Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2021
Hei.

Jeg er på utkikk etter en bra tastatur til programmering. Tastaturet bør helst være mekanisk.

-Z
Limited edition
Moff's Avatar
Om jeg skal liste opp egenskaper ved et tastatur som gjør det egnet til programmering, så er vel "stillhet" garantert å være ett av punktene. Mekaniske tastaturer er derfor ikke det første jeg tenker på.

Om du ikke selv har definert hva som gjør et tastatur egnet for programmering, så er det eneste jeg kan tenke meg å se etter noe med makro-funksjoner. Logitech har mange fine med slike programmerbare knapper. Her kan du legge inn kodesnutter du bruker ofte. Personlig programmerer jeg veldig mye, og jeg har et Logitech G105 med 6 programmerbare knapper. De fleste slike tastaturer lar deg også sette opp mange ulike profiler, slik at du i praksis får mange flere enn 6 makroer inn samtidig.
Sist endret av Moff; 30. september 2016 kl. 19:39.
Og jeg mener det motsatt. Elsker mekaniske taster og synes noe annet er bortkastede penger. Har brukt et steelseries 6gv2 i jobbsammenheng de siste 4årene og digger det, hadde lett kjøpt et nytt fra samme produsent igjen.
Har et mekanisk Das Keyboard Model S Ultimate som jeg måtte bestille fra utlandet. Det bråker så mye at jeg får vondt i huet av det. Og alle roomiene mine... Men sykt deilig å skrive på.
Sist endret av ali88; 1. oktober 2016 kl. 00:47.
Programmerer en del, har ingenting å si på lyd. Man sitter med musikk på ørene som regel. (Jeg gjør iallefall det)

Det beste er egentlig å dra ut i butikker å test!