Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3282
Stoff: 5 1/2g Psilocybe Cubensis(mexican strain) og to piper salvia.
Location: Bergen (tias,schiz og seinis hule)

Det var en torsdag nå i vinter, en nokså mildt kveld jeg bestemte meg for å ta turen opp til schiz og gjengen. Schiz skyldte meg noe sopp, så jeg kunne likesågodt hente den.
Da jeg kom å rinte på døren ble jeg møtt av seini og schiz, tias var ute en tur for å hjelpe en eller annen med pcen.
Vi satte oss opp i andre etasje og schiz ba seini komme hente soppen de hadde delt opp til meg. Seini gikk ned og kom tilbake med en pose med en totalvekt på 5.9g.
Jeg bestemte meg for at jeg kunne ta en liten tripp idag, var trossalt en stund siden sist nå. Seini lot meg få en vekt, så jeg kunne veie opp. Jeg spiste først ca 2g. Og jeg lente meg tilbake og så på rikets røst. Ottoen er virkelig morsom, jeg fant nå ut at hvorfor ikke ha en litt mer kraftig tripp!? Så jeg spiste et gram til, ingenting skjedde enda, vi bare satt der og så på tv.

Så kom tiasen hjem, og vi ønsket ham velkommen. Slik det så ut nå virket det som jeg var den eneste som skulle trippe. Seini gjør ikke slikt, og schiz var syk, så dårlig at jeg hadde tatt med en pinex forte til ham.
Tias hadde tideligere denne dagen fått 25g,av denne nå velkente urten,salvia Divinorum, og det ble bestemt at meg og han skulle røyke litt. Kult tenkte jeg, som nå hadde gått og småspist en stund og hadde vel under et gram sopp igjen. Jeg var begynt å få god feelingen i kroppen og kjentes ut som trippen skulle bli en av de gode sopp turene. Vi gikk ned og hentet en svær pose som innehold tørkete blader.
Og vi gikk opp og tias begynte å lage til, jeg skulle nå få teste denne kraftfulle urten for første gang.
Vi fylte schizomas sin vannbonge, og jeg jeg tok til å trekke, LOOONG AND SLOOOW. Meget midlt tenkte jeg, var rene fjellluften. Tias, fyldte pipen og ba meg fortsette, dette gjorde jeg. Og før jeg viste ordet av det kjente jeg nå akkurat som en banking eller trykking i siden av bakhodet, dette var rart og ikke rent lite ubehagelig.
For de som har røykt dette før vet at to piper salvia er lite og ingenting. Men for meg som var på vei opp på sopp var det nok

Jeg begynte nå å stresse, dette var liksom ikke rent lite ubehagelig, jeg begynte å stresse å prøvde å forklare tias hva som skjedde med meg, han trodde jeg hadde det fett og misunte meg der han satt. Lite viste han om hva som foregikk inne i hodet på meg nå, det var stressende og jeg følte meg innesperret og klaustrofobisk(viss det er et ord)
Som erfaren tripper tenkte jeg at jeg burde nå fokusere på noe annet og tilba meg og hjelpe tias og gjøre klar mer salvia etterhvert som han røykte. Noe han satt pris på ettersom det skal en del piper til for å komme noen plasser, vanligvis that is.
Jeg stresset enda, og jeg følte jeg skalv, for å si det mildt jeg var rimelig skremt nå. Etter litt klarte jeg ikke mer.
Svetten randt og jeg var på et meget ensomt og skummelt sted nå. Hva skjer med meg, var tanken som gikk gjennom hodet.
Trodde virkelig jeg holdt på å bli psykotisk. Hva har jeg gjort, spist nesten fem gram sopp, dette kommer til å bli seks timer med et rent helvete. Jeg viste ikke hva jeg skulle gjøre. Livredd reiste jeg meg opp og gikk nedtrappen og inn til schiz AH, et vindu, jeg prøvde å åpne dette. Siden frisk luft har en tendens til å virke bra på slikt, men faenskapen lot seg ikke åpne.
Eneste tanken som stod i hodet mitt nå var å få i meg noe downers som kunne kutte av dette marerittet. Jeg satt i et hull uten muligheter for å komme meg opp.
Litt frisk luft og at jeg bevegde meg gjorde ting bedre. Så fant jeg trippeutstyret som schiz hadde gitt meg. En leketromme og en trommestikke.
Jeg gikk opp til tias som satt og dampet enda. Mannen som tideligere hadde vært usikker på om han skulle trippe ble bestemt nå, han skulle trippe.
Jeg som var vettskremt syntes dette var betryggende da slappe jeg å sitte her i mareritt alene, og viss han skulle komme på samme bølgelengde så kunne han hjelpe meg.
Han gikk ned for å hente sopp(trøffler that is) Og jeg satt og trommet på trommen, den var mitt verktøy mot vonde ånder, og den holdt oppmerksomheten min vekke fra marerittet som foregikk i hodet mitt.
Jeg var jo overbevist om at trippen var ødelagt, men ble etterhvert bedre, ubehagen var enda sterk, men da schiz og tias kom opp og satt seg så føltes det bedre.

