Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 867
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Etter min katastrofe med og kopiere en MySQL-database mappe (InnoDB) over i Dropbox for å og ta den hjem bestemte jeg meg for å flytte hele datafolderen inn dit, og joda, det gikk fint det, men nå henger Dropbox og sier bare "downloading 2 files" fra nå til the end of time. Den har syncet i dag, jeg fikk de fleste filene, men disse to siste er tydeligvis for mye å be om.

Jeg har sjekket (prøvd å åpne en tabell jeg lagde hjemme i går i phpMyAdmin), og jeg får bare beskjed om at den ikke er der, nesten som halvparten av informasjonen ikke ble lastet ned.

Jeg har prøvd og slå av og på maskinen, og å linke/unlinke maskinen. Burde jeg kanskje slette hele folderen og avinstallere dritten? Har en del der, og det vil ta tid å laste ned igjen, så vil ikke prøve det med mindre det ikke er noen andre ting jeg kan prøve.

Kan også nevne at det har funket perfekt tidligere, og at det dermed sannsynligvis ikke er en anti-virus/brannmur issue (men hey, hva vet vel jeg?).

Noen forslag? Om ingen har noen og reinstall ikke funker så bærer det vel til Dropbox support, men jeg har dårlige erfaringer med responstid på supporttjenester generelt, og jeg vil helst ha dette løst så fort som mulig.
Sist endret av droppboks; 8. mai 2014 kl. 08:54.
Reinstall av dropbox har jeg erfaring med at funker for de fleste problemer. Du slipper å laste ned alt igjen da filene du allerede har synkronisert er lagra på maskinen din fra før (med mindre du sletter de). Det tar derfor ikke mye tid.
Sist endret av AkerUE; 8. mai 2014 kl. 08:59.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Trådstarter
Funket ikke, så jeg får vel konkludere med at jeg fucka opp hjemme, og at den ikke ble heelt ferdig å laste opp, og siden den PCen er av, så prøver den å synce opp, og denne å synce ned, og det fucker opp alt. (Legit teori?)
Det kan hende. Hvor store filer er det snakk om? Og hvordan filtype? Du kan jo evt. prøve å laste ned fra dropbox.com, og dersom det ikke fungerer så er ikke filene tilstrekkelig lastet opp.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Trådstarter
Problemet er at jeg ikke vet hvilke filer det er, jeg aner ikke akkurat hvordan InnoDB lagrer tingene sine. De er ikke særlig store, er bare struktur der foreløpig, men det går vel greit, jeg får finne ut av det til i morgen.
Ligger filene i web-grensesnittet til Dropbox? Tror du kan se det der om de er lasta opp helt eller ikke.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Trådstarter
Jeg fant problemet, den kunne ikke synkronisere mens MySQL var på av en eller annen grunn. Jeg slo den av, og da fikk jeg alt sammen.


Edit: Sånn hvis noen får samme problem.
Sist endret av droppboks; 9. mai 2014 kl. 09:51.