Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  286 80141
Anonym bruker
"Fiendtlig Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Du har jo egentlig fått svar på alt du lurte på, men kan legge til mine personlige preferanser/erfaringer.

Jeg vil egentlig ikke anbefale standard plantejord fra plantasjen e.l. de har ofte noen passasjerer med seg (div små skadedyr som kan være kjipe mot plantene dine), Cannabis er glad i lett luftig torv-jord, og da anbefaler jeg Atami bio-grow, dette er på lager inne, og garantert fri for skadedyr. Leca kuler er heller noe man har på overflaten og nederst i potten. Laget på toppen er for å skåne jorden fra for mye fordamping og laget i bunnen er for drenering. Man trenger bare 1cm eller to.

Frø er omfattet av såvareloven og er ulovlig, vi må følge norsk lov her inne også.

Dette med kaldfjøs må i såfall fikses på litt, plantene dør under 14 grader celcius, de bør ideelt ikke gå under en 16-17 grader, en jevn temperatur på rundt 22-27 grader er fint, det viktige er å ikke ha store forskjeller på temperatur og fuktighet på kort tid.

Jeg har over tid kjøpt litt utstyr her og der, det fantes ikke gode Norske nettbutikker da jeg holdt på med det her så mye kom fra utlandet. I dag sverges det til mikrogartneriet.no, de er jævla bra på service og du kan til og med ta en telefon og ha en diskusjon om diverse utstyr med de: Det her burde være en selvfølge men, ikke nevn cannabis, si du dyrker tomatplanter.
Vis hele sitatet...
Jeg og flere jeg kjenner har brukt slik billig jord i årevis uten at noen av oss noen gang har hatt problemer med bugs. Kjøper konsekvent jord der den er billigst, blander inn lecakuler for å få den luftigere og legger et lag i bunnen av pottene for drenering. Bruker ikke leca på toppen av pottene da de uansett drikker så mye vann at det lille de tørker inn ekstra på toppen er uten noe som helst betydning.

Ser at noen her sliter med spiring og stiklinger. Jeg trøblet også med det i starten, men har funnet løsningen for meg. Kjøp en spiringsmatte, dette er en liten varmematte som legges under pottene du har sådd/satt stiklinger i. Etter at jeg begynte med varmematte så har jeg hatt 100% overlevelse på stiklinger. Spiring av frø er litt mere bingo, men spiringsprosenten økte MYE med varmematte.
Her er en slik matte jeg snakker om: https://www.gartnerbutikken.no/produ...tte-53-x-22-cm
Anonym bruker
"Vanskelig Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg dyrket ifjor i vinduskarmen og under bordlampa. Ble liten plante og ikke mye cannabis, men det gikk.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ser at noen her sliter med spiring og stiklinger. Jeg trøblet også med det i starten, men har funnet løsningen for meg. Kjøp en spiringsmatte, dette er en liten varmematte som legges under pottene du har sådd/satt stiklinger i. Etter at jeg begynte med varmematte så har jeg hatt 100% overlevelse på stiklinger. Spiring av frø er litt mere bingo, men spiringsprosenten økte MYE med varmematte.
Her er en slik matte jeg snakker om: https://www.gartnerbutikken.no/produ...tte-53-x-22-cm
Vis hele sitatet...
Veldig godt tips, ikke la det bli for tørt eller for fuktig og bruk en slik matte for å holde miljøet stabilt.

Hvis man vil korte ned spiringsprosessen litt , slippe jord og clonex og gjøre det enda enklere er en slik sak helt prima
https://sweettomat.no/no/dyrkerom/19...0-planter.html

Men kan være greit å gjøre det på gamlemåten i begynnelsen så man får følingen for det.
Lær deg å kjøre først, så kommer farten med tiden
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar




Jada vifta er retard, men alt er på plass nå
Sist endret av meaculpaUIO; 6. april 2020 kl. 11:43.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Selvforsynt Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Men hvordan lager dere frøene������ jeg har ingen frø men vill gjerne dyrket i mitt nye drivhus m varme og lys.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men hvordan lager dere frøene������ jeg har ingen frø men vill gjerne dyrket i mitt nye drivhus m varme og lys.
Vis hele sitatet...
For å få frø må man da pollinere hunnplanter med pollen fra hannplanter.
Vi tillater ikke noe handling av frø her, eller hvordan du skal skaffe de.
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg




Jada vifta er retard, men alt er på plass nå
Vis hele sitatet...
Her så ville jeg hatt lyset nærmere/så nærme som mulig (ser ut om cfl/sparepære??). Om du ser, så ser du at de strekker seg en del mot lyset, som indikerer at de får for lite.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Går bedre med dem nå, 3 av dem klarte seg. To av de har fått flere bladbad, den siste er nettopp kommet ut av frøet.