Det gikk en god stund før det ble bedre, og trippen tok en annen form. Jeg satt og lo og koste meg nå(med trommen på magen seff, kunne være noen vonde vibber som plutselig
jeg måtte være parat til å jage vekk) Tias tror jeg var på vei opp nå, og vi satt og snakket. Schiz satt og lo, for vi misforstod hverandre hele veien.
Vi satt på noe 1200mics, noe som pleier å få hodet mitt til å skru seg. Det skjedde også idag. Etter en stund synes tias det ble litt stress. Jeg kan ikke huske helt om det var nå, eller en stund før tias satt på dassen og ringte opp til oss.
(at soppen er så tung å fordøye kan også skape litt ubehag) og lå seg ned på ene sofaen med teppe.
Men uansett byttet musikk til noe sykt noe. Behagelig og vi trodde at det regnet ute, men det var musikken. Seini og sciz hadde nå trukket seg tilbak til rommene og meg og tias satt og byttet
bakgrunn på serveren oppe i stuen.. Dette var sykt og vi fikk noen gode latterbølger. De småvisuelle effektene var artige, selvom ikke det var det som bar preg på turen
Det var mer inne i hodet ting skjedde hos meg. Vi gikk nå ned til schizoma hvor han viste oss sin siste tegning, noe jeg egentlig ikke synes
var så facinerende der og da. Vi ble der en stund og bestemte oss for å ta en tur ut. Da vi kom ut gikk vi inn i noen trange smau, slike som preger noen av bergens eldre bydeler. Dette var meget spennende. og vi gikk og småpratet og så
på husene. Facinerende ble vi enig om, da veine endte i en blindgate bestemte vi oss for å snu, og gikk nedover mot havet, vi satt oss ned her på en benk og så utover mot denne vakre byen. Lysene lyste opp, fra hus og fra skip.
Da kom det en politibil, og dette gjorde at vi begge fant ut vi skulle flytte oss. Ser litt kriminellt ut med to menn som midt på natten sitter å speider ut over en marina fyldt opp med cabin cruisere og andre pene lystbåter. Så vi flyttet oss bortover noen hundremeter og satt oss på en ny benk.
Her var det masse mer ender enn der vi var isted, og jeg ga utrykk for at viss det ikke hadde vært midt vinsters så hadde jeg badet.
Tias kom til å si at dette var byfjorden og han ikke trodde vannet var av den beste sorten. Noe jeg kan være enig i, sett bilder fra havbunnen og den er død. Ikke så mye som en fisk eller en krabbe engang. Samtidig med tanke på all industrien som har hatt tilhold her de siste hundre årene.
Jeg la med det badeidèen min på hyllen. Samtalen kom inn på hunder, og jeg sa jeg kunne tenke meg en pit bull, men jeg ikke risket med tanke på at de var illegale kamphunder, og jeg måtte gå gjennom slike kanaler for å få en.
Tias så for seg en kamåhund som hjalp til vikingene i strid i gamle dager. Vi så da en lekeplass og gikk bort der. Jeg fikk et bilde av tias på en sånn leke som ser ut som et dyr og som er festet med en fjær i bakken slik at den vipper. Et meget morsomt syn. Vi lekte oss litt
og fant ut det var dags på å dra hjemover, vi var ikke så trippy lengre og bevegde oss opp igjen.
Der var seini enda våkne og vi pratet en stund, før tias gikk å la seg. Jeg skulle ta en tidelig buss hjem. så jeg ble sittende på rommet til seini og laste ned noe musikk og preike.
Jeg gikk opp og satt meg på serveren og satt chattet litt på irc, røykte noe salvia som lå igjen og gikk.
På bussen hjem var det ikke så mye folk, og jeg ble sittende og tenke. Kom til sentrum og gikk bort og tok min buss hjemover. På den bussen tenkte jeg at jeg burde bli prest, noe som er ulikt meg da jeg er ateist til tusen.
Jeg kom hjem, orket jeg såvidt å gå ut med bikkja så den fikk pisse før jeg sovnet.

