Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 5358
Er det ikke bare å legge til +46 foran mob. nr. når man sender mld. til en svensk mobil? Jeg får stadig beskjed om at melidingen ikke er levert selv om jeg vet at mottakeren har på mobilen. Ideer om hva feilen kan være?
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Prøv å skrive 0046 isteden!
har prøvd det også.
sender du til en svensk mobil, med svensk abbonnement eller til en mobil som befinner seg i sverige med norsk abbonement ?

Hvis du bare skal sende til en norsk mobil som befinner seg i sverige må du bare har retningsnummeret i norge, alltså +47..


-Correct me if im wrong-
Jeg sender til en svensk mobil, med svensk abbonement.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Når det er en norsk mobil i utlandet skal man vel ikke trenge å skrive +47 (eller 0047) foran? Mener at så lenge vedkommende har dekning på mobilen (altså at en nettleverandør der har avtale med leverandøren her i Norge) så skal meldinga komme fram. Men jeg kan jo selvfølgelig ta feil..

edit: hmm.. det var viss ikke akkurat det som var spørsmålet. må vel lære meg å lese postene litt bedre...
Sist endret av aybara; 18. juni 2003 kl. 22:57.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Jo, så lenge DU ikke er i norge, må du bruke 0047.

Ang sending til sverige, så skal enten 0046 eller +46 fungere. Sikker på at abbonentet ditt støtter dette, og at nr er riktig?

If so, ta kontakt med nettoperatør.
Hvis det svenske nummeret begynner med 0, må du stryke denne.

Altså, 0705-5555444 i sverige blir +46705555444 fra utlandet.
Takker for tipset, thevoice. Ser faktisk ut som det kan funke. Jeg har vanlig Telenor mobil kontant abbonement
Jo, så lenge DU ikke er i norge, må du bruke 0047.
Vis hele sitatet...
I fjor da jeg var på kreta, så lå jeg påå stranda og sendte melinger hjem uten å taste 0047/+47 forran, og absolutt alle melingene kom fram.

vis det var det du mente
Det er slik når det gjelder SMS at du bruker din norske leverandør sin sms-sentral uansett hvor i verden du er.
Dermed kan du sende SMS til Norge uten +47 enten du er i Norge eller ikke, og du må bruke +46 for å sende til sverige uansett om du er i sverige eller ikke.

Det er altså omvendt av prosedyren når du ringer. Hvis du er i sverige kan du ringe lokalt uten +46 med ditt norske abonnement, men du må taste +47 for å ringe til norge så lenge du er i et annet land.

Selvfølgelig er det enklest å legge inn alle nummer i telefonboken med +47 først, så man slipper å tenke over det i det hele tatt