Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1397
Hvordan er dagliglivet som student i relasjon med cannabis forbruk?
Veldig spørs hvor ofte du velger og røyke da. Hvis jeg er påvirka på skolen får jeg en del angst og sliter med og følge med, men etter skolen blir det veldig bedagelig og avslappende. Ville sammenlignet det litt med hvordan noen kommer hjem og tar seg et glass vin til middagen.
Dyrt som student.
Tar fra meg en del motivasjon og lærer dårligere. Tingene jeg lærer når jeg er stein husker jeg bedre når jeg er stein.

Leser jeg en side nykter jeg har lest stein kan det hende jeg ikke merker jeg har lest det før en gang. Gjerne bare spesielle bilder jeg kjenner igjen.

For min del er det en dårlig ide.
Merker det har negative konsekvenser for læring gjerne flere dager etterpå om jeg så bare røyker en dag i uka.
Vel, kommer vel an på hva man studerer. Studerer man filosofi tror jeg det kan være interessant med en annen synsvinkel av og til under studiene, men studerer man tekniske/realfag er det lite vits å røyke når man leser. Ut fra egen erfaring lærer jeg lite av å være påvirket når jeg skal utføre regnestykker og forstå avanserte konsepter.

Bruk ukedagene til å lære seg det man må kunne - for så å kose seg en fredag/lørdagskveld.
Merker det bare på økonomien så lenge jeg kun røyker på kveldstid, etter alle gjøremål er gjort.

Ender jeg opp med en stoner-dag der jeg røyker hele dagen, blir det ikke så mye læring.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tar en del programmering og IT relaterte fag på universitet og jeg føler at cannabis (i veldig små mengder, altså en veldig tynn joint) hjelper mye når jeg jobber med abstrakte datastrukturer og programmering generelt. Selve effekten av cannabis gir meg økt kapasitet til å tenke abstrakt og angripe problemer fra annerledes vinkler en det jeg vanligvis pleier å gjøre, med positivt utfall. Filosofi er uten tvil det faget hvor cannabis har vært mest nyttig. Andre fag som er veldig matematiske og/eller har veldig mye pensum i forhold til praktiske oppgaver føler ikke fungerer med weed i det hele tatt (for min del).

Men generelt sett, så tror jeg virkelig ikke det er noen korrelasjon mellom hvor mye weed en student røyker, og hvor bra/dårlig hun gjør det på skolen på universitetsnivå. En av de aller flinkeste akademikerene jeg vet om røyker mye og daglig, og jeg vet om studenter som sliter veldig på skolen uten å ha noen gang prøvd weed. Det eneste som er 100% sikkert er at det å røyke weed svir ganske greit i studentøkonomien, og med mindre du har en bra deltidsjobb så er det ikke noe å anbefale i det hele tatt.
Tok en ingeniør bachelor med røyking hver dag. Gikk greit det.

Som nevnt over: Matte og fysikk, altså regnetekniske fag var beinhardt etter en joint eller to. Så hardt at jeg ga opp de 2-3 gangene jeg prøvde, for så og bli klok av skade.

Men lese/huske/terminologifag. Dvs fag relatert til økonomi, sikkerhet. Generelt fag uten avansert regning ble etter min mening lettere og sette seg inn i.

Første eksamensperiode på mitt første år skulle jeg være 'smart' og slutte 2 dager før eksamen med røyken for og huske bedre. Det resulterte i søvnløs natt før eksamen og ett hode på jordet. Tipper dette kostet meg en karakter i de fagene jeg tok (basert på sammenligning med resterende eksamener).

Ellers vil jeg si jeg var ganske gjennomsnittlig karaktermessig i klassen. Litt over gjennomsnittlige resultater, med litt mindre enn gjennomsnittlig innsats.
Lesingen blir ikke så effektiv men ellers har det fungert fint. Mye bedre enn å studere uten å røyke for min del.

Når jeg ikke røyker surrer jeg mye rundt og utsetter problemer i motsetning til når jeg er "fjern", da ordner jeg bare opp i ting og får gjort det jeg planla. Så ja takk til en rasjonell ordning for medisinsk cannabis!
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er mange år siden jeg studerte nå. Men da jeg studerte matte/kjemi/biologi på Blindern røyket jeg hver dag. Som regel 2-3 jointer/chillum om dagen. Finansierte det ved å deale litt til kompiser, nok til at jeg stort sett røyket gratis.
Røyket aldri på dagtid når jeg skulle studere. Sto opp tidlig, dro på forelesning/lesesalen og var der til 14-15 tiden. Dro så hjem, spiste litt og var stein fra ca 18-19-tida og fram til midnatt.
Karaktermessig gikk det sånn midt på treet. Tror nok jeg kunne gjort det bedre uten hasjen, men ikke veldig mye bedre. Gikk på ingeniørhøgskole før jeg begynte på Blindern. Da røyket jeg ikke. Karaktersnittet var omtrent det samme på ingeniørhøgskolen uten hasj som på Blindern med hasj.
korttidshukommelsen blir definitivt påvirket og selvom en røyker noe sticky, så blir iformasjonen man leser gjerne mindre sticky etter min erfaring. Om man driver med krativt/design fag derimot vil jeg tørre å påstå at man kan dra litt nytte ut av tullerøyken