Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4153
Jeg har forstått det slik at de fleste fag har en konteeksamen om man stryker/er syk. Er det nok å møte opp og levere blankt for å kunne ta denne, eller må man faktisk ha prøvd å skrive noe for å få en godkjent "stryk?"
Nei, så lenge du har skrevet under med ID er det samma hva du leverer
Møt opp, som oftest må du vente en minimumstid før du får lov til å levere noe.
Rekk opp hånden så en av gamlingene kommer, så sier du at du vil trekke deg fra eksamen.
Jeg regner med at det er noenlunde samme system som NTNU har. Da kan det være greit å være obs på forskjellen mellom å levere en blank besvarelse, og å trekke seg fra eksamen.

Jeg skulle også konte en tidligere eksamen, og ba om å få levere blankt. Da spurte de meg om jeg ville levere blankt eller trekke meg fra eksamen. Jeg spurte hva forskjellen var, og fikk til svar at det er ingen forskjell for meg. Det vil uansett telle som et oppmøte med stryk, og gir mulighet til å ta kont. Eneste forskjellen var visst at hvis jeg leverer et blankt ark, så må kommunen(?) betale en sensoravgift for eksamen. Jeg misforsto opprinnelig, og ba om å få levere blankt, men da så jeg at hun ene inspektøren morsknet ganske kraftig til. Da jeg ombestemte meg og ba om å heller trekke meg fra eksamen, så ble hun smørblid og klappet meg på skulderen og sa "Det var lurt. Det er 1500 kroner som nå heller kan gå til gamlehjem, rusmisbrukere eller skole. Bra gjort! "

Det var en annen inspektør som påpekte at de ikke har lov til å påvirke valget mitt i det hele tatt, men her var jeg altså uvitende om konsekvensene, og satte pris på å få råd. Det var altså snakk om hele 1500 kroner som nå kan gå til noe mer fornuftig enn å rette et blankt ark.

tl;dr: Ikke lever blankt. Trekk deg fra eksamen.
takker for svar! Da blir det nok til at jeg trekker meg fra eksamen!
Sitat av randommm Vis innlegg
takker for svar! Da blir det nok til at jeg trekker meg fra eksamen!
Vis hele sitatet...
Har du sjekket at det aktuelle faget faktisk tilbyr det? Selv om en del fag på UiO har konteeksamen så betyr det ikke at faget akkurat du sliter med har det. Det står på hjemmesidene for faget
Sitat av liasis Vis innlegg
Har du sjekket at det aktuelle faget faktisk tilbyr det? Selv om en del fag på UiO har konteeksamen så betyr det ikke at faget akkurat du sliter med har det. Det står på hjemmesidene for faget
Vis hele sitatet...
Ja, det har jeg sjekket! Hadde vært en lei smell, så godt du nevner det!