Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3008
Hvis jeg hadde endel svarte penger kunne jeg da satt de kontant inn i en
bank i Luxenborg uten at europol satt med mine data?

Andre muligheter til å få penger inn i banksystemet?



Smarte forslag er velkommen
Den undervurderte
Hvis du har en bank i utlandet og du har kontanter, går det helt fint. Europol sitter ikke igjen med data for deg så lenge banken er registrert i Luxenborg, og den ikke får inn Massive beløp. liksom.. er det sånn 10-20.000 kroner går det nok greit, men de finner nok fort ut av det hvis du er oppi 50-100-200 osv oppover. Be aware.. tryggeste hadde vært å registrere en adresse og at du bodde der, men det er stress og det er ikke vits. hehe. men bruk de med varsomhet.
Over 200 k vil jeg si , på norsk konto. Så lenge du er i søkelyset kan du fint sette inn 150k-200k uten problem
Si at det var en større sum og jeg var lei av å bo i Norge

Nok til at jeg kunne flytte fra Norge og bo i solen i alle mine dager.
Så lenge du ikke er i søkelyset
Sitat av coreunica Vis innlegg
Hvis jeg hadde endel svarte penger kunne jeg da satt de kontant inn i en
bank i Luxenborg uten at europol satt med mine data?

Andre muligheter til å få penger inn i banksystemet?



Smarte forslag er velkommen
Vis hele sitatet...

HADDE IKKE SATT PENGENE INN I NORGE
Litt usikker har aldri satt inn mer en 200 k av gangen selv, oppe i millionklassen må du nok begynne med hvitvasking.
letteste er da og starte et enkeltmanns foretak, sluse penger inn der via falske fakturaer. Dette er dog ulovelig så ville ikke anbefale det men vet hvordan det gjøres og har sett flere eksempler på det.
Ja du mister 25% i moms men bedre en alt fra 37% til 42% i skatt. Blir du tatt for å ha tjent penger svart kan du fort få 60% i straffeskatt
Sitat av mp34567 Vis innlegg
letteste er da og starte et enkeltmanns foretak, sluse penger inn der via falske fakturaer. Dette er dog ulovelig så ville ikke anbefale det men vet hvordan det gjøres og har sett flere eksempler på det.
Ja du mister 25% i moms men bedre en alt fra 37% til 42% i skatt. Blir du tatt for å ha tjent penger svart kan du fort få 60% i straffeskatt
Vis hele sitatet...
Du må betale skatt av overskuddet i ENK, så da blir det mva+skatt på overskudd.

Men man får i det minste vasket det hvit.
Ikke alle ting man må betale moms av. Jeg har et enkelmansforetak med momsfritak. Kultur i vid forstand er fortsatt fritatt fra moms...
Starte en konto i Sveits?
Kjøp spendon gavekort. mange av dem! kun 40 kr per 5000 du setter inn, forsvinner. Du må huske å sette dem inn et annet sted eller bruke dem før dem går ut da.
I mange land er det blitt innført rapporteringsplikt til skattemyndighetene i det aktuelle landet for hvor mye penger hver enkelt kunde sitter inne med. Du bør derfor sjekke, eller finne ut av det aktuelle landets lover og regler når det kommer til rapporteringsplikt for formue i vedkommende land. Det finnes noen friland, men jeg vet ikke hvem.
En venn av meg mener at bankene i Norge har plikt til å innrapportere til myndighetene alle transaksjoner over NOK 10 000, alle overførsler til/fra utlandet uavhenging avbeløpets størrelse og kjøp/salg av valuta når beløpet overstiger NOK 5000.

I tillegg vil de sende hvitvaskingsmelding hvis de mene en innbetaling er mistenkelig. Så å få de inn i det norske banksystemet er vanskelig. Det er sikret slike regler andre plasser også. Kommet masse regler som "Know your customer" og anti terrorist greier etter 11 sept.


Vennen min mener at hvis det er mye penger er det enkleste å ta kontakt med et internasjonalt advokatbyrå får hjelp til å finne en villig bank. Antagelig Kina, Sør Asia eller Midtøsten. Kanskje sette opp et stråselskap også, slik at den virkelige senderen er skjult når du bruker midlene.

