Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3993
Anonym bruker
"Syk Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En person med samme navn som meg + et ekstra navn, er eier av et 20+ år gammelt firma som omsetter for en god del millioner. Vi bor ikke så langt unna hverandre, men det er 20-30 år imellom oss. Allikevel har dette firmaet ved en feiltagelse blitt registrert på mitt personnummer i løpet av de siste par årene. Når jeg får kredittvurdering står jeg oppført som eier. Jeg ringte navnebroren min og prøvde å ordne opp i det, men han var ikke interessert, og bare lo det bort. Det har nå gått en god stund, og jeg begynner å lure på om han kan dra noen fordeler av å ikke ha dette på sitt navn? Eller kan jeg dra fordeler av å ha det på mitt navn? Kan jeg f.eks. bruke firmaet som kausjonist når jeg tar opp lån? Og hvor ulovlig ville dette eventuelt vært? Noe annet jeg kan tjene på dette, eller gjøre bare for å kødde med han som ikke vil ha orden på sakene sine?
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette er ganske alvorlig, når du nevner navn regner jeg med ENK.

DU er per dags dato personlig ansvarlig for alle aktiviteter han foretar på foretaket sitt. Dette er dokumentforfalskning, ring politiet.
Anonym bruker
"Syk Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nei, det er aksjeselskap, og det er hans riktige navn som står som adm.dir. og daglig leder på brønnøysund, så da har det kanskje minimalt med praktisk betydning?
Send en epost til altinn.no og forklar problemet. Tror ikke det er vanskeligere enn det ?
Ja altså dersom han ikke fikser det så sitter han jo i basis på et firma han ikke selv eier dersom dette er registerert i ditt personnr. Så jeg ser to store feil der, for det første vil dette gå utover selvangivelsen din samt er jo dette dersom han velger å ikke fikse opp i det en form for dokumentforfalskning fra hans' firma side.

Så dette er det bare å kontakte alltin om så fort påsken er over, så bør det være en smal sak å ordne opp i, rart han ikke tar dette mer alvorlig selv da det er en ganske alvorlig sak med tanke på din identitet.
Sist endret av Coffern; 17. april 2017 kl. 23:23. Grunn: skrivefeil
Er du registrert som aksjeeier eller daglig leder/styreleder etc? Prøvd å logge deg inn på altinn.no å sett hva du har tilgang til der??
Sist endret av ScoopeX; 17. april 2017 kl. 23:26.
Anonym bruker
"Syk Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av ScoopeX Vis innlegg
Er du registrert som aksjeeier eller daglig leder/styreleder etc? Prøvd å logge deg inn på altinn.no å sett hva du har tilgang til der??
Vis hele sitatet...
Kan ikke finne noe som helst om firmaet på min altinn, heller ikke på skattemeldingen fra i fjor er firmaet nevnt, så nei.
Du risikerer jo å måtte betale skatt du ikke skal på grunn av dette, samt at du kan bli sittende i baret og få vanskeligheter om det skulle gjøres noe økonomisk kriminalitet i forbindelse med dette firmaet, eller at firmaet går konkurs eller får andre økonomiske problemer. Det beste er nok å få ordnet opp i dette kjapt som f.
Okey. Jeg skjønner ikke helt hvordan det er registrert på ditt personnummer da? Et A/S registreres ikke på deg men er en egen juridisk enhet. Du kan eie aksjer eller ha roller/verv. Kan du kanskje utdype litt mere?
Kanskje bare posten som har havnet feil. Er du sikker på at kredittvurderingen var knyttet til deg ?
Anonym bruker
"Syk Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av ScoopeX Vis innlegg
Okey. Jeg skjønner ikke helt hvordan det er registrert på ditt personnummer da? Et A/S registreres ikke på deg men er en egen juridisk enhet. Du kan eie aksjer eller ha roller/verv. Kan du kanskje utdype litt mere?
Vis hele sitatet...
Skulle likt å gitt mer detaljer, men jeg vet ikke selv. Når jeg får kredittvurdering av Klarna, står jeg som eier av firmaet, that's it, alt jeg vet. Kan ikke finne det på altinn eller selvangivelsen, og brønnøysund har de riktige navnene. Er ikke posten som er feil, kredittvurderingen er min eneste feil er at firmaet står der. Skal prøve å ringe altinn i dag å se hva de får gjort, men jeg tipper nada.
Har du forsøkt å ringe kredittopplysningsbyrået som sendte deg gjenpartsbrevet? Det kan jo hende at de har gjort en feil.
Mest sannsynlig klarna som har gjort en feil her, ta kontakt med de.
Anonym bruker
"Syk Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Dere har nok sannsynligvis rett, jeg er nok (dessverre?) ikke eier av dette firmaet, det er bare kredittselskapet (experian) som har gjort en feil, siden jeg ikke kan finne det noe annet sted. Har sendt de mail nå så får vi se hva de sier.