Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1523
Skal til Tyskland med 5 kompiser om to uker. Jeg har selvfølgelig planer om å ta med meg en flaske med sprit hjem til Norge, men så har det seg sånn at jeg ikke fyller 18 før i oktober. Vil dette by på noen problemer? Hva kan skje dersom de stopper meg, og jeg viser at jeg mangler 4 måneder på å være myndig? Jeg var i England sammen med en kompis i desember og da ble jeg ikke stoppet. Noen som tror det er sannsynlig at jeg (vi) blir stoppet i tollen?
Fem unge menn som tilsynelatende reiser sammen vil jeg tro har større sjangs for å bli stoppet en herr. Gjermundrød på 68 år som reiser alene.
Det som "kan" skje visst de stopper deg, er at de tar fra deg varen(e). Jeg blei stoppa da jeg kom hjem fra Tunisia i fjor (var under 18 på den tiden) og da det viste seg at jeg hadde kvota mi vinka de meg bare videre.
Det er allerede en tråd om dette på forumet. Konklusjonen der var etter hva jeg husker "Er du under 20/18 (avhengig av hva du prøver å ta inn i landet), blir du 1. fratatt varene, 2. Bøtelagt." Enkelte har vært meget heldige og sluppet bøter/anmeldelse, da dette er et sjeldent unntak.
Sitat av Nordino
Skal til Tyskland med 5 kompiser om to uker. Jeg har selvfølgelig planer om å ta med meg en flaske med sprit hjem til Norge, men så har det seg sånn at jeg ikke fyller 18 før i oktober. Vil dette by på noen problemer? Hva kan skje dersom de stopper meg, og jeg viser at jeg mangler 4 måneder på å være myndig? Jeg var i England sammen med en kompis i desember og da ble jeg ikke stoppet. Noen som tror det er sannsynlig at jeg (vi) blir stoppet i tollen?
Vis hele sitatet...
Du har ikke lov å ta med deg sprit som 18 åring heller... ikke inn til norge ihvertfall...
Trådstarter
92 0
Hvor dyr blir eventuelt denne boten?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Tja, jeg hadde 9 halvlitere øl med meg som 17 åring og fikk 600 i bot, med sprit er det vel værre?
et godt råd kan jo være å forsøke å snakke med noen litt eldre, snille mennesker på flyet/båten om de vil ta med seg flasken for deg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvis dere skal kjøre? Så kjør over gamle Svinesund (Hvis dere bor i nærheten)
Tollen er slappe på den gamle tollstasjonen på Svinesund.
En kompis og jeg ble stoppa da vi var under 20 (vi var faktisk akkurat 18) i tollen på gardermoen, hadde med oss en spritflaske. Tolleren spurte hva vi hadde og vi sa en flaske sprit hver (og var dritnervøse) så gjennomlyste de bagen vår, tok en titt i passene og ba oss gå videre.
En kompis, han er 16, ble tatt med tre flasker vodka fra tyskland, i håndbagasjen. Han fikk bot på 600,-.
Skjønte ikke helt, men forstod det sånn at foreldra fikk med seg drikka hjem og har den. Er ikke sikker, kan hende snuten bøffa det.

Men det er vel kanskje lurest å pakke det godt inn så det ikke knuser og ta det med den bagasjen som ikke er hånbagasje.