Mitt tips: Hold dere langt unna salvia på sopp. Jeg klarte snu det, men ikke alle ville gjort det.
Bra skrevet. Interisang historie.
Kjedelig histore, takk for advarselen (ikke at jeg kommer til å tenke på å prøve det, men anyway), lær deg og/å.
Johnney: Ambefaler deg å lære deg norsk, anyway er et engelsk ord, det norske ordet er "uansett", og hvis vi skal holde oss til det norske språket bør vi vel ihvertfall holde oss til norske ord, både å og og er norske ord imotsetning til ditt ordvalg.
Og setningen din "ikke at jeg kommer til å tenke på å prøve det" inneholder et paradoks som gjør den ugyldig, det at du sier du ikke kommer til å tenke på å prøve betyr jo at du sier du ikke kunne tenkt deg å prøve det, som igjen betyr at du har vurdert det.
"Jeg har ikke tenkt på noe jeg har tenkt på".
Så formuleringer er viktige ja.
Sist endret av L0rdMeL; 6. desember 2005 kl. 18:44. Grunn: måtte bare legge til ei formulering :)
aMbefaler deg det også

(anbefaler)
syntes historien var grei jeg men svarene var vel tåpelige og offtopic? :P
Sitat av adrian nor
aMbefaler deg det også

(anbefaler)
Vis hele sitatet...
hihi. så sant så sant. Ingen har sagt at rettskriving er lett.
Ja, klaustrofobisk er et ord.. Og takk for en interessant rapport!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Poster for InTrance som har noe småproblemer med en router.

Sitat av Johnney
Kjedelig histore, takk for advarselen (ikke at jeg kommer til å tenke på å prøve det, men anyway), lær deg og/å.
Vis hele sitatet...
"Jeg leser heller ikke gamlestestamentet og i ettertid klager på at det kjedelig.
Hvorfor er sikkert spørsmålet som melder seg nå, da kan jeg si det er fordi det hos meg har en interesseverdi lik null.
Som du tydelig gir utrykk for i posten var den kjedelig, og du virker ikke til å ha en interesse for emnet at all.
Så da er det endel ting du kunne gjort for å spart meg for denne søppelpostingen.
1) Du kunne lest hva forum det var i.
2) Viss ikke du oppfattet dette, så står det tydelig øverst hva slags stoff som ble inntatt(her pleier det vanligvis å gå opp et lys for flesteparten)
3) Du kunne plassert deg selv med stumpen opp i været og ved hjelp av en trakt,kaustisk soda og vann, gjennomført et NaHO-klystèr."
OI! InTrance er visst blitt fornærmet. Ikke alle må digge alt du skriver, selv om du er sinnsykt kul og ruser deg på ulike stoffer.

Selv om jeg ikke driver med slike stoffer kan det være svært spennede for meg å lese om folk som gjør det. Jeg har lest flere rapporter som er interessante, men i følge deg så kan jeg finne spenning ved noe jeg ikke selv bedriver. For å si det på en ennen måte: jeg driver ikke med fallskjermhopping og på grunn av det kan jeg heller ikke synes det er spennende å lese om.

Ta den tarmsyllinga selv du og jekk ned steinkastinga et par hakk.
Kan vel påpeke at du glemte et "ikke" der. "men i følge deg så kan jeg IKKE finne spenning ved noe jeg ikke selv bedriver".
Eller var det slik at du mente det du skrev? bare at du i settningen etterpå mente noe annet?
Heh. Her ble det mye følelser!

Sitat av Johnney
Kjedelig histore, takk for advarselen (ikke at jeg kommer til å tenke på å prøve det, men anyway), lær deg og/å.
Vis hele sitatet...
Bortsett fra det med tipset om å lære seg og/å regelen
kan vel ikke dette inlegget klassifiseres som konstruktiv kritikk?
Jeg synes at du allerede her åpner for en krangel ved at
du slår ann en litt småfrekk tone og virker lite interessert
i trådens tema og mer interessert i å skape en offtopic
diskusjon med innslag av personangrep.
Greit, jeg beklager hvis noen føler seg tråkket på tærne. Jeg står fremdeles ved det jeg skrev i første post, men det var ikke min intensjon å starte masse OT shit.
Neste personen som er idiot i denne tråden får en ferie. Vi setter en strek der.