Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2830
Se for dere følgene scenario:

Jeg har et stjålet visa, det er stjålet og ikke sperret.
Jeg stikker på komplett, og bestiller varer for ca. 10000, og betaler med visa.
Pakken blir sendt til et postkontor jeg vet om, og alt er bestilt med falskt brukernavn og mail osv, og på en pc som er offentlig "bibliotek, skole osv", så ingenting kan spores tilbake til meg. Jeg stikker på posten, sier pakkesendingsnummeret og sier jeg skal hente en pakke. Er det noe problem å få hentet pakken da?
Du må jo bruke ditt virkelige navn, slik at du skal få pakkeseddelen. Litt risiko der. Men altså, er ikke noe problem å hente ut pakken. Du trenger ikke ID for dette.
Men la meg bare si, hvis dette scenarioet er virkeligheten, så fortjener du deng!
Trådstarter
3 0
Hvorfor må en bruke MITT virklige navn?
Hadde evt. blitt hans navn alt stod på, og om en ikke trenger ID, så er det ikke noe problem da vell?

Men blir litt vansklig å få taki pakkeseddelen, da måtte jeg evt. robba postkassa til personen som eier visakortet, og DET kan jo være litt vansklig

Bare sitter her å tenker på hvor "lett" ting kan gjøres..
Kortsvindel er ganske alvorlig, så de vil nok sette inn en del ressurser i dette. Den "vanligste" måten i scenarioet ditt, er at man bestiller i noen andres navn, så henter du pakkeseddelen (evt. den lappen du får om at en pakke har kommet) ut fra vedkommendes postkasse, og løper deg en tur på posten for å hente den ut.

Personen du "legger skylda på" burde helst ikke kjenne noen på postvesenet da, slik at du ikke utgir deg for å være noen postmannen kjenner / vet av.

Men la meg bare si, hvis dette scenarioet er virkeligheten, så fortjener du deng!
Trådstarter
3 0
Er jo mulig å printe ut pakkseddel på komplett ...


Men går ikke utover andre enn visa eller banken da, de er jo forsikret mot svindel om kort blir stjålet..
Sitat av Jh_
Uansett, om du gjør dette, og det blir anmeldt, så er du i risiko-sonen dersom du f.eks. har sitti på din egen maskin når du gjør dette. De kan spore opp IP-adressen som brukte visa-kortet, deretter sporer de det til ISPen, for så å spore IP-adressen til deg. Og når de har gjort det, så bør du være klar for en konfrontasjon
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte det samme, helt til jeg leste at han skulle stikke ned på komplett
Er ikke noe stress å gjøre det der, du får sendingsnr på mail. Det kan du skrive ned, gå til posten og hente pakken uten noen form som leg. eller noe.
Er en DÅRLIG ide å gjøre dette though, pluss blir du tatt så sliter du kraftig...
Opprinnelig skrevet av Jh_
Uansett, om du gjør dette, og det blir anmeldt, så er du i risiko-sonen dersom du f.eks. har sitti på din egen maskin når du gjør dette. De kan spore opp IP-adressen som brukte visa-kortet, deretter sporer de det til ISPen, for så å spore IP-adressen til deg. Og når de har gjort det, så bør du være klar for en konfrontasjon.
Vis hele sitatet...
Videre: Og når de har funnet ut IP-adressen til deg, og klarer å linke denne til forum-innlegg som f.eks. dette, så ligger du tynt ann. Det er mange som har blitt tatt for sånt
Sitat av revenka
Er jo mulig å printe ut pakkseddel på komplett ...


Men går ikke utover andre enn visa eller banken da, de er jo forsikret mot svindel om kort blir stjålet..
Vis hele sitatet...
Komplott.no har ikke noe med postombæringen å gjøre. De sender bare pakkene videre til deg, det er Posten som tilbyr pakkesporing og utløsning av pakken.

Du trenger ikke seddel for å hente en pakke, hvis den er betalt. Du trenger bare nret og så må du selvsagt signere.

--
Fant et visakort på byen en gang. La det i baren å sa at hun, hun, hun og han han han han og han drikker fritt på det kortet. Jeg måtte signere for hver gang det var 500kr. Regningen kom på ca 7000 den kvelden, pluss taxi, pizza og diverse dagen etter.

Brukte kortet for 10 000, ingen som kunne bevise noe som helst.

Sats heller på noe sånt... Utelivsbransjen gir langt faen.
Sist endret av Thedeeq; 3. februar 2006 kl. 11:22.
Sitat av Thedeeq
Komplott.no har ikke noe med postombæringen å gjøre. De sender bare pakkene videre til deg, det er Posten som tilbyr pakkesporing og utløsning av pakken.

Du trenger ikke seddel for å hente en pakke, hvis den er betalt. Du trenger bare nret og så må du selvsagt signere.

--
Fant et visakort på byen en gang. La det i baren å sa at hun, hun, hun og han han han han og han drikker fritt på det kortet. Jeg måtte signere for hver gang det var 500kr. Regningen kom på ca 7000 den kvelden, pluss taxi, pizza og diverse dagen etter.

Brukte kortet for 10 000, ingen som kunne bevise noe som helst.

