Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 8426
Jeg lurte på om det er noen som har erfaringer med Mogadon kontra Apodorm, og Actavis sine produkter generelt (Apodorm er Actavis, Mogadon lages av Meda).

Vet at både Mogadon og Apodorm i teorien skal være helt like preparater, da begge er oppgitt å inneholde 5 mg nitrazepam. Men jeg leste i en annen tråd at en bruker synes at Mogadon fungerte bedre.

Jeg har opplevd selv at Zopiclone av Actavis fungerer dårligere enn de originale Imovane, selv om de 2 også skulle være likeverdige preparater. Og da prøvde jeg også å knuse en Actavis Zopiclone før inntak, så forskjellen skyldes ikke forsinket absorbsjonstid.

Litt kronglete forklart, men det det koker ned til: er det flere enn meg som synes Actavis sine legemidler fungerer dårligere enn tilsvarende preparater som er oppgitt å inneholde samme mengde virkestoff?
Det tviler jeg sterkt på. Det sitter nok i hodet.
Ja dette er typisk i rusmiljøet. 2x1mg Upjohn xanor funker ikke like bra som en 2mg stick etc. Valium er bedre enn stesolid. Du kan snorte xanor. Alt er BS. 5mg nitrazepam er 5mg nitrazepam.
Men den erfaringen jeg gjorde meg med Imovane kontra Actavis Zopiclone, da tok jeg de ikke for å ruse meg. Brukte det bare mot søvnvansker. 2 stk Imovane pleier å slå meg helt ut sånn at jeg sovner tvert, mens 2 stk Actavis Zopiclone knapt gjorde meg døsig. Og det var ikke sånn at jeg var trøttere de gangene jeg tok de originale Imovane.

Vet at Legemiddelverket har godkjent disse 2 som likeverdige preparater, men jeg er 100 % sikker på at Actavis Zopiclone funker dårligere. Og det er ikke placebo. Har A/B testet de 2 opptil flere ganger.
Hva som er "best" eller ikke er vel individuelt. Men Valium og vival funker har ikke samme funksjon for meg ihvertfall.
Jøss, skulle akkurat til å opprette samme tråd faktisk!

Når det gjelder legefirmaer er jeg ikke så fornøyd med actavis sine produkter.

brukte lenge Vival men en dag byttet jeg dem inn til valium(byttegruppe) og synes valium funket mye bedre, samme gjelder actavis' Zopiclone, synes imovane(som har det samme virkestoffet og i samme mengde) funker mye bedre.

Har prøvd apodorm, men ikke mogadon, skal se om jeg får en resept på mogadon om en 10 dagers tid, så skal jeg gi en tilbakemelding om hva jeg synes var best. Leser også at folk mener stesolid er den beste av diazepamene, men dette gjelder ikke for meg, er vel veldig inviduelt og kanskje placebo
Størrelse og hvilke binde/hjelpestoffer tabletten inneholder spiller en viss rolle på absorpsjonen og biotilgjengelighet, men det er så liten forskjell at det ikke har noen særlig betydning.
Jeg er også fullstendig klar over at virkestoff er virkestoff..

Jeg får Vival for flyskrekk, og det fungerer fint! Noen ganger har jeg fått Stesolid, om apoteket ikke har Vival. Min personlige erfaring er at Stesolid fungerer bedre enn både Vival og Valium... Jeg vet at alle tre har nøyaktig det samme virkestoffet, men likevel så er favoritten Stesolid...
Godt å vite at det ikke bare er jeg som har hatt negative erfaringer med Actavis. Har forresten også opplevd samme greien med Stilnoct vs Actavis Zolpidem.

De Apodormene jeg har fått virker lovende dog. Tok 4 stk og fikk fin buzz. Har ikke prøvd Mogadon så har ikke noe sammenligningsgrunnlag. Hører gjerne fra dere som har A/B testet Mogadon og Apodorm!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Fikk utskrevet mogadon i går, og vil si at apodorm funket bedre.. fikk en helt rar effekt av mogadon tok 10mg og ble faktisk mer våken enn trøtt(?)

