Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2052
hei jeg er en student som har eksamensperiode nå og bruker litt amfetamin som studievenn

Det jeg lurer på er hvor mye eller bedre sagt hvor lite jeg må ta for å ikke bli straffet vist jeg skulle være så uheldig å bli skjekket av politiet når jeg kjører til skolen ?

Vil en dose på 50mg sniffet amfetamin av bra kvalitet gi høyt nok utslag for å miste lappen vist man blir skjekket rett etter man inntok stoffet?
er veldig intresert i å teste amfetamin i den lave dosen som er "lovlig " slik at jeg fortsatt kan kjøre bil uten å være bekymret for å miste lappen =)

ett bonusspørsmål: Vist jeg sniffer 100 mg idag kl 16, vil det være trygt å kjøre imorra rundt kl 12?

Til info er jeg en mann på 100kg som tåler ganske høye doser av all slags medisner og stoff jeg har prøvd vist det er av betydning.
Tviler på du har lov å kjøre bil med noe form for knark i kroppen uansett konsentrasjon.
Er det ikke slik at om man innrømmer å røyke hasj 2 ganger i året eller mer ryker lappen?
Det er to normale måter å miste lappen på ved rus. Den ene er å kjøre i rusa tilstand. For å miste lappen på denne måten må du stanses som sjåfør av en motorvogn, og nivået av droger må 'oversettes' til noe som tilsvarer en alkoholpromille mer enn 0.2. Det er slike ting som er lett å avgjøre hvis du er synlig rusa, men "hvor lite amfetamin tilsvarer ‰ < 0.2?" blir langt verre å gi noe godt svar på. Meg bekjent er det uklart hvordan ulike droger best skal sammenlignes med alkohol, deteksjonsgrensene for ulike substanser varierer, og rettspraksis er ikke like fastspikra ennå. Det er imidlertid heller ikke nødvendig å skulle besvare dette for å konkludere med at lappen ryker! Dersom politiet får nyss om at du har amfetamin som studievenn mister du lappen uansett, enten du kjører bil eller ei. Dette er den andre rusrelaterte måten å miste lappen på: Administrativt vedtak etter edruelighetsparagrafen. Det har vært en del snakk emnet her på bruket før.
Sist endret av Myoxocephalus; 21. november 2018 kl. 17:15.
Om du tar 100mg nå kl 16.00 så får du ikke mye søvn i natt.

Ville dosert 10-20mg om du har helt rent produkt (noe du mest sannsynlig ikke har). Kan og anbefale å dosere oralt istedenfor nasalt da effekten varer lengre og "rusen" kommer på og av mer gradvis enn nasalt.

Om du har mulighet ville jeg heller valgt å bruke ADHD/add preparater til studier. Veldig lett for å få i seg formye eller forlite når du bruker gate amfetamin med ukjent styrkegrad.

Less is more når det kommer til stimulanter og å lese til eksamen
Trådstarter
2 0
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Meg bekjent er det uklart hvordan ulike droger best skal sammenlignes med alkohol, deteksjonsgrensene for ulike substanser varierer, og rettspraksis er ikke like fastspikra ennå. Det er imidlertid heller ikke nødvendig å skulle besvare dette for å konkludere med at lappen ryker! Dersom politiet får nyss om at du har amfetamin som studievenn mister du lappen uansett, enten du kjører bil eller ei. Dette er den andre rusrelaterte måten å miste lappen på: Administrativt vedtak etter edruelighetsparagrafen. Det har vært en del snakk emnet her på bruket før.
Vis hele sitatet...
Så vist ryktet om hvilken studievenn jeg har når frem til politiet så kan di kreve blodprøve av meg? dem må vell uansett sannsynligjøre at dette er noe jeg gjør ofte og vil fortsette å gjøre? så holder vell neppe med bare en prøve og ett rykte? jeg tenker uansett bare å bruke det under eksamensperioden.

fant dette:
http://www.rustelefonen.no/fakta-om-...-metamfetamin/

" 50 mg. amfetamin vil tilsvare en promille på over 0,2 i 16-28 timer etter inntak. En dobbel dose vil tilsvare en promille på over 0,2 i 24-44 timer etter inntak "

Disse tallene sier ikke noe om vekt og andre variabler som kan være aktuelle, men siden jeg veier over gjennomsnittet går jeg utifra at jeg i hvertfall ikke tåler mindre enn hva tallenene i linken sier.

siden halveringstiden på amfetamin er rundt 10-30 så vill et inntak på 50mg gi omtrent 0.4 i promille rett etter inntaket,men for å miste lappen må man normalt ha 0.5 eller høyere i alkohol promille,tar en forutsetning at dette gjelder for promille ekvivalenten for amfetamin også.

Utifra dette kan man tenke seg at 50 mg burde være safe å kjøre med ? vist ikke det er noe jeg har totalt oversett eller har gjort en regnefeil pga søvnmangel
Sist endret av sanhook5; 21. november 2018 kl. 19:14.
Husk at det sannsynligvis ikke bare er amfetamin du tar. Store deler av det er gjerne metamfetamin.
De trenger ikke ta blodprøve, de tar en spyttprøve der og da. Og har du amf i blodet ryker lappen.

Nå stuker du. Virker som om du har tatt litt i overkant mye amf til eksamenslesing med andre ord.
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du kan ikke ta amfetamin og kjøre bil. Punktum.

Politiet er veldig godt trent på å kjenne igjen symptomer på rusa folk. Pupiller, oppførsel, tørr i munnen, "snufsing" osv. Lappen ryker tvert. Om du blir innblandet i en ulykke, vil du trolig bli testet opp mot rus. Om du skader andre i trafikken, er det verd å ruse seg og kjøre til skolen for å få gode karakterer! Ta buss om du fortsatt velger å ruse deg på skolen.
Anonym bruker
"Stinn Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Helt enig med anon over her - amf er en noe av det letteste å kjenne igjen, spesielt for et trent øye.

Du tenker bare å ta det under eksamensperioden, hva gjør du neste gang du står ovenfor en utmattende periode?

Som andre påpeker er ikke amfetamin som selges i de fleste standard knarkermiljøer akkurat rent, dvs du vet aldri hva du putter i deg.
Er en grunn til at amfetaminbrukere er som de er, for å si det sånn.