Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1429
ref:

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenri...icle659925.ece


Hvordan er statusen til NFF? Har man noe oversikt over hvor mye myndigheten følger med dette forumet og dens medlemmer??

Har kanskje noen opplevd at politiet har referert til noen en har publisert her??
Om jeg ikke tar feil er det ikke noe nytt at politiet overvåker dette forumet.
Sist endret av Sambadelight; 14. juni 2006 kl. 15:46.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av freeeed
Har kanskje noen opplevd at politiet har referert til noen en har publisert her??
Vis hele sitatet...
Jeg har nok fått noen telefoner, men kun som følge av at dem har blitt tipset av nettstedets brukere.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er det noen spesiell grunn til at "onkel" skal ha noen spesiell interesse av å følge dette forumet ekstra nøye?
Sitat av OleBole
Er det noen spesiell grunn til at "onkel" skal ha noen spesiell interesse av å følge dette forumet ekstra nøye?
Vis hele sitatet...
Fordi folk åpent innrømmer at de har gjort, gjør, eller skal gjøre, ulovlige handlinger.
Lite tøft å skryte av en historie, å så i etter tid bli huka inn.
men men tar d ikke så tung, ting som står på nnf er jo ikke konkrete bevis.
Sitat av Wink
Lite tøft å skryte av en historie, å så i etter tid bli huka inn.
men men tar d ikke så tung, ting som står på nnf er jo ikke konkrete bevis.
Vis hele sitatet...
Riktig. Alt du skriver her er jo ikke gangbart i retten. Så da ser jeg ikke helt interessen til "onkel politi" vedrørende dette forumet. Eller er jeg bare naiv nå..?
Hvordan håndterer NFF logger med IP-adresser og logger som knytter brukerne til disse loggene? Hørte blant annet at ThePirateBay.org slettet alt av IP-adresser hvert døgn for å hindre at politi kunne bruke disse videre.

Gjør NFF noe lignende slik at "onkel" ikke får det enkelt hvis de får rettslig godkjennelse til utlevering av opplysninger?
Er man redd for å bli "bustet" for ting og tang, så er det jo bare å bruke en proxy, så er du safe.
problemet er att vi vet ikke hva innebærer akkuratt "en liten mistanke" selv om det kanskje defineres av en lov ellers kan vel PST bruke dette argumentet som unnskyldning for å avlytte GSM samtaler, ISDN, voice over ip, etc som egentlig ikke har noe med terror å gjøre. jeg tror de bruker dette argumentet som en unnskyldning for å gjøre hva de vil. situasjonen blir bare verre når flere og flere ISPer innfører mulighet for å dumpe hele IP pakker for hver bruker og så analysere det senere. derfor vil jeg tro att bruken av kryptering blir bare viktigere og vikigere for å beskytte seg selv mot statlige overgrep.
Sist endret av cspace; 25. juni 2006 kl. 17:48.
drQ
Egendefinert
Sitat av OleBole
Riktig. Alt du skriver her er jo ikke gangbart i retten. Så da ser jeg ikke helt interessen til "onkel politi" vedrørende dette forumet. Eller er jeg bare naiv nå..?
Vis hele sitatet...
Det er jo ofte slik at ting må begynne et sted. Hvis du gjør noe ulovlig er det sjelden 1% av etterforskningen er det som setter deg i fengsel, men prosenten gir gjerne nye 5, som gir nye 10 osv...

Tror kanskje du er litt naiv hvis du tror at politiet ikke har noen interesse for noen andre omstendigheter rundt en sak en akkurat det ene fullstendig fellende beviset, ja.

edit: on-topic:
Ellers har vel folk forholdsvis liten kunnskap om hva PST er og hva de driver med hvis de tror at det er de som skulle ha mest interesse av forumet.
Sist endret av drQ; 25. juni 2006 kl. 19:39.