Sats heller på noe sånt... Utelivsbransjen gir langt faen.
Vis hele sitatet...
Merkelig han/hun i baren ikke reagerte på det!
Det du sier; Brukte kortet for 10 000, ingen som kunne bevise noe som helst. -Vil det si at du BLE konfrontert med det? Isåfall, så er forbrytere o.l. ganske trygge dersom politiet ikke klarte å finne noen vitner/kameraer e.l. som linker dette til deg!
Så vidt jeg vet bruker komplett.no et nytt system der man må ha "kode-lappen" (den med 100 sikkerhetskoder på). Komplett kicker deg til en side i banken din der du trykker inn denne.
Sitat av Odne
Så vidt jeg vet bruker komplett.no et nytt system der man må ha "kode-lappen" (den med 100 sikkerhetskoder på). Komplett kicker deg til en side i banken din der du trykker inn denne.
Vis hele sitatet...
True.

"Verified by visa"

De fleste norske nettsteder har begynt å bruke dette. Prøv lykken på amazon.com eller noe lignende kanskje?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Odne
Så vidt jeg vet bruker komplett.no et nytt system der man må ha "kode-lappen" (den med 100 sikkerhetskoder på). Komplett kicker deg til en side i banken din der du trykker inn denne.
Vis hele sitatet...

Det nye systemet omfatter at kortene har en sånn chip, ligner de chippene som er på telefonautomat kort, du får en liten blå plastikk dings med et display, som du setter kortet ditt i, trykker på en knapp, og en kode blir generert.
Sitat av Dodecha
Det nye systemet omfatter at kortene har en sånn chip, ligner de chippene som er på telefonautomat kort, du får en liten blå plastikk dings med et display, som du setter kortet ditt i, trykker på en knapp, og en kode blir generert.
Vis hele sitatet...
Eller som Odne sa. Papirkort med forhåndstrykte koder. Jeg handler MYE på nett, og har brukt dette en stund nå..
Men komplett har ikke dette systemet, enda. Bestilte en pakke for 3 dager siden og betalte med visa. I går hentet jeg pakken på posten, og det eneste jeg sa var de to siste sifferene på hentenummeret. Hentenummeret fikk jeg både i mail fra komplett og på SMS varsling fra posten. SMS varslingen var valgfri. Verdien på pakken var 2300, jeg måtte skrive under på at den var mottatt, men det var alt. Jeg slapp å vise fram hentelappen som kom i postkassen min i dag.
Sitat av revenka
Se for dere følgene scenario:

Jeg har et stjålet visa, det er stjålet og ikke sperret.
Jeg stikker på komplett, og bestiller varer for ca. 10000, og betaler med visa.
Pakken blir sendt til et postkontor jeg vet om, og alt er bestilt med falskt brukernavn og mail osv, og på en pc som er offentlig "bibliotek, skole osv", så ingenting kan spores tilbake til meg. Jeg stikker på posten, sier pakkesendingsnummeret og sier jeg skal hente en pakke. Er det noe problem å få hentet pakken da?
Vis hele sitatet...

Nei, det burde gå bra. Ikke gjør som en bekjent av meg, hehe
Sitat av Jh_
Merkelig han/hun i baren ikke reagerte på det!
Det du sier; Brukte kortet for 10 000, ingen som kunne bevise noe som helst. -Vil det si at du BLE konfrontert med det? Isåfall, så er forbrytere o.l. ganske trygge dersom politiet ikke klarte å finne noen vitner/kameraer e.l. som linker dette til deg!
Vis hele sitatet...
Hvor mange kameraer er det i barer på utesteder? Hvis de reagerer, sier du bare at det er faren din sitt kort. Etc

Utestedene gir stort sett faen... Men de er strengere nå. Har ikke fått noen konsekvenser for meg overhodet. Har ikke blitt tatt, tilalt eller mistenkt for noe som helst.
Hvis man absolutt skal drive med kortsvindel i større skala så ville jeg tatt en titt her http://www.tragisk.com/index.php?id=tips001
Det er jo mulighet for å bli tatt for det fortsatt men muligheten er jo mindre.
Sitat av sputch
Men komplett har ikke dette systemet, enda. Bestilte en pakke for 3 dager siden og betalte med visa.
Vis hele sitatet...
Jeg må iallefall bruke både pinkode OG papirlappen med engangskoder når jeg bestiler på komplett.

Kanskje du bruker en bank som ikke støtter systemet og derfor ikke bruker det?
Sitat av Odne
Jeg må iallefall bruke både pinkode OG papirlappen med engangskoder når jeg bestiler på komplett.

Kanskje du bruker en bank som ikke støtter systemet og derfor ikke bruker det?
Vis hele sitatet...
Rart, har betalt både med Skandiabanken kort og Sparebanken xxxx kort, eneste jeg har tastet inn på komplett er kort nummer og CVC2 kode. Har VISA, bank axept og eufiserv logo om det har noen betydning.. Kanskje det er fordi kontoen min hos komplett ble registrert januar 2004, og systemet ikke var iverksatt da
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Måtte bare legge til et svar her.
Er fra Sandefjord der Komplett holder til og er bare 2-3 måneder siden noen ble busta da de skulle svindle dem for over 100 000,- De klarte først 66000,- men ble busta andre gang. Måten de gjorde det på trenger vi ikke gå nærmere inn på
Skal knækkes
Golder's Avatar
Takk for at du vekker til live en gammel tråd som ikke har noe med infiltrasjon å gjøre.