Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 5600
Situasjonen er slik:
Min bror har et legg som han ikke gidder og gi fra seg fordi, han trenger det selv osv. Har fått et før, som har blitt litt slitt. Men, jeg vet han gir det til meg dersom det ikke skulle fungere lenger.
Derfor leter jeg etter en effektiv metode for å avmagnetisere et kort. Har prøvd og legge en magnet på kortet i ca, en halvtime. men det hjalp ikke stort fant jeg ut.
Noen som vet om noe som fungerer med umiddelbar virkning?
Det er bare å ta en magnet å holde det på bankortet en liten stund.
Du kan også prøve å legge det i solen, det skal fungere.
La det kose litt med mobiltelefonen din..
på Mythbusters hadde di en slags test for noe sånt, mener å huske at de brukte en kraftig magnet som de "skrubbet" mot streken, men er ikke sikker
prøv med høyttalere.. elektromagneter er som regel litt sterkere og mer effektive enn konstantmagneter ettersom jeg har forstått
∮ F dr = 0
Trådstarter
Puma: Det vil nok skje over tid at magnetismen blir ødelagt av mobilen, men effektiv nok til at det skjer med en gang. er den nok ikke.
Testa de ikke alt dette på mythbusters en gang. Mener å huske at de testet med en magnet også. Og det skulle utrolig mye til før det sluttet å fungere
Det skal funke med magnet, elektrolærern min sa at på nesten alle bensinstasjoner har de en magnet under disken, så hvis det kommer en svær fyr med bankkort og trekker det og er melt stjålet står det på skjermen, og da tar han/hun som står bak kassa og sier han skal trekke kortet på en annen terminal og da tar han og drar det ved magnet oxo gir han det tilbake og sier: beklager men kortet funker desverre ikke. Ganske smart!
angående mobil telefon. søstra mi har 3G tlf fra sonyericsson, hvis ho så mye som får melding eller tlf med visakortet i samme lomme som mobilen blir magnetstripen slettet. ho har funnet ut at det er veeeldig kjedlig (mobil og visa i samme veske = et helvete når ho shopper)
Det var dette som skjedde med meg, i hvertfall. Kort og mobil i samme lomme. Kort inte fungere.
Hva med å putte det i microen et par sekunder..?
På mythbusters brukte de en kraftig magnet og gnidde kortet fram og tilbake over den for at det skulle funke, da de "magnetiske signalene" ble "gnidd utover" når de gjorde det.. du trenger ganske høy gaus for at det skal fungere, så mobiltelefon funker ikke, kanskje hvis du har et beist av et element i en høytaler...


forresten, det er en ganske kraftig bot ved bruk av falsk leg, hvis det er det du er ute etter :P
Sist endret av korzac; 3. september 2006 kl. 17:35.
Ødela kortet mitt med en magnet for en stund siden, var ikke så ikke sterk den, men prøv med en elektro magnet du...
Sitat av LetMeBleedPLZ
angående mobil telefon. søstra mi har 3G tlf fra sonyericsson, hvis ho så mye som får melding eller tlf med visakortet i samme lomme som mobilen blir magnetstripen slettet. ho har funnet ut at det er veeeldig kjedlig (mobil og visa i samme veske = et helvete når ho shopper)
Vis hele sitatet...
Det har vel ganske lite med 3g å gjøre, meldinger mottar man på et av triband-båndene. Å ha kortet i en liten metallboks hjelper som oftes på det meste, ganske kjekt er det også.
Better than thou.
Sitat av mathfjeld
Det skal funke med magnet, elektrolærern min sa at på nesten alle bensinstasjoner har de en magnet under disken, så hvis det kommer en svær fyr med bankkort og trekker det og er melt stjålet står det på skjermen, og da tar han/hun som står bak kassa og sier han skal trekke kortet på en annen terminal og da tar han og drar det ved magnet oxo gir han det tilbake og sier: beklager men kortet funker desverre ikke. Ganske smart!
Vis hele sitatet...
Det er bare tull. (åherrejesustyvetegn)
prøv og ta ett tynt lag med sort vannmaling over stripa slik at malingen dekker.
Sitat av erre
Hva med å putte det i microen et par sekunder..?
Vis hele sitatet...
Sier meg helt enig der! En positiv, rask effekt.
jeg hadde noen sånne morsomme magneter jeg kjøpte i spania jeg,
(to med avlang, rund form som du kaster opp i lufta med litt mellomrom, og lager en kul klaprelyd)
sammen med kortet, ingen god kombinasjon
Sitat av erre
Hva med å putte det i microen et par sekunder..?
Vis hele sitatet...
Fyren skal bruke det som legitimasjon, da funker en smeltet plastbit dårlig
Steike.....

Bare bruke en magnet det. Å legge den oppå funker sjelden, men dra den over stripa i EN retning, flere ganger. Det du da gjør er å endre nord-sør på de magnetiserte fetene, altså å "formatere" kortet.

Du trenger ikke en sterk magnet engang, men du må gjøre det noen ganger før du har "slettet" informasjonen.
Min gamle SE Z600 har gjort kål på flere av mine gamle kort, så ja, det går ann med telefon bare man er uforsiktig nok...
Sitat av Adrian
Situasjonen er slik:
Min bror har et legg som han ikke gidder og gi fra seg fordi, han trenger det selv osv. Har fått et før, som har blitt litt slitt. Men, jeg vet han gir det til meg dersom det ikke skulle fungere lenger.
Derfor leter jeg etter en effektiv metode for å avmagnetisere et kort. Har prøvd og legge en magnet på kortet i ca, en halvtime. men det hjalp ikke stort fant jeg ut.
Noen som vet om noe som fungerer med umiddelbar virkning?
Vis hele sitatet...

