Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2436
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Hei! Jeg søkte opp meg selv på nummeropplysning nå nettopp, og da fant jeg ut at 1881 har to nummer (i tillegg til mitt egentlige) på meg som jeg ikke har noe som helst med å gjøre (får opp feil nummer når jeg søker bare mitt navn der, med to alternativer, hvor det ene er mitt egentlige og det andre aner jeg ikke hvor kommer fra), mens gule sider gir mitt rette som "hovednummer", men har ett av de andre som alternativ.

Hva er det som skjer her? Er det noen som driver å oppretter nummer i mitt navn? I så fall, hvordan, og hva kan jeg gjøre med det? Er det en spøk (ingen av de to andre nummerne er i min kontaktliste), og i så fall, hvordan gjør de dette?
slettmeg.no - Slik sletter du deg fra nettkatalogene

Enten slett oppføringen med nummeret ditt, eller få de til å fikse oppføringen.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Trådstarter
Joda, jeg skal nok alltids få fjernet det, men nummerne står i mitt navn, på flere telefonkataloger, så jeg lurte på om jeg kunne ta noen ekstra steg for å forsikre meg om at det ikke sitter noen ett sted med fødselsnummeret mitt å herjer eller noe.

Er det forresten noen måte å finne ut hvem abonnementet er hos eller når det ble opprettet?
Sitat av Choobe Vis innlegg
Joda, jeg skal nok alltids få fjernet det, men nummerne står i mitt navn, på flere telefonkataloger, så jeg lurte på om jeg kunne ta noen ekstra steg for å forsikre meg om at det ikke sitter noen ett sted med fødselsnummeret mitt å herjer eller noe.

Er det forresten noen måte å finne ut hvem abonnementet er hos eller når det ble opprettet?
Vis hele sitatet...
Følg instruksjonene på 1881 fra slettmeg.no og spør 1881 om hvordan du skal gå frem.

De vet garantert masse om akkurat denne problemstillingen og hvordan du bør gå fram for å forhindre at dette skjer igjen.

[EDIT:] prøv denne:

http://endre.1881.no/
Sist endret av Turbolego; 27. august 2015 kl. 02:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Trådstarter
Fikk nå satt mitt egentlige nummer som hovednummer og skjult de andre i det minste, dog ett søk rett etterpå ser ikke ut til å ha registrert det, men krysser fingrene for treghet i systemet.

Sendte også en mail til 1881 hvor jeg spurte hvordan de mener jeg burde gå fram, så da venter jeg bare på svar fra dem. Takk for hjelpen.
Har du forsøkt å ringe nummerne?
Om det er noen som har skaffet seg mobilnr på din ID så hjelper det ikke å slette numrene fra nummeropplysningen. Du må kontakte mobiloperatør og informere om at disse numrene ikke tilhører deg.

Worst case så kan du havne i snutens søkelys om de bruker numrene til noe illegalt - og hva ellers skulle være motivasjonen for å skaffe fake nummer?
Dette har skjedd med meg også, dog med naturlig forklaring.

Jeg opprettet en gang et "kontaktkort" ved kjøp av en telefon. Jeg fortsatte å bruke mitt gamle simkort i den nye telefonen. Jeg fikk antageligvis et simkort med den nye telefonen også, men glemte helt at jeg hadde det.

Flere år etter finner jeg det ut ved søk etter navnet mitt på 1881.

Det som imidlertid var irriterende for mitt vedkommende, var at dette nummeret var MYE "bedre" enn det jeg opprinnelig hadde. Typisk: "955 77 555".

Jeg har nummeret registrert på meg fremdeles, men ordnet med nummeropplysning osv.