Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4495
Ser at det er mange poster fortiden om radio frekvenser.
Regner egentlig ikke med at noen av de som skriver gidder å søke
MEN siden jeg er snill i dag lager jeg en post jeg mener burde være sticky.

Her finner du alle kjente frekvenser ibruk i norge idag.
Det være seg AMK/politi/brann/sykebil/ambulanse/militær/flyradio/taxi/etc..


Den ene metoden er å gå hit: http://www.scannernytt.info/

andre er å gå hit: http://www.scannernytt.net/phpBB2/dl...egory&cat_id=3

der finner dere alle kanlene som er kjent i norge. siste fila blir oppdatert regelmessig...

det du trenger for å komme inn på disse frekvensene er en radio som er unlocket for det.
Det kan enten være en scanner som du får kjøpt hvorsomhelst online.
Eller en "ulovlig" modifisert radio som er åpnet for disse frekvensene,.
Sist endret av Psych|Com; 25. mai 2006 kl. 15:47.
drQ
Egendefinert
I tillegg er det forum på http://www.scannernytt.net hvis det skulle være behov for noe mer info.
▼ ... noen uker senere ... ▼
men hvordan kan jeg connecte emg til disse frekvensene?


jeg finner ikke det ut. er noen av de mange frekvensene det er en link ved siden av (som selvfølgelig ikke funker)
Sitat av heiheihei
men hvordan kan jeg connecte emg til disse frekvensene?


jeg finner ikke det ut. er noen av de mange frekvensene det er en link ved siden av (som selvfølgelig ikke funker)
Vis hele sitatet...
Med å bruke en scanner å taste inn frekvensen?
Altså med en radiomotaker.
hvis du ikke har dette da? finnes det ingen online program som kan gjøre dette?
Sitat av heiheihei
hvis du ikke har dette da? finnes det ingen online program som kan gjøre dette?
Vis hele sitatet...
Ikke så jeg vet om. Noen streamer noen politifrekvenser, men det er skjeldent du finner noen brukbare. Du kan kjøpe en scanner til PCen, du må da ha en egen boks som du kobler til Pcen.
drQ
Egendefinert
Sitat av heiheihei
hvis du ikke har dette da? finnes det ingen online program som kan gjøre dette?
Vis hele sitatet...
Det blir omtrent som å skulle se på TV i mikrobølgeovnen...
####
Psych|Com's Avatar
Trådstarter
Sitat av heiheihei
hvis du ikke har dette da? finnes det ingen online program som kan gjøre dette?
Vis hele sitatet...
du må ha en radio for å koble til radio frekvenser....
eller du kan koble til echo link nettverket. tror det var det det het.
Der kobler du til en server med et program (somregel koster det cash)
og du kommer ut på radio der serveren/serverne står.

serverne står da koblet til en radio og man kan styre den via det...

men ellers må du nok gå til anskaffelse av en radio.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av drQ
Det blir omtrent som å skulle se på TV i mikrobølgeovnen...
Vis hele sitatet...
Det blir langt fra det samme, tv i micro er bare dumt.
men radiokort til pcn gjør at du kan taopp det du hører.
drQ
Egendefinert
Sitat av hbrath
Det blir langt fra det samme, tv i micro er bare dumt.
men radiokort til pcn gjør at du kan taopp det du hører.
Vis hele sitatet...
En PC er i utgangspunktet ikke en radiomottaker - og en mikrobølgeovn er i utgangspunktet ikke en TV, skjønner du poenget?

Mange tror man kan bruke programmer på pcen til å høre på radiofrekvenser (pga nettradio osv), noe som selvsagt ikke er mulig. Selvfølgelig finnes det unntak, man kan kjøpe radiokort, scannere som styres fullstendig fra pcen osv som man kan kjøpe for en god del lapper. Men dette er egentlig for spesielt interesserte, og egentlig helt irrelevant for alle som tror de kan taste inn et par tall på pcen og så kan pcen plutselig ta inn radiosignaler fra luften...

Og forsåvidt kan man se tv i microen og, bare man monterer det, akkurat som med pc/radio.
Sist endret av drQ; 16. juli 2006 kl. 12:19.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av drQ
En PC er i utgangspunktet ikke en radiomottaker - og en mikrobølgeovn er i utgangspunktet ikke en TV, skjønner du poenget?

Mange tror man kan bruke programmer på pcen til å høre på radiofrekvenser (pga nettradio osv), noe som selvsagt ikke er mulig. Selvfølgelig finnes det unntak, man kan kjøpe radiokort, scannere som styres fullstendig fra pcen osv som man kan kjøpe for en god del lapper. Men dette er egentlig for spesielt interesserte, og egentlig helt irrelevant for alle som tror de kan taste inn et par tall på pcen og så kan pcen plutselig ta inn radiosignaler fra luften...

Og forsåvidt kan man se tv i microen og, bare man monterer det, akkurat som med pc/radio.
Vis hele sitatet...

Helt enig... nå finnes det ovner med lcd-skjerm på siden, lcd-skjerm i døra, lcd-flipp dobbeldør osv.. Så å se på tv i microen blir stadig mer aktuelt, men det er som du er inne på gjerne for 'spesielt intresserte'

Her er forresten en variant: http://www.ehomeupgrade.com/entry/14...s_concept_flat
Sist endret av Testesen; 2. august 2006 kl. 18:28.