Er det så stress for broren din å gå kjaipt innom banken å spørre om et nytt et?
Visste du at de fleste moderne bankfilialer i Norge i dag (i hvert fall NORDEA Asker) har utstyr, og dermed muligheten,til å "reparere" magnetstripen, for på den måten å gjøre kortet brukbart igjen.
Sist endret av el_bamso; 4. september 2006 kl. 01:12.
Sitat av el_bamso
Visste du at de fleste moderne bankfilialer i Norge i dag (i hvert fall NORDEA Asker) har utstyr, og dermed muligheten,til å "reparere" magnetstripen, for på den måten å gjøre kortet brukbart igjen.
Vis hele sitatet...
Høres logiskt ut ja, da de sikkert kan formatere kortet helt, og mate inn informasjonen på nytt :P

Hvis man skal ha et nytt bankkort fra postbanken, tar de 200kr for det.. Så er jo litt kjipt for broren din, hehe. Du kan jo sikkert betale han 200kr, ringe banken hannes selv i hannes navn og få de til å sende nytt kort. tar som regel 1-2 uker før man får det i posten..
Sitat av cryo
på Mythbusters hadde di en slags test for noe sånt, mener å huske at de brukte en kraftig magnet som de "skrubbet" mot streken, men er ikke sikker
Vis hele sitatet...
De bekreftet at det var umulig å avmagnitisere.
De prøvde med så å si allt. El.-ål tilogmed .. Sola har jeg mer tro på
Sitat av d0nk3y
De bekreftet at det var umulig å avmagnitisere.
De prøvde med så å si allt. El.-ål tilogmed .. Sola har jeg mer tro på
Vis hele sitatet...

de klarte å slette informasjonen med en magnet som de dro kortene over.
Sitat av korzac
de klarte å slette informasjonen med en magnet som de dro kortene over.
Vis hele sitatet...
å.. mm..h..? *glemmeting`?
Regner med at broren til "Adrian" ville blitt kjempehappy om han hadde lest dette.

Garantert siste gang han ville fått noe hjelp og støtte fra den kanten.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Hm, mye bogus info her. Har ALLTID kredittkortene mine liggende enten i lomma sammen med mobilen min (Sony Ericsson k700i) eller sammen med høytaleren ved siden av PCen. Det har aldri klikka. Var i hellas 2 uker, der kortet ofte lå i sola sammen med mobiltelefonen. Jeg har aldri opplevd at det har klikket.

Dersom du vil ødelegge det kan du enkelt og greit skrape en liten stripe på "streken". Da skal det i teorien være fullstendig uleselig.
Sitat av mathfjeld
Det skal funke med magnet, elektrolærern min sa at på nesten alle bensinstasjoner har de en magnet under disken, så hvis det kommer en svær fyr med bankkort og trekker det og er melt stjålet står det på skjermen, og da tar han/hun som står bak kassa og sier han skal trekke kortet på en annen terminal og da tar han og drar det ved magnet oxo gir han det tilbake og sier: beklager men kortet funker desverre ikke. Ganske smart!
Vis hele sitatet...
de der er faktisk sant! en helg jeg var ute skulle jeg ha meg mat på shell så skulle jeg betale med kort, dama i kassa tok korte mitt og dro de så skulle jeg skrive inn koda men korte fønka ikke senere dro jeg bort på banken min og prøvde der og de sto att jeg ikke var atorisert til og bruke korte.
∮ F dr = 0
Trådstarter
Sitat av Ice-B
Regner med at broren til "Adrian" ville blitt kjempehappy om han hadde lest dette.

Garantert siste gang han ville fått noe hjelp og støtte fra den kanten.
Vis hele sitatet...
Hehe, har tenkt på det selv, godt han ikke leser på nFF

Har prøvd de fleste tipsene her, utenom mikrobølgeovn og ripe i kortet. Det er kanskje litt usansynelig at det PLUTTSELIG har blitt en enorm ripe i kortet også
Og til den som spurte hvorfor han ikke bare skaffet et nytt fra banken, han har mistet mange bankkort før og bett om så mange nye, så han synes det blir for dumt og ble om flere. :P
lag en rift i magnetstripa,det ødela kortet mitt hvertfall...
Mitt gikk føyken i sikkerhetskontrollen på gardermoen sist uke, er ikke sikker på hva det var der som gjorde det, men det funka hvertfall ikke etter det :P så du kan jo ta deg en tur dit :P
kjøp en neodym magnet på chlas olson. kjøpte en med heftekraft på 31 kilo til hundrekroner samme magneten som mythbusters brukte. den sletter korte hvis du drar den over en gang skal funke fjell
Dette med magnet funker da stort sett umiddelbart om du er i syden å du har nøkkel med magnet på ilag med kortet. Jeg vet ikke hvor mange kort som ble "slettet" sist vi var en gjeng som dro til syden.
Sitat av Henriken
Fyren skal bruke det som legitimasjon, da funker en smeltet plastbit dårlig
Vis hele sitatet...
Nå smelter jo ikke plast i en mikrobølgeovn, da.