Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2754
Tenkte å bestille en kartong fra utlandet via nettet siden de har slutta å selge favorittrøyka mine på butikkene rundt her.

Pakken merket med reell verdi og innhold
Regner med jeg evt. må betale en del avgifter og vise leg når jeg henter pakka, men det jeg lurer på er om man i det hele tatt har lov til å importere en kartong som privatperson? Og hva prisen vil bli hvis kartongen koster f.eks. 200,- inkl. frakt?

Pakken merket med verdi under 200,- og annet innhold f.eks. klær
Får man saftig bot, og beslaglagt vare da, eller må man bare betale avgifter som om pakken var i orden? Hva sier loven? (Hvis den blir stoppet da.)
Sist endret av EnPoseBananer; 20. januar 2011 kl. 22:34.
Kan hende jeg tar feil, men jeg tror ikke det er lov å importere tobakk som privatperson? Blir vel det samme som å bestille snus fra Sverige, som man heller ikke får gjort.
hvis det hadde vært fritt fram og importere tobakk, hadde alle gjort det! mener og huske det er "kun lov og ha med seg"
det må være norske helseadvarsler på det i posten. hvis ikke blir de returnert