Men det tar tid det her.. kommer til å bli tom igjen på verste måte, fra høyt forbruk til ingenting igjen snart.

Det er ikke akkurat bare å spire et frø og røyke en joint, går treeeeigt.

Ikke et eneste THC molekyl synlig så langt, THIS ONE IS FOR PATiENT PEOPLE

crying poetry
Sist endret av meaculpaUIO; 14. april 2020 kl. 14:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Krysser fingre for deg Meaculpa; kjører du auto eller vanlig, og er det femininiserte frø?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Skal være feminisert alle 3
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Skal være feminisert alle 3
Vis hele sitatet...
Pass på, det er en sjanse for at den blir hermie. Min ble det, men mest sannsynlig pga stress elns.
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
I teorien om man har samlet opp noen frø fra diverse baggies over tid, vil disse være brukbare?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
I teorien om man har samlet opp noen frø fra diverse baggies over tid, vil disse være brukbare?
Vis hele sitatet...
mest sannsynlig, men ikke anbefalt da du ikke vet strain.
weed blir det nok, bare sørg for å ha nok planter til å lugge vekk hannplantene når de viser seg
Noen som har prøvd bokashivann til planter?
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan noen anbefale noen greie lamper for et oppstartsprosjekt med type 2 planter?
Bør jeg mikse perlitt i jorden før jeg planter stiklingene? Hvor mye i så fall?
Har lest at ca 2cm med leca i bunn av potten er standard, det har jeg planlagt for. Skal leca kun benyttes i bunn av potten, eller skal dette mikses i jorden også?
Sist endret av MisterNask; 16. april 2020 kl. 22:53.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av MisterNask Vis innlegg
Bør jeg mikse perlitt i jorden før jeg planter stiklingene? Hvor mye i så fall?
Har lest at ca 2cm med leca i bunn av potten er standard, det har jeg planlagt for. Skal leca kun benyttes i bunn av potten, eller skal dette mikses i jorden også?
Vis hele sitatet...
Er ikke kritisk, perlitt vil holde mer på fuktigheten, men ikke nødvendig.
Spørsmålet er heller hva slags jord du har? Den bør være luftig og helst ha endel torv i seg. Vanlig plantejord/blomsterjord kan ofte være for sur/kompakt.

Naturtorv kan være lurt å blande inn sammen med vanlig blomsterjord.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
*tar av seg engangshanskene, rensker stemmen, holder monolog*

Jeg pottet om til de "ordentlige" pottene de skal stå til høsting, nå i kveld.

Kjøpte en pose leca kuler til 49, legger et 2-3 cm lag av dem i bunnen av pottene, og så jorden etterpå.
Pottene mine har nå hull og sånn fat også under dem som samler vann som går gjennom.

Hvis perlitt er greit å blande i jorden, så vil jeg prøve å ha litt vermiculitt oppi jordmiksen.

Det kan ihvertfal UMULIG skade planten eller jorden.

Det vil isteden bidra til økt fuktighet og fluffyhet (luftrom) i jorda, slik det gjør for coir og soppsubstrat generelt.

Her har dere hasjkandidat nombah one, i sin nye pimpe potte, med både leca kuler, hull i bunnen, og verm' i jorda.






Nå venter jeg bare på "spesial cannabis næring" fra Hampen i Tromsø, og så er jeg alfa grower warrior 3000
Sist endret av meaculpaUIO; 17. april 2020 kl. 00:26.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Åh oh, det nederste bladparet som ikke er taggete, har fått et gult blad.

Virker nær umulig å diagnostisere for en nybegynner, når det kan være nesten 10 forskjellige årsaker?

https://www.growweedeasy.com/why-cannabis-leaves-yellow

6.) Magnesium Deficiency
Symptoms
Magnesium deficiency causes yellow stripes on the cannabis leaves between the marginsYellowing in between the veins on leaves, often located lower down on the plant.

Jeg har Limestein å tilsette jorda for å gjøre den mer basisk - er det beste forslag her? Aner virkelig ikke hvordan jeg skal gå frem. Det er så mange forskjellige ting som kan være galt.

Sist endret av meaculpaUIO; 19. april 2020 kl. 02:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ikke å bry seg om, nederste blad vil visne etterhvert, noen er ganske proaktiv med å beskjære de nedre bladene som ikke får så mye lys før de begynner å gulne. Det er litt forskjellige preferanser her.