Skal prøve en kombinasjon med mogadon 5mg+valium 5mg og se om det hjelper, lå våken til klokken var 5 i dag morges så har vært en litt slitsom dag på jobb.

Noen andre her som har fått en tilsvarende effekt av et medikament for søvn? er første gang jeg opplever noe sånt
Sitat av Oshugon Vis innlegg
Fikk utskrevet mogadon i går, og vil si at apodorm funket bedre.. fikk en helt rar effekt av mogadon tok 10mg og ble faktisk mer våken enn trøtt(?)

Skal prøve en kombinasjon med mogadon 5mg+valium 5mg og se om det hjelper, lå våken til klokken var 5 i dag morges så har vært en litt slitsom dag på jobb.

Noen andre her som har fått en tilsvarende effekt av et medikament for søvn? er første gang jeg opplever noe sånt
Vis hele sitatet...
Hvis man har angst eller andre psykiske plager er det ganske vanlig å bli gira av benzo, selvom det er utskrevet for søvn. Første gangen jeg tok Imovane ville jeg bare nyte følelsen, ikke sove.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Oshugon Vis innlegg
Fikk utskrevet mogadon i går, og vil si at apodorm funket bedre.. fikk en helt rar effekt av mogadon tok 10mg og ble faktisk mer våken enn trøtt(?)

Skal prøve en kombinasjon med mogadon 5mg+valium 5mg og se om det hjelper, lå våken til klokken var 5 i dag morges så har vært en litt slitsom dag på jobb.

Noen andre her som har fått en tilsvarende effekt av et medikament for søvn? er første gang jeg opplever noe sånt
Vis hele sitatet...
Men hvordan var selve ruseffekten? Hvis du ser bort fra hvor trøtt de gjorde deg, og kun tenker på hvilken som var diggest... Funker fortsatt Apodorm bedre?
Hei,
Jeg var svært skuffet over mogadon, hadde ikke tenkt å bruke det som noe rusmiddel, men tok en dose på 25mg, og merket så og si ingen ting, lå våken til klokka var 05 og var trøtt som en strømpe resten av dagen, det er lenge siden jeg fikk apodorm men da merket jeg faktisk noe av 10 mg, kan være mange grunner til det, sikkert noen individuelle faktorer.

nå har jeg hvertfall slengt mogadonene på hylla sammen med resten av benzoene jeg ikke bruker, tok totalt 15 av mogadonene og ser intet poeng å fortsette å ta dem.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av tamagotchi Vis innlegg
Men den erfaringen jeg gjorde meg med Imovane kontra Actavis Zopiclone, da tok jeg de ikke for å ruse meg. Brukte det bare mot søvnvansker. 2 stk Imovane pleier å slå meg helt ut sånn at jeg sovner tvert, mens 2 stk Actavis Zopiclone knapt gjorde meg døsig. Og det var ikke sånn at jeg var trøttere de gangene jeg tok de originale Imovane.

Vet at Legemiddelverket har godkjent disse 2 som likeverdige preparater, men jeg er 100 % sikker på at Actavis Zopiclone funker dårligere. Og det er ikke placebo. Har A/B testet de 2 opptil flere ganger.
Vis hele sitatet...
Sitat av tamagotchi Vis innlegg
Godt å vite at det ikke bare er jeg som har hatt negative erfaringer med Actavis. Har forresten også opplevd samme greien med Stilnoct vs Actavis Zolpidem.
Vis hele sitatet...
Kan skrive under på at Actavis er noe dritt.
Får selv skrevet ut Stilnoct(zolpidem) og har merket at Zolpidem Acatvis er LANGT svakere enn når jeg fikk skrevet ut med vanlig stilnoct eske.
Sist endret av pkk1990; 11. november 2015 kl. 02:14.