Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3798
Hvis man ville bestille noe ulovlig, og ikke risikere å bestille til seg egen adresse, hva kan man gjøre da?
Tenkte å studere post-vanene til naboene og bestille til en som henter posten sent og så snappe opp pakken før han finner den. Er det en god ide? Og er det lurt å kjøpe et Visa Spendon og betale med det?
Kp til deg, skape problermer for andre fordi du åpenbart ikkje har baller. bestil det til deg selv med spedon via proxy, og så nekte for det viss du blir tatt?
Lei ein postboks med falsk ID og få det tilsendt dit. Enkelt og greit. Koster sjølvsagt litt, men då er du noenlunde sikker.

Når nokon sel noko ulovleg, lagrar dei heller sjelden kontaktinformasjon frå kundene. Elles har eg ingen juridisk vitskap, men nokon andre kan vel klargjera om du i det heile tatt kan koplast til det ulovlege, om du kan sei at du ikkje har bestilt det, ikkje visste at du skulle få det eller noko slikt.
Hva skal du kjøpe?
kjedelig streiting
Sitat av blendtek Vis innlegg
Hvis man ville bestille noe ulovlig, og ikke risikere å bestille til seg egen adresse, hva kan man gjøre da?
Tenkte å studere post-vanene til naboene og bestille til en som henter posten sent og så snappe opp pakken før han finner den. Er det en god ide? Og er det lurt å kjøpe et Visa Spendon og betale med det?
Vis hele sitatet...
Spørs litt hva det dreier seg om. Er det noe smågreier som frø eller liknende, ville jeg brukt spendon og egen/kompis sin adresse. Er det feks noen ulovlige droger vil du nok uansett slite da politiet har en tendens til å vente ved postkassa/kontoret å ta deg idet du henter "posten"
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Spørs litt hva det dreier seg om. Er det noe smågreier som frø eller liknende, ville jeg brukt spendon og egen/kompis sin adresse. Er det feks noen ulovlige droger vil du nok uansett slite da politiet har en tendens til å vente ved postkassa/kontoret å ta deg idet du henter "posten"
Vis hele sitatet...
Sorry for litt offtopic, om dette skjer?
Kan ikke du ikke bortforklare det også? si pakken ikke er din osv ?

Dem klarer vel ikke bevise at pakken er din?
kjedelig streiting
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Sorry for litt offtopic, om dette skjer?
Kan ikke du ikke bortforklare det også? si pakken ikke er din osv ?