Du kan se litt her: https://www.leafly.com/news/growing/...rijuana-plants

Edit: Og i samme videoen snakkes det om "topping", det er teknikken der man klipper bort toppskuddet, så vil de to greinene under ta over som to toppskudd, du får da utnyttet plassen bedre ved å holde planten lavere og at du får flere toppskudd om du topper flere ganger.
Sist endret av Dodecha; 19. april 2020 kl. 03:09.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Er ikke kritisk, perlitt vil holde mer på fuktigheten, men ikke nødvendig.
Spørsmålet er heller hva slags jord du har? Den bør være luftig og helst ha endel torv i seg. Vanlig plantejord/blomsterjord kan ofte være for sur/kompakt.

Naturtorv kan være lurt å blande inn sammen med vanlig blomsterjord.
Vis hele sitatet...
perlitt er for luft og drenering, vermikulitt er slik du beskrev.

også om man blander i naturtorv så senker det ph betraktelig, noe det tar lang tid før f eks kalk vil fikse, og man ender opp med at alt av mangelsykdommer kommer med en gang pga ph, og selv om man har ph+, kalk osv så vil man slite med å holde de levende da.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ah, takk for korrigeringer!

Jeg var litt rask i svingen der angående torvet, har brukt slike ferdigblandinger med lett torvbasert jord og perlitt, men det er utsolgt over alt nå.
Og det er jo åpenbart en grunn til at slike produkter eksisterer da de har korrigert ph i forveien. Jeg var av inntrykket at man lett kunne blande jord og torv sammen og bruke det men der tok jeg feil.
Sist endret av Dodecha; 19. april 2020 kl. 13:07.
ja ikke alle som kan kjøpe ren torv å blande med kompost, kalk osv for så å la det "koke" et år+, men har man muligheten er det spennende å lage sin egen "superjord" til økologisk dyrking.

driver fortsatt og tester forskjellige typer kompostering med forskjellig avfall så er ikke akk ekspert på å lage egen superjord enda enda, men for å forbedre kjøpejord el lage egne næringsoppløsninger, rotstimulator (humic acid) osv så har jeg handla mye "snacks" her, litt diy men mye penger spart.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Åja, så det er vanlig at planten ditcher de to nederste "streitingbladene"?

Hvor i helvette kommer den blå greasen fra? Det er slangen som er kobla på vannpumpa til vannkjøler. Plutselig var det blå grease nedi tanken...
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Åja, så det er vanlig at planten ditcher de to nederste "streitingbladene"?
Vis hele sitatet...
ja, og ikke få panikk om det neste laveste paret fortsetter se ut til å gjøre det samme langsomt om det er dårlig lys der de bladene er.

skjer det videre så bare sjekker du at ph er ok på runoff (vannet som kommer ut av bunn når du vanner for mye) før du begynner å lese på nett om hva det kan være for lite av osv.

som regel alltid feil ph som gir slike problemer, men om det ikke er feil ph er det trygt å diagnostisere hva det er for lite/mye av og justere gjødsling deretter. dette er standard måte for å finne ut hva som er galt om man vet/mistenker det har med næring og gjøre.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Åja, så det er vanlig at planten ditcher de to nederste "streitingbladene"?
Vis hele sitatet...
Ikke bare de, men flere av de nederste bladene etterhvert. Planten dropper de for å heller konsentrere seg om de bladene på toppen som har tilgang til godt lys. En godt trimma plante vil nesten ikke ha blader lengre ned på stilken, og folk bruker ofte å klippe vekk alt nede som ikke har godt lys, sånn som det her:

Pilleknaskern: det er alger, vask tanken din. Det finnes utblandede hydroperoksid løsninger for å holde alger unna. Sørg for at det ikke kommer lys inn i tanken
Sist endret av Dodecha; 19. april 2020 kl. 16:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vaska tanken en eller 2 dager før. Da var det alger der men det så ikke slik ut. Det ligner mer på grease som brukes til å smøre ting, lukter også slik. Det kom også et belegg på vannet og vannpumpa og det så ut som noen hadde smurt fett på den.
Da jeg fikk det på fingrene var det vanskelig og vaske av og. 100% sikker på at det der ikke er alger.
Har jobbet mye med grease og ganske sikker på at det er det, men hvor kommer det fra tro?


Fant synderen, er det veldig skadelig for planten? Skal vaske tank osv såklart.
Sist endret av NokErNok; 19. april 2020 kl. 16:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Vaska tanken en eller 2 dager før. Da var det alger der men det så ikke slik ut. Det ligner mer på grease som brukes til å smøre ting, lukter også slik. Det kom også et belegg på vannet og vannpumpa og det så ut som noen hadde smurt fett på den.
Da jeg fikk det på fingrene var det vanskelig og vaske av og. 100% sikker på at det der ikke er alger.
Har jobbet mye med grease og ganske sikker på at det er det, men hvor kommer det fra tro?


