Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 954
Jeg tenker ikke da ikke på screensaver o.l Saken er det at min svoger og svigerinne skal være barnevakt hos oss mens vi er på vekke, fyren er faen meg ett geni på data og jeg er bekymret for at han skal "legge igjen" ett visitkort på maskinen\e min\e... windows\bios\screensaver passord er ingen hindring, så da tenkte jeg at det må da være noe der ute som ikke lar seg åpne innen 24 timer?
Takk!
Sist endret av Nichotin; 13. januar 2006 kl. 20:44. Grunn: Ett spørsmålstegn holder i massevis.
Fjern kablene til harddiskene. Med mindre han har tatt med sine egne, så vil den være totalt sperra av. Hvis du er sikker på at han kommer gjennom alle hindringer er egentlig fysiske sperrer det beste.
Du kan også sette bios password on boot, men det tryggeste er, som IVI sier, fjærn noen kabler.
Så lenge en har fysisk tilgang til maskina er det ikke noe problem å komme seg inn. Om da ikke maskina er ubrukelig
Det holder sikkert lenge å fjerne strømkablene til kabinettet og skjermen (Så slipper du å åpne kabinettet).
Sitat av commie
Så lenge en har fysisk tilgang til maskina er det ikke noe problem å komme seg inn. Om da ikke maskina er ubrukelig
Vis hele sitatet...
Ville gått for kabler jeg også, om han da ikke er Macgyver.

Er det ikke en måte å komme seg gjennom BIOS-passordet? En i gamleklassen min glemte BIOS-passordet på ADHD-maskinen sin (er vel IBM Thinkpad de opererer med) og da måtte han søren med få seg en ny en.
Sitat av Mushy
Ville gått for kabler jeg også, om han da ikke er Macgyver.

Er det ikke en måte å komme seg gjennom BIOS-passordet? En i gamleklassen min glemte BIOS-passordet på ADHD-maskinen sin (er vel IBM Thinkpad de opererer med) og da måtte han søren med få seg en ny en.
Vis hele sitatet...
Joda, det er en jumper - en liten bit som kan kortslutte det strømbaserte minnet BIOS bruker. Fjern alle batterier (inkludert det lille batteriet til BIOSen) og flytt jumperen slik manualen forklarer.
fint å vite til neste gang. Takker IvIoyner
hehe, jaja. Dere høres litt ironisk ut men jeg får ta med meg strømkabelen å gå fest da :P Takker.

Men er det ikke rart det ikke finnes ett progam som sikrer maskinen like godt om et trådløst nett?? selv om de etter en tid ville kunne komme seg inn på maskinen så er det bedre enn ingenting..
ha en fin helg folkens, nå drar jeg kabln ut.
Sitat av Mushy
fint å vite til neste gang. Takker IvIoyner
Vis hele sitatet...
Merk at det sletter alle instillinger, så man må kanskje stille inn prosessorhastighet ol. igjen når maskinen starter opp igjen.

Informanten: Trådløse nett er ikke sikre
hvis du skal sikre deg så er ting :
IKKE GJØR:
-ha WLAN ! ( wlan er noe av det som er veldig enkelt og komme seg for bi)
-biosen har nesten alle super password, som du kommer forbi, eks: award har password "drawa" på noen modeler, eller bare reset biosen.
-prøve og fjærne kabler og sånt funker og dårlig, funker dem første 10-20sek, men ikke noe mer.


TiNG DU KAN GJØRE:
-Du kan gjør er og ta med deg hardisken, da vil han ikke kune legge inne noen ting.
-Installer pgp på helle disken. (google.com for mer info) men det kan veldig lett fuck opp pc'en din. og gjøre den veldig sein. og du får mye mindre disk plass.
-prøve det gammle jumper tixse ved og sette den på reset knappen på hoved korte, den vil da gå i reboot loop alså svart skjerm.(har han litt peil finner han ut av det etter ca 1-2min,siden bare koble på pc speaker så kan han høre på pippa hva som er feil)


NB: har han laptop med seg kan han komme for bi alt som er.
Hva med å bare be ham høflig om å ikke bruke pcen?
Og legge til bios passord on boot.
Fjerne internett. (fysisk altså), tviler på at han har med en ekstra kabel :P
En liten kabel er mye enklere å ta med på fest enn en harddisk XD

Og du slipper å tukle inni pcen.
Jeg tror vi konkluderer denne tråden, først som sist.