Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3515
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
Makker og jeg kunne tenkt oss å ta det litt lungt i Asia nå som vi har dimmitert, og det virker som Bali er et sted med en godt etablert kultur for det å leie villaer over lengre perioder enn "vanlige" ferier (vi ser for oss en 1-1.5 mnd).

Hver av oss har en 30-40k til disp. men liten/ingen erfaring med lengre opphold i utlandet. Etter hva jeg har skjønt må vi forvente å legge en 500-800kr per natt for en "ok" villa med 2 soverom (må ligge i nærheten av sentrum, et krav er at vi får trent på et senter), I hvert fall en 10-14k på fly (per pers), og mer vet jeg ikke.

Dersom noen kunne postet noen nettsider, evt. delt litt erfaringer når det kommer til visum, daglige utgifter, forsikringer, vaksiner, etc. så hadde jeg (vi) vært veldig takknemlig. Tanken er jo å slippe og gå på en økonomisk smell første lengre tur til Asia.
15-24k for villa i mnd??! RAN! Du får SUITE på bra hotell (long-term rate) til 10k mnd. Villa bør maks ligge på 15k, og selv det er utlendingpris. Vurdert Thailand btw?

Sjekk ut AirBNB.com forresten - mye bra, men overpriset. Greie pekepinne dog på cirka hva nivået er.
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
Trådstarter
Sitat av nikita Vis innlegg
15-24k for villa i mnd??! RAN! Du får SUITE på bra hotell (long-term rate) til 10k mnd. Villa bør maks ligge på 15k, og selv det er utlendingpris. Vurdert Thailand btw?
Vis hele sitatet...
Blir vel en 10k på hver av oss, for en mnd. Synes ikke det er for ille med tanke på at den vi ser på er 370 kvadrat, privat basseng, sentral plassering, daglig frokost, og to "ansatte". Men som sagt, har null erfaring med dette.

Hvorvidt det er Thailand eller Bali er egentlig ikke så viktig. Planen er å finne en villa i nærheten av et senter med oly/crossfit relatert "tema", ha et greit område å gå tur/løpe i, og et helst par utesteder. Ingen store krav til strender, eller nærliggende turistattraksjoner.

Sitat av nikita Vis innlegg
Sjekk ut AirBNB.com forresten - mye bra, men overpriset. Greie pekepinne dog på cirka hva nivået er.
Vis hele sitatet...
Ser på den nå, takk!
Jeg skjønner "dimme-penga" brenner i lomma, men å leie seg en 370 kvadrats villa med to ansatte blir vell overkill?
Hadde det vært meg, hadde jeg funnet enn litt ekstra fin "beach bungalow". Da kan man eventuelt bli mye lenger, eller ikke bruke så altfor mye bare.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Johnny B Vis innlegg
Hvorvidt det er Thailand eller Bali er egentlig ikke så viktig. Planen er å finne en villa i nærheten av et senter med oly/crossfit relatert "tema",
Vis hele sitatet...
Hva skal dere med oly/grossfit? Det er jo bare tulletrening.
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
Trådstarter
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Hva skal dere med oly/grossfit? Det er jo bare tulletrening.
Vis hele sitatet...
Er med tanke på faktisk vektløfting/oly løft. Stort sett de eneste senterene med ordentlig utstyr, kalk og gulv du kan droppe plates på.




Jeg skjønner "dimme-penga" brenner i lomma, men å leie seg en 370 kvadrats villa med to ansatte blir vell overkill?
Hadde det vært meg, hadde jeg funnet enn litt ekstra fin "beach bungalow". Da kan man eventuelt bli mye lenger, eller ikke bruke så altfor mye bare.
Vis hele sitatet...
Stråhytta har sine poeng, men vi skal begge videre i hæren nå mot sommeren, og tanken er å få dratt det litt ut i en måneds tid.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Johnny B Vis innlegg
Er med tanke på faktisk vektløfting/oly løft. Stort sett de eneste senterene med ordentlig utstyr, kalk og gulv du kan droppe plates på.
Vis hele sitatet...
Da er det noe helt annet!

Ellers har jeg hørt at det er latterlig billig for rimelig digge leiligheter og feriehus i Thailand. Hvorfor må det absolutt være så latterlig stort osv når dere bare er to personer?
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Hva skal dere med oly/grossfit? Det er jo bare tulletrening.
Vis hele sitatet...
Vektløfting er tulletrening? (anerkjenner ikke cf)
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kong Grizzly Vis innlegg
Vektløfting er tulletrening? (anerkjenner ikke cf)
Vis hele sitatet...
Da er det noe helt annet!

Ellers har jeg hørt at det er latterlig billig for rimelig digge leiligheter og feriehus i Thailand. Hvorfor må det absolutt være så latterlig stort osv når dere bare er to personer?
Vis hele sitatet...
Var nok bare en liten misforståelse, så nok om det med CF.

Som sagt er tanken å få dratt det litt ut i en måneds tid. Jeg forstår idyllen med å leve billig på stranden eller i en liten leilighet, men det er ikke hva vi søker (denne gangen).
the hardest thing about crossfit is explaining to your parents that you`re gay..

Må det være Bali btw? Hva med Vietnam eller noe borti der?
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
Trådstarter
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
Må det være Bali btw? Hva med Vietnam eller noe borti der?
Vis hele sitatet...
_Må_ ikke være Bali nei
Vil sterkt anbefale dere å revurdere dette litt, det høres utrolig mye fetere ut enn det er i praksis... Skjønner ønsket om luksus, men dere vil fort kunne ha det langt gøyere for pengene om dere disponerer de litt smartere. En luksusleilighet er hummer for en uke med vennegjengen eller long-term opphold. En top notch resort er nok tingen for dere.
Skal dere benytte så høye beløp i "husleie", bør dere kanskje vurdere The Legian? Ligger på stranda.
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
Trådstarter
Sitat av nikita Vis innlegg
Vil sterkt anbefale dere å revurdere dette litt, det høres utrolig mye fetere ut enn det er i praksis... Skjønner ønsket om luksus, men dere vil fort kunne ha det langt gøyere for pengene om dere disponerer de litt smartere. En luksusleilighet er hummer for en uke med vennegjengen eller long-term opphold. En top notch resort er nok tingen for dere.
Vis hele sitatet...
Fant flere "kurante" villaer til en 7-10k i mnd. på den siden du linket. Om et top notch resort kan matche den prisen, er jo det så klart noe å vurdere.
Sitat av Johnny B Vis innlegg
Fant flere "kurante" villaer til en 7-10k i mnd. på den siden du linket. Om et top notch resort kan matche den prisen, er jo det så klart noe å vurdere.
Vis hele sitatet...
Ah, på det nivået er det mer fornuftig ja. Men 20+ per måned får du helt fint resort for. 7 - 10k er derimot mer sindig. Kos dere!
Hei!

Noen som vet hvor strenge indonesia er mtp. visum? Hva må til- eller hvor kriminell må man være for å ikke få visum?

Ble for en stund tilbake tatt for besittelse av 4gr. hasj. kan dette gjøre at jeg ikke får visum?

Avreise 19 feb. og er litt urolig..

Beklager at jeg utnytter meg av tråden din, men ingen som svarte meg på min