Fant synderen, er det veldig skadelig for planten? Skal vaske tank osv såklart.
Vis hele sitatet...
du tar jo stegene man bør, går fint det der.
fettløselig er det sikkert da det ser ut til å være noe tettende/smørende som skal holde mot vann, så en god vask og flush er vel mer helgardering nå, uten at jeg er ekspert på hydro.
verre om du somehow klarte blande en sånn klump med jord, måtte ha bytta jord uten å skade røttene for mye da evt xD
Det første bladparet kalles frøblad/cotelydon og utgjør et lite næringslager for planten. Den lever av næringen fra de bladene den første tiden, det er helt normalt at de blir gule etter en tid. Jeg pleier ikke å gi spirer næring før de bladene har begynt å gulne.
Anonym bruker
"Reflektert Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan vil det være med lukt hvis man dyrker par planter (spacebucket kanskje)? Har et rekkehus med tre etasjer, deler vegg med en nabo mens på den andre siden er det parkeringsplass (for meg og de rett over plassen). Tenkte å gjøre det i underetasjen hvor jeg har vindu ut mot hagen. Hagen er et par meter under parkeringsplassen/veien
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan vil det være med lukt hvis man dyrker par planter (spacebucket kanskje)? Har et rekkehus med tre etasjer, deler vegg med en nabo mens på den andre siden er det parkeringsplass (for meg og de rett over plassen). Tenkte å gjøre det i underetasjen hvor jeg har vindu ut mot hagen. Hagen er et par meter under parkeringsplassen/veien
Vis hele sitatet...
Du må ha kullfilter eller annen måte å håndtere lukt på. Å bare la det stå til vil stinke ned alt for mye.
Når jeg bytter vannreservoar justerer jeg ph til 5.8, dagen etterpå er den oppe på 6.5 igjen ca. burde jeg justere eller la det være? Normalt at det hopper opp så fort?
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Når jeg bytter vannreservoar justerer jeg ph til 5.8, dagen etterpå er den oppe på 6.5 igjen ca. burde jeg justere eller la det være? Normalt at det hopper opp så fort?
Vis hele sitatet...
ikke personlig erfaring, men lest ofte at det skjer og at folk justerer for det, for hva det er verdt.
Noen mener at planten justerer dette selv for å ta opp næringen den trenger..
kan vel legge til at når du har ting såpass som du, så mister du bare maks en ukes tid verdt av veg om du fucker til litt.
anbefaler å fucke opp litt med vilje i retning næring/RH/PH/lys for å bli kjent med strainen mens det er i veg faktisk, så man kan se "feil" osv asap når de er i blomst
Gjorde vell det med ph 1 dag i veg. Nå er den 4 uker ut i blomst da.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Noen mener at planten justerer dette selv for å ta opp næringen den trenger..
Vis hele sitatet...
høres ut som du tenker på økologisk dyrking (i jord?).

der mikroliv og røtter jobber i lag, bufrer ph og næring for å lage det trivelig rundt seg selv mens de får belønning i form av sukkerarter fra planta når de spiser (bryter ned) det planta trenger, osv osv..?

sånn jeg sikter å drive på, og har jobba lenge med å bygge opp kunnskapen, men uten å vite tror jeg ikke det er tilfeldig at hydro osv ikke/sjeldent er nevnt ved slik dyrking.
Godt mulig det ja.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Gjorde vell det med ph 1 dag i veg. Nå er den 4 uker ut i blomst da.
Vis hele sitatet...
det jeg tenker på så trenger du lengre tid med mishandling enn det..
for å ta hydro og ph som eksempel da så ville jeg ha latt det være kontrollert for lavt til jeg ser mangel på Ca/Mg og evt fosfor mens jeg vet der er nok der, -da jeg jeg sikkert når det er for lavt før det skjer om jeg følger med.

samme med trening og alt, push det til grensene så lenge det overlever, så sikter du inn til en god mellomting/balanse for perfeksjon..

men seff ikke gjør det nå som de er i blomst, det er litt for dyre forsøk for min smak hvertfall :P

i dine sko akk nå ville jeg bare fulgt med og gjort mitt beste for å holde riktig ph og ec, men hydro er ikke akk mitt spesialfelt.. :/
Blir siste gang med hydro tror jeg. Helvettes til søl. Coco neste kanskje
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Blir siste gang med hydro tror jeg. Helvettes til søl. Coco neste kanskje
Vis hele sitatet...
hva tenker du er søl? tenker du på alt styret så kommer uansett medium på en el annen måte føler jeg
Sist endret av Munted Artist; 21. april 2020 kl. 08:14.
Vannlekkasjer stort sett.
Anonym bruker
"Reflektert Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av moret Vis innlegg
Du må ha kullfilter eller annen måte å håndtere lukt på. Å bare la det stå til vil stinke ned alt for mye.
Vis hele sitatet...
Takk for svar.

