Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3015
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Hei! Har ett merkelig problem nå, dette begynte i går såvidt jeg husker.

Når jeg slår på internett (enten det er mobildata eller wifi) så blir telefonen varm og batteriet tømmes utrolig fort (gikk 15% på en time eller noe tidligere!), til tross for at den har hatt utrolig god batteritid før. Hvordan får jeg fjernet dette? Jeg har prøvd å restarte den.

Jeg mistenker "my Xperia" appen som lar deg spore telefonen, ettersom jeg etter en restart fikk en mail med min lokasjon, men jeg har hatt den en stund uten problemer, så hvorfor skulle den begynne å tulle nå?

Noen som har noen løsninger? Google ga meg ingenting foreløpig...
Vel har lignende problemer! Begynte igår. Batteriet forsvinner utrolig raskt og telefonen blir fort varm! Sendt mail til leverandøren siden dette er jobbtelefon. Skal gi en tilbakemelding.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Trådstarter
Vet ikke hva det var, men det gikk over når jeg deaktiverte og reaktiverte my Xperia.
Blir telefonen varm, så betyr det at CPU`en brukes mye. Når dette settes i sammenheng med at du skrur på 3/4/WiFi så er det en eller bakgrunnsprosess som enten oppdaterer telefonen eller gjør mange spørringer.
Som regel er det en bug i programmet som gjør at den går i loop, eller som du nevner en lokasjons-sporing som gjør at det gjøres utrolig mange forespørsler ut fra telefonen din.

hvis en software reset ikke hjelper, så tyder det på at det er en av de pre-innstallerte programmene på telefonen din som forårsaker dette og da ville jeg gått til forhandler for å spørre om de kan flashe telefonen din med en ny firmware eller lignende.

Bra du fikk løst opp i det når du reaktiverte "My Xperia"