har nå delt inn nettsiden min i to kolonner: innholdsboksen og en sideboks med banner og «Siste ti artikler» og «Anbefalte artikler». Problemet ligger da at jeg har settet nyhetssakene i en div class med clear: both;. Dette er gjort fordi jeg vil unngå problemer med at boksene av og til flytter på seg uten at jeg vil det. Men da kommer jeg over problemet at sideboksen ikke kan ligge til høyre for innholdsboksen. Er det mulig å gjøre et unntak slik at ett eller flere elementer ikke påvirkes av clear: both;-taggen?

Og sist av alt, har jeg som sagt gjort om siden til PHP. Jeg har også implementert en søkeboks, og den funker fint, den! Helt til jeg klikker på linkene, og merker at alle er HTML-filer. De eksakt samme filene jeg hadde før jeg gjorde den om til PHP. Spørsmålet er derfor hvor lang Google bruker på å oppdatere søkeresultatene slik at PHP-filene kommer frem på søket, ikke de gamle HTML-filene?

Takker for svar.

Ser endringen på web-siden har ført til problemer i blant annet Firefox og IE. Dette skal fikses snarest når jeg kommer hjem fra skolen. Og vet noen grunnen til at det faktisk er slik på Firefox og IE? Chrome viser det slik jeg har tenkt det.

Edit: Det funker nå fint på Firefox, men har fortsatt store problemer med IE.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nå har det snart gått en måned siden bloggen min ble publisert. De av dere som har fulgt litt med, hva synes dere om utviklingen? Er det noe dere vil gi ris eller ros for? Jeg ønsker enda mer konstruktiv kritikk, slik at jeg har grunnlag til å forbedre siden. Er litt vanskelig å se sine egne feil, så det hadde vært fint med enda mer tilbakemelding fra dere
Hei!

Jeg liker godt konseptet deres. Har kun en ting jeg vil nevne, som har noe med helhetsinntrykket å gjøre. Istedenfor å si "jeg" i artiklene deres, høres det mer profesjonelt ut med "vi", eller "vi i TeknoWeb".

MVH stehal
Vel, kan vel ikke gi noen annen kritikk enn at jeg synes du burde skrive enda mer! Liker veldig godt mangfoldet i artiklene dine, og liker godt at ikke alt er rykende ferske nyheter, men "gamle" ting som du drar fram og putter i et nytt lys.
Sist endret av Buddapower; 27. februar 2011 kl. 05:47.
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Vel, kan vel ikke gi noen annen kritikk enn at jeg synes du burde skrive enda mer! Liker veldig godt mangfoldet i artiklene dine, og liker godt at ikke alt er rykende ferske nyheter, men "gamle" ting som du drar fram og putter i et nytt lys.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for tilbakemelding Har nettopp forandret siden min drastisk, så for de av dere som fulgte med fra starten av, synes dere layouten er et steg i riktigere retning?

Sitat av stehal Vis innlegg
Hei!

Jeg liker godt konseptet deres. Har kun en ting jeg vil nevne, som har noe med helhetsinntrykket å gjøre. Istedenfor å si "jeg" i artiklene deres, høres det mer profesjonelt ut med "vi", eller "vi i TeknoWeb".

MVH stehal
Vis hele sitatet...
Takk for tilbakemelding, men personlig synes jeg «undertegnede» og «jeg» passer godt når det er snakk om akkurat min mening, og ingen andres Men jeg skal se å få variert litt på det området
Når du skal teste nettsidene dine online, så husk å slette småkakene (cookies) Jeg og faren min drev med noe sånt for en stund siden, og vi forstod cirka 5% av det vi drev med, og det er ikke kødd! Så når det ikke forandra seg der inne så klødde vi oss i huet, prøvde en annen nettleser og der fungerte det! Så ja vi er idioter
Så husk på å slett cookies'ene.

Liker nettsiden din veldig godt! Har blitt en fast leser når jeg husker på å lese den. Altså den har ikke kommet inn under daglig lesing enda, men er på vei! Må bare få det inn i skallen..
Sitat av Curver Vis innlegg
Når du skal teste nettsidene dine online, så husk å slette småkakene (cookies) Jeg og faren min drev med noe sånt for en stund siden, og vi forstod cirka 5% av det vi drev med, og det er ikke kødd! Så når det ikke forandra seg der inne så klødde vi oss i huet, prøvde en annen nettleser og der fungerte det! Så ja vi er idioter
Så husk på å slett cookies'ene.

Liker nettsiden din veldig godt! Har blitt en fast leser når jeg husker på å lese den. Altså den har ikke kommet inn under daglig lesing enda, men er på vei! Må bare få det inn i skallen..
Vis hele sitatet...
Takk for motiverende tilbakemelding! Jeg sletter cookiesene bare nå og da, men skal gjøre det til en vane fremover
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Som de fleste leserne av TeknoWeb.no vet, så ga jeg meg mens leken var god. Grunnen var at jeg og noen kompiser hadde startet vår egen bedrift hvor vi tilbyr filmer, grafiske tema og websider, og jeg valgte derfor å prioritere bedriften fremfor teknologibloggen min. Men nylig har det kommet en ivrig person, Fredrik Christensen, som er villig til å sette av tid på å fortsette å holde nettsiden oppe. Han skal derfor begynne å skrive saker for TeknoWeb, og jeg på min side holder meg fortsatt til bedriften som vi nylig har fått opprettet.