Nå må jeg bare manne meg opp og skaffe meg frø på en eller annen måte.
Anonym bruker
"Opptatt Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De av dere her inne som har grodd; har dere fått prima buds? Har dere brukt autoflowers?
Anonym bruker
"Opptatt Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av moret Vis innlegg
Du må ha kullfilter eller annen måte å håndtere lukt på. Å bare la det stå til vil stinke ned alt for mye.
Vis hele sitatet...
Er man nødt til å ha andre delen av filteret slik at den trekker inn direkte frisk luft fra utsiden av huset? Jeg har helst ikke mulighet til å ha den hengende ut vinduet, men vinduet kan godt stå åpent. Evt kan jeg gro i telt hvis det utgjør noen forskjell?
Sitat av Dodecha Vis innlegg
For å få frø må man da pollinere hunnplanter med pollen fra hannplanter.
Vi tillater ikke noe handling av frø her, eller hvordan du skal skaffe de.
Vis hele sitatet...
Du kan også stresse planten din under blomst og få hermies. Om du har feminiserte frø blir frøene i hermies feminiserte. Snakker av erfraring. Frøene fra hermies har jeg også funnet ut at er mye sterkere og vokser mye kjappere enn alle frø je har kjøpt fra store frøbanker.

Og det viktigste med oppevaring av frø er og ha dem i kjøleskapet for og simulere vinter dvale.
Sist endret av lizardwizard; 22. april 2020 kl. 15:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Noen som har noen gode tips til å gjøre spiringen enklere? Jeg opplever for øyeblikket at frøene får en liten hale (3-4mm) før de plutselig stopper utviklingen totalt. Flere av frøene har vært uten tegn til liv i 4-5 dager. Jeg har prøvd å spire de i en matboks med tørkerull metoden for å bevare fuktigheten, det er ca 25C i rommet.
Disclaimer: Har bedre frø på vei, disse er plukket ut av noen buds i nederland, kjønn og alt annet er uvisst.
Anonym bruker
"Fiendtlig Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av MisterNask Vis innlegg
Noen som har noen gode tips til å gjøre spiringen enklere? Jeg opplever for øyeblikket at frøene får en liten hale (3-4mm) før de plutselig stopper utviklingen totalt. Flere av frøene har vært uten tegn til liv i 4-5 dager. Jeg har prøvd å spire de i en matboks med tørkerull metoden for å bevare fuktigheten, det er ca 25C i rommet.
Disclaimer: Har bedre frø på vei, disse er plukket ut av noen buds i nederland, kjønn og alt annet er uvisst.
Vis hele sitatet...
Slutt å spire frø i papir og alt mulig annet rart. Kjøp deg en liten sekk med såjord og så de rett i jord.
Kjøp deg også en liten varmematte som du bruker under pottene dine når du sår frø eller setter stiklinger. Med eller uten varmematte er som natt og dag i forskjell på suksess med frø og stiklinger!
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
De av dere her inne som har grodd; har dere fått prima buds? Har dere brukt autoflowers?
Vis hele sitatet...
4 avlinger (med 2-4 planter hver gang.
Auto.
Knallgode varer, men det er variasjon både fra strain til strain og leverandør/produsent av frø.
Den største variasjonen er dog når det kommer til størrelse på plantene.
Jeg merket lite forskjell på strains som skulle inneholde 13% thc og 19%.

Tropical-ett-eller-annet fra northern seeds gav veldig godt resultat og trikomene dukket opp langt nedover grenene, og de gikk veldig fort fra frø til høsting (som ga noe mindre avling enn feks northern light fra samme produsent).

Det aller beste med å dyrke selv er at du har mer kontroll over typen high du får av varene siden du fort merker når de bør høstes for å passe akkurat deg (ref: den evige diskusjonen om hvor stor andel melkehvite/oransje trikomer som er best).

En ting jeg gjorde første gangen som jeg anbefaler er å kutte av en bud når det bare er g gjennomsiktige og melkehvite trikomer for så å ta en ny hver uke frem til høsting. Da vil du merke en markant endring i type high gjennom hele sluttfasen og lære når tid det er klart for å ta hele planten.