Eventuelt så kan du lagre pengene (eller gullbarrer du kjøper) i en Norsk eller Sveitsiske bankboks til du trenger de. Så betale så mye som mulig kontant (matvarer, barregninger, klær, etc). Bankbokser er antagelig fortsatt rimelig trygge da ingen vet hva du lagrer der, men blir du etterforsket kan det være at de får innsyn.
Sitat av coreunica Vis innlegg
Si at det var en større sum og jeg var lei av å bo i Norge

Nok til at jeg kunne flytte fra Norge og bo i solen i alle mine dager.
Vis hele sitatet...
Nå skal ikke jeg kverulere noe her, men har du så mye penger at du kan slå deg til ro i et lite u-land, så er vel først og frem eneste problemet ditt å transportere pengene dine til det landet.

Har du noen kofferter med penger i et fattig asiatisk land så trenger du ikke sette pengene på konto, du kan bare ta dem med deg ned ditt og bruke noe på sikkerhet dernede. (stor safe f.eks.)

Tilbake til Topic da, problemet er nok ikke bare det at legger igjen spor i den banken du har penger. problemet er å smugle pengene ut av landet. Om ikke jeg tar helt feil så tror jeg ikke du har lov til å ha med mer enn 25.000kr ureg, mulig det ble mindre fra og med 01.01.11 også.
1. Sett opp et 815-nummer med høy minuttpris.
2. Skaff deg endel anonyme ring-kontant-telefoner (bruk falsk id hvis nødvendig eller få hjelp av venn som jobber med å opprette ringekontoer).
3. Gå i mange forskjellige butikker og kjøp ringepris, betal med kontanter.
4. Ring 815-nummeret!
Sist endret av Kråkelefse; 4. januar 2011 kl. 17:10.
hva er vitsen med å hvitvaske penger når alt forsvinner i moms å drit?


en ting jeg alltid har lurt på. hvis jeg jobber svart nå, la oss si 150k bare som ett eksempel, og kjøper meg en bil for de penga. kan de sjekke bilens verdi og hvor jeg har fått penga fra?

kan ikke hvitvaske med å kjøpe og selge biler da? tenker da på å skrive falsk kvittering på bilen, og "selge den med 40k i fortjeneste osv..
Det er nok mange håndverkere som kjører rundt i litt dyrere biler enn årsinntekten skulle tilsi Det skjer ingen kobling mellom bilens verdi og din inntekt, men om ligningsvesenet mottar et tips fra en misunnelig nabo e.l. om at du kjører en mistenkelig dyr bil kan de såvidt jeg vet undersøke saken og be deg dokumentere/rettferdiggjøre kjøpet.
Sitat av coreunica Vis innlegg
Hvis jeg hadde endel svarte penger kunne jeg da satt de kontant inn i en
bank i Luxenborg uten at europol satt med mine data?

Andre muligheter til å få penger inn i banksystemet?



Smarte forslag er velkommen
Vis hele sitatet...

Ville i alle tilfeller ikke satt penger inn i Norge da skattesystemet her
suger .
Mener en sikker bank i et land utenfor Norge.
Sitat av -Robin- Vis innlegg
hva er vitsen med å hvitvaske penger når alt forsvinner i moms å drit?


en ting jeg alltid har lurt på. hvis jeg jobber svart nå, la oss si 150k bare som ett eksempel, og kjøper meg en bil for de penga. kan de sjekke bilens verdi og hvor jeg har fått penga fra?

kan ikke hvitvaske med å kjøpe og selge biler da? tenker da på å skrive falsk kvittering på bilen, og "selge den med 40k i fortjeneste osv..
Vis hele sitatet...
Ligningskontoret sjekker ikke opp hva slags bil du ha før du havner i en situasjon med dem. Skulle de ha sjekket bilene til hver eneste nordmann så hadde måtte ansatte mange folk tror jeg.

men å hvitevaske enger i mange biler tror jeg er dumt, kan ikke kjøpe så mange biler privat før det er en eller anne missunnerlig nabo eller noe som tipser om det. (som nevnt over her)
Ca. alle banker oppgir innformasjon om de blir bedt om det, ikke som i gamle dager med skatteparadiser..
Hvordan skal du få satt inn pengene? Alle beløp over 10 000 blir satt en liten hake ved, så du vil uansett få et problem når du skal sette inn pengene der. Norge har blitt mye strengere/flinkere på det området, før kunne du brukt western union feks, men nå må du ha med passet ditt dit, og tror ikke du får satt inn så store beløp heller..
Noen som vet hvor ofte man kan sette inn beløp på under 10 000 i norsk bank før noen begynner å bry seg?
Spill på hest og norsk tipping, kjøp spendon kort på 5000 som kan vaskes osv. Mange muligheter bare man tenker seg litt om.