Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2260
Hei!

Var i fristaden i helga, og prøvde hasj for første gang. Helt jævlig og røyke det, så prøvde meg på en slik muffins. ble helt fjern etter en halvtimes tid og det varte et par timer.

Lurer på om det skal rive skikkelig i halsen når man prøver å røyke det?
Og hva er det som er kvalitets hasj og ikke?
Om du ikke er vandt til å røyke så er det helt vanlig at det river i halsen ja.
Hvis du ikke er vandt til vanlige sigaretter så er det helt for-jævlig. Hvilke forventninger hadde du til rusen?
Ble du skuffet eller fikk du ikke effekt i det hele tatt, bortsett fra vondt i hodet? Det er mange som gjerne må røyke 2-3 ganger før de får effekt, slik var det ihvertfall hos meg.
Har selv en kamerat som aldri har røykt før, bare en sigarett eller to, og da har han aldri tatt røyken ned i lungene.
Han begynner veldig raskt å hoste av relativt små trekk fra en jonas, så må virkelig "lide" for rusen når vi sitter i gruppesirkelen.

Det kommer seg etter hvert da man blir vant til det, men hasj er også verre på lungene enn vanlig marihuana.
Litt tykkere røyk der svien henger litt igjen. Om man har prøvd å bonge rein hasj så vet man hva jeg snakker om. Allikevel, varm røyk gjør vondt rett og slett. Om du vil betale litt for å bevare helsen og spare deg for smerte kan du gå til innkjøp (eller lage) en vaporizer, som heller fordamper virkestoffene. Dette prøvde jeg i Amsterdam, og dette er mye mildere på lungene.
Trådstarter
53 1
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Hvis du ikke er vandt til vanlige sigaretter så er det helt for-jævlig. Hvilke forventninger hadde du til rusen?
Ble du skuffet eller fikk du ikke effekt i det hele tatt, bortsett fra vondt i hodet? Det er mange som gjerne må røyke 2-3 ganger før de får effekt, slik var det ihvertfall hos meg.
Vis hele sitatet...
Hadde i grunn ikke tenkt å røre det i det hele tatt, men siden folk åpenlyst drev med salg og røykte der, så tenkte jeg hvorfor ikke.
De andre jeg var med hadde prøvd før, så da var det liksom ok.

Rusen var ikke slik jeg hadde forventet meg, kjente ingenting først og trodde ikke det hadde noe virkning på meg. Vi gikk oppover strøget i københavn, og gikk innom en liten pizzeria. Av en eller annen grunn fikk jeg og resten noe sinnsykt til latter kick der inne, og det var først da vi kom ut derfra at jeg virkelig kjente at jeg ble litt omtåket og ikke hadde helt kontroll på hva jeg gjorde.

Det var jo sinnsykt mange mennesker der på en lørdag, noe som sikkert gjorde det enda verre, for jeg prøvde så intenst å få kontroll på meg selv igjen, men det var ikke mulig.

Men artig var det, vi gikk oppover og tok metroen, vedder på at resten må ha ledd fælt av oss:-)

Endte med å sove en times tid etter klokken var 1900 ish. Dro ut på byen etter det og kom ikke hjem før 08 på morgenen:-)
Hadde ikke vondt i hodet i det hele tatt.
Kan skjønne det kunne vært litt stressende med en førstegangs tur på Cannabis i Christiania med masse folk rundt deg! Haha, jeg tror jeg hadde freaka totalt ut om det var min første gang.

Det at det river er i allefall ikke uvanlig var det hasj (altså brunt) eller weed (grønt) du røyka, forresten? Hasjen river ikke på langt nær mye som weeden.
Sitat av Ilmag Vis innlegg

Det at det river er i allefall ikke uvanlig var det hasj (altså brunt) eller weed (grønt) du røyka, forresten? Hasjen river ikke på langt nær mye som weeden.
Vis hele sitatet...
Jeg vil påstå at hasj river mer i halsen. Røyker du ren marjuana kan det kile litt, noe som kan føre til hosting om man trekker for hardt.
Men det er såklart noen typer hasj og marjuana som er hardere for halsen en andre
Sist endret av ReeferBear; 5. desember 2012 kl. 10:02.
Sitat av ReeferBear Vis innlegg
Jeg vil påstå at hasj river mer i halsen. Røyker du ren marjuana kan det kile litt, noe som kan føre til hosting om man trekker for hardt.
Men det er såklart noen typer hasj og marjuana som er hardere for halsen en andre
Vis hele sitatet...
Haha, smak og behag I guess. Husker i alle fall at jeg synes grønt rev mye mer enn brunt når jeg var nybegynner, nå merker jeg ikke stort uansett lenger.