Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3518
Jeg bor i et firmahus. Modemet er i 1. etg og jeg bor i 2.etg.

Det er så dårlig signal opp hit at PCen blir koblet ut av internetttilkoblingen. Kommer ikke inn på noen sider med andre ord.

Hva kan man gjøre for å forsterke signalet opp hit? Uten å flytte på modemet..
Er ikke så mye å få gjort med det ved mindre du flytter på den eller kjøper ett bedre modem med lenger rekkevidde.

Du kan eventuelt gå til innkjøp av en wifi booster/extender eller antenne, men siden signalet du har er såpass dårlig så er det ikke sikkert det vil hjelpe noe særlig.
Du trenger en bedre antenne. Denne har jeg, og den dobler i praktisk signalstyrken jeg mottar (Nei, jeg er ikke en IT-person)



TP-LINK TL-ANT2408C 2.4GHz 8dBi Antenna
Du har mange muligheter, du bør starte med hva er dine begrensninger:
1. Kan du trekke kabel
2. Hva er budsjettet ditt
3. Krever du lav latency/responstid?

Samt om du vet om det er betong/tre vegger
Lana del Rave
AndraDay's Avatar
Sitat av Sanjar Vis innlegg
Du trenger en bedre antenne. Denne har jeg, og den dobler i praktisk signalstyrken jeg mottar (Nei, jeg er ikke en IT-person)



TP-LINK TL-ANT2408C 2.4GHz 8dBi Antenna
Vis hele sitatet...
Dette hjelper faktisk :]
Ja, vet ikke om det fremgår klart nok, men de fleste nettverkskort kommer med en sånn liten antenne som er temmelig dårlig. Den kan man bare hive, og så skrur man bare på denne nye som har langt bedre mottakelighet. Den har også en ledning som gjør at den kan flyttes. Du kan kjøpe en ekstra ledning som er så lang du bare vil, så du eventuelt kan plassere den der det er best mottakelighet. Det bør faktisk løse problemet med at modemet er i en annen etasje. Jeg har bodd flere steder dette har vært tilfelle, og denne antennen løste de problemene jeg har hatt for godt. Så lenge du mottar et signal og faller ut, er du gylden med en bedre antenne.