Dem klarer vel ikke bevise at pakken er din?
Vis hele sitatet...
Skal ikke si noe helt sikkert, men vil tro du sliter litt mer da. Når du henter en pakke eller liknende så skriver du jo under på at du "aksepterer" den, og da skal det vel en del mer til å bortforklare det.
Visst du skal benekte at du ikkje har betalt for det så ikkje brukt visa eller noko anna online betalings metode, og ikkje bestill frå eigen data.
Spørr heler om ein 14 dagers gebyr. Selv om eg trur du ikkje får det ved kjøp av ulovligheter. Send kontanter du.
Trådstarter
Det er et magic mushroom growkit. Av forskjellige grunner vil jeg ikke bestille til min egen adresse selv om jeg kan bare nekte på avhør etc. Likte den ideen om å henge opp en ny postkasse på stativet. Funker dette? Og vil naboene reagere/fjerne postkassen med en adresse som ikke finnes?
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Spørs litt hva det dreier seg om. Er det noe smågreier som frø eller liknende, ville jeg brukt spendon og egen/kompis sin adresse. Er det feks noen ulovlige droger vil du nok uansett slite da politiet har en tendens til å vente ved postkassa/kontoret å ta deg idet du henter "posten"
Vis hele sitatet...
Har det noen gang skjedd? Kanskje om du får en halvkilo kokain i posten, men alle tilfelle jeg har sett på forumet her og hørt om til litt personlig bruk blir stoppet og du (mottaker) blir kalt inn til avhør.
Nå er ikke growkits ulovlig, så ser ikke helt problemstillingen der. Når det kommer til det rent praktiske, så ser jeg årsakene til at trådstarter ikke vil at foreldre/annet skal kunne finne det ut. Mitt beste tips er å finne en kamerat/bekjent som bor alene eller noe slikt, og eventuelt betale han en hundrelapp for å få bruke h*ns adresse.
Trådstarter
Sitat av Crabman Vis innlegg
Nå er ikke growkits ulovlig, så ser ikke helt problemstillingen der. Når det kommer til det rent praktiske, så ser jeg årsakene til at trådstarter ikke vil at foreldre/annet skal kunne finne det ut. Mitt beste tips er å finne en kamerat/bekjent som bor alene eller noe slikt, og eventuelt betale han en hundrelapp for å få bruke h*ns adresse.
Vis hele sitatet...
Jo de er ulovlige, de inneholder mycelia som inneholder psilocybin
Sitat av blendtek Vis innlegg
Det er et magic mushroom growkit. Av forskjellige grunner vil jeg ikke bestille til min egen adresse selv om jeg kan bare nekte på avhør etc. Likte den ideen om å henge opp en ny postkasse på stativet. Funker dette? Og vil naboene reagere/fjerne postkassen med en adresse som ikke finnes?
Vis hele sitatet...
Viss det fungerer, kan du sette opp den falske postkassen rett ved siden av din lovelige, og opprette en skjult tunnel som gjør slik at pakken havner i din vanlige postkasse, i tilfelle politiet spionerer på deg (noe som er veldig tvilsomt det gjør). Om det er verdt det tho, er opp til deg
Sist endret av RosaElefant; 20. juni 2010 kl. 21:11.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Stratops Vis innlegg
Har det noen gang skjedd? Kanskje om du får en halvkilo kokain i posten, men alle tilfelle jeg har sett på forumet her og hørt om til litt personlig bruk blir stoppet og du (mottaker) blir kalt inn til avhør.
Vis hele sitatet...


Ja det har skjedd. Meg å tre kamerater var i Christiania for mange år siden, når vi kom til ferga, så fant vi ut at vi hadde mye mer på oss enn vi kom til å klare å røyke opp på ferga, så vi sendte 20 (?) g med pot til han ene som var med. Noen dager etterpå, rett etter han hadde vært i postkassa dundra det på døra. Han låste ikke opp, så purken sparka inn utgangsdøra. Han rakk ikke å få skyldt alt ned i dass..
Sitat av blendtek Vis innlegg
Jo de er ulovlige, de inneholder mycelia som inneholder psilocybin
Vis hele sitatet...
De inneholder sporer som ikke går under lovgivningen av frø.
Trådstarter
Sitat av vegardvg1 Vis innlegg
De inneholder sporer som ikke går under lovgivningen av frø.
Vis hele sitatet...
Nei, det er ingen sporer i kit'et. Som sagt er det ferdig utviklet mycelia, som er uovlig pga det teknisk sett er sopp med psilocybin.
Uansett kan denne tråden stenges. Har bestemt meg for å bare vente til høsten og plukke selv.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av blendtek Vis innlegg
Nei, det er ingen sporer i kit'et. Som sagt er det ferdig utviklet mycelia, som er uovlig pga det teknisk sett er sopp med psilocybin.
Uansett kan denne tråden stenges. Har bestemt meg for å bare vente til høsten og plukke selv.
Vis hele sitatet...

Plukket du selv i høst, eller kjøpte du grow kit? Lurer litt, fordi jeg vurderer og kjøpe selv.
Sitat av RosaElefant Vis innlegg
Viss det fungerer, kan du sette opp den falske postkassen rett ved siden av din lovelige, og opprette en skjult tunnel som gjør slik at pakken havner i din vanlige postkasse, i tilfelle politiet spionerer på deg (noe som er veldig tvilsomt det gjør). Om det er verdt det tho, er opp til deg
Vis hele sitatet...
Sykeste posten på lenge. Enten fattet jeg null av den, ellers har jeg en mistanke om at de kasta både morkaka og deg i veggen for å høre hvem der